Sikker på det ikke er to?


Siden jeg har fått litt spørsmål rundt det om jeg er gravid med tvillinger, tenkte jeg det var på tide å besvare dette for å slippe flere spørsmål.


I starten av svangerskapet var det spekulasjoner rundt om jeg kunne være gravid med tvillinger (dette var før ultralyd). Grunnen for disse spekulasjonene var at jeg hadde fått mage veldig fort og den vokste utrolig fort også. Det gikk ikke langt tid før de vanlige klærne mine ikke passet lengre og magen ble tydelig. Jeg var stolt over magen men i starten av var det vanskelig ettersom jeg fikk så mye negativ kritikk av andre mennesker rundt meg. Det var som de prøvde å trykke meg ned å påstå at det bare var fett! Jeg hadde jo aldri sett en baby mage før, så jeg slet med og akseptere dette og begynte å lure på om jeg rett å slett hadde lagt på meg (at det altså var fett). Jeg prøvde å google på bilder for å se hvordan andre sin mage så ut tidlig i svangerskapet og jeg prøvde å snakke med min mamma og andre som sto rundt meg som var positive til graviditeten. Noen jeg ikke hadde fått snakket om først om det var baby mage eller om det virkelig var jeg som hadde lagt på meg kommenterte, ?så kjekt, du har allerede begynt å få baby mage?. Og det var da det gikk opp for meg når andre og min mamma fortalte meg at der ikke var fett eller at jeg hadde lagt på meg men at det faktisk var baby mage.

Jeg var ikke så rask med å ta mage bilder ettersom jeg trodde det bare var jeg som hadde lagt på meg og var litt skeptisk til å vise andre magen min å bilder av magen min. Dette gjorde at jeg selv ikke ønsket å ha bilder av magen siden jeg ikke forsto før senere at jeg hadde baby mage. 

Jeg begynte å ta bilde rett før uke 10, men skrev ikke til andre en de nærmeste hvor langt jeg var på vei. For jeg klarte ikke all den negative tilbakemeldingen. Det var vanskelig å håndtere de negative kommentarene av andre og det å klare å være stolt over magen. Dette tok meg flere uker før jeg klarte og være mer stolt over den å innse at det faktisk var baby mage. Nå er jeg jo kjempe stolt over den og har aldri vert så fornøyd med magen min før! Så nå tar jeg bilder ifra hver uke så jeg kan følge med på hvordan den vokser å for å ha minner. 

Da jeg var på ultralyd i va i uke 8 så de at det var en liten baby inni magen, eller jeg liker best å kalle det baby ettersom jeg ikke er så inni hva de kaller de etter forskjellige faser etter hvor langt og utviklet ongen er. Da jeg var på ultralyd igjen rundt uke 12 så de fortsatt at det var en liten baby inni magen min. Så ingen forandring på hvor mange det var inni magen min. Jeg var også til en ultralyd før ca uke 18 og da så de en liten jente som lå inni mage, og det var fremdeles bare ei inni magen min. På den siste ultralyden jeg nå har vert til var de heller ikke noe mer en ei lita jente som lå der inni og koste seg. Under alle ultralydene var alt som det skulle og hun var frisk og ingenting var galt med henne.

Så fort å besvare dette spørsmålet som har kommet noen ganger, så er jeg gravid med en jente og det er ikke tvillinger jeg går gravid med. Hadde jeg gått gravid med tvillinger hadde magen min vert enda større en det den er til nå. Selv synes jeg ikke magen er så stor, men jeg har nokk blitt veldig vant til den. Jeg vet den kom raskt og vokste fort, men det har nå jevnet seg ut og den vokser ikke i rakett fart lengre men det jeg vil si er mer normalt i mitt hode. Alle er jo som sakt forskjellige i svangerskapet og baby magen kommer raskere hos noen og senere hos noen, og det er ikke alle som nesten får så stor baby mage + det er også andre som har større baby mage enn det jeg har til nå.

Så alt i alt er jeg fornøyd med den magen jeg har fått til nå å elsker å vite at det er min lille jente som ligger inni der. Det er jo det mest fantastiske opplevelsen enn kan gå igjennom med å bære fram et barn. Noen får jo også strekkmerker som jeg har fått en del av. Dette synes jeg er litt vanskeligere og akseptere å prøver å tenke at det er bare tegn på at jeg bærer fram min datter, men samtidig så ønsker jeg å kunne få kroppen min mer tilbake så jeg kan gå i bikini og være fornøyd med hvordan kroppen min er. Så håper det kommer seg etter hvert å at dette kan bli lettere og akseptere.

Jeg gleder meg i alle fall til alt jeg har i vente og ukene frem over til hun kommer med å se hvordan de er. Det er jo så spennende tid at jeg nesten ikke kan finne ord for å forklare hvor spennende og fantastiske det er. De som går igjennom det samme eller har gått igjennom det forstår det nokk super lett uten at jeg trenger å utrykke det noe. 

Så nå fikk dere svaret en gang for alle at jeg er gravid med ei liten jente og det er som sakt 1 stykk inni magen min.

Magebilder ifra ca rundt uke 10 og fram til nå (dere kan trykke på bildene så blir de større)

    
ca rundt uke 10                                           rundt uke 12                                           uke 15 + 5

    
uke 18                                                            uke 19                                                   uke 20

 

– Fikk dere baby mage fort?
– Hadde noen av dere problemer med og se at det var baby mage i starten av eller viste dere hvordan det skulle se ut?
– Fikk noen av dere negative kommentarer av andre pga magen deres?
  I så fall hvordan håndterte dere det? 

Xoxo,
Xtine Michelle 

 Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

3 thoughts on “Sikker på det ikke er to?

  1. Du e heldi på en måde så fekk baby mage så fort… eg e uke 17 og he barr litt “valpe fett” fra første baby. Stå på:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top