DEN STØRSTE GLEDEN ENN KAN HA ER …


… er å gjøre andre glad! ❤ 

Det stemmer! det ordtaket er en realitet som jeg virkelig har fått se at det ikke bare er jeg som lever etter og som husker på. Det har seg slik at min fantastiske og kjøre mamma dessverre ente opp med en pc som tok totalt natten i sist måned. Vi fikk beskjeden om at det ikke var håp for hennes pc, og det kom som lyn ifra klar himmel da dette skjedde. 

Dette medført vanskeligheter, ettersom i dagens samfunn er enn av hengi av å ha en pc. Mange kan se på det å ha pc som en luksus vare, og vell kan det også være det. Men om vi tenker bedre etter må vi faktisk ha en pc for å betale regninger, mota og svare på viktige mail, osv. Det er jo ingen hemmelighet at min kjære mamma også elsker å ta bilder, jobbe med bilder, blogger, osv (Hennes flotte blogg heter benteslilleverden *Direkte link*, og er en blogg som anbefales på det sterkeste å klikke seg inn å lese) . Men det er ikke de tingene som er i fokus, det er behovet som enn har i hverdagen med å kunne klare å opp følge alle viktige gjøremål med betalinger, osv.

Siden min kjære mamma har alltid vert der for meg, støttet meg, og gjort en hel stor del for meg som jeg er henne evig takknemlig for, samt også opplevd mye vanskelig og mange fartshumper som hun har måttet jobbe seg over, ønsket jeg så gjerne å glede hun. Jeg så hvordan hun ble trist og jeg så hvordan fortvilelsen kom frem i øynene hennes, når beskjeden ang pc en hennes kom. Jeg ønsket derfor så gjerne å prøve å få til å kjøpe en ny pc til hun.

Det er ingen hemmelighet at hun er ufør, og at de som dessverre er ufør i dagens århundre ikke har den beste inntekten. De lever i en hverdag der de føler seg ubrukelige for dagens samfunn, og ikke har muligheter til å gjøre inntekten sin bedre på de store måtene. Derfor ønsket jeg gjerne å hjelpe min mamma i hemmelighet, ved å spare opp penger å få kjøpe en ny pc til hun. Jeg laget til en hemmelig gruppe og la til venner, familie og nære kjente, og starter å samle inn penger. Jeg sparte også, samtidig som dem som ønsket også kunne delta. Dette gikk over all forventning og gud så herlige og flotte venner og familier vi har! ❤ på under 1 måned klarte jeg å få nokk penger takket være de fantastiske menneskene som vi er heldige og har rundt oss, og i går hadde jeg samlet opp nokk penger og fikk kjøpt PC til min kjære mamma. Hun var ikke klar over noe, og hennes reaksjon fikk jeg på film.

Det ble virkelig en stor overraskelse og en overveldende glede, med tårer og morsomme ord som flommet ut av munnen hennes. Hun hadde ingen anelse om hva jeg hadde gjort i all hemmelighet, og hun ble virkelig tatt på sengen eller skal jeg si bak i bilen da jeg kom og overrasket hun totalt med en pakke som inneholdt ny pc. Jeg ble selv utrolig rørt av å se hennes store glede og hvor mye dette betydde for hun, vell var jeg klar over at det betydde uendelig mye som ord ikke kan beskrive, men at hun skulle bli så overveldet så jeg ikke komme helt, og det rørte meg! Jeg sto og skalv da jeg filmet og samtidig gikk tankene mine over på hvor fantastiske mennesker som hadde deltatt på dette. Det var flere enn bare de som ble nevnt på filmen som ønsket å delta, men siden beløpet ble nådd raskere enn forventet ble det ikke tid for dem til det. Men alle ble nevnt med navn etter filmen også var slått av, både dem som satte inn penger, og dem som ønsket så gjerne å få sette inn penger og delta. At det finnes mennesker der ute som står oss nært og som vi er så begavet med å ha rundt oss, som vil delta på slikt og som har et så stort hjerte av gull er jeg helt overveldet av. Jeg finner ikke ord som kan beskrive hvor stort det er. De er unike alle sammen, og både handling og tanken som alle deltok med er gull verdt. Jeg hadde et håp om at jeg skulle klare dette, men samtidig var jeg selvfølgelig redd for at det skulle bli tatt negativt imot av andre, og at jeg skulle slite med å få dette til. Men dette ble tatt imot med åpne armer og en deltagelse som virkelig rørte meg. Jeg er så evig takknemlig for alle som har deltatt og som ønsket å delta. Det er fantastiske mennesker alle sammen, og de har et så stort og unikt hjerte av gull! Jeg kan ikke få takket dem nokk, men tror gleden som jeg kom frem da overraskelsen ble gjennomført viste hvor stort dette var og hvor mye det betydde. Vell er det min kjære mamma sin reaksjon som blir vist på film, men det er jo slik at eple faller ikke langt ifra stammen, og da kan dere nokk forstå hvor stor glede dette har skapt i meg med å få klare å gjennomføre det. Det er jo faktisk ikje jeg som har klart å gjennomføre dette, det er vi alle sammen som har slått oss sammen for å klare dette. Det er vi som klarte det, og aldri hadde jeg klart dette uten de fantastiske menneskene som deltok. 

Til slutt vil jeg takke dere alle som deltok og dere som ønsket å delta så uendelig mye. Jeg sier det igjen, og får ikke si det nokk – dere er fantastiske mennesker med et hjerte av gull  dere gjorde dette mulig for meg, og det er takket være dere at jeg i går kunne overraske med slik gave. Så tusen hjertelig millioner takk  dere ble både nevnt på film og dere andre som ønsker å delta ble også nevnt etterpå, og jeg skal love dere alle! – Det var ikke slutt på gledes tårer når kamera var skrudd av heller og jeg fortalte mer om det hele og sa igjen dere som deltok og også sa dem som ønsket å delta. Så tusen millioner takk, det var ikke jeg som klarte det – det var vi. 

Håper dere alle får en fin dag videre! Om dere ønsker kan dere dele dette innlegget videre slik at andre mennesker der ute kan få de hvor mye det kan bety for andre med å bli overrasket, og hvor fantastiske mennesker som finnes der ute og som vi er heldige og har rundt oss. Det er helt unike og fantastiske mennesker, med et stort hjerte av gull! 


 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top