To s´er i Rassen og en i musen!

Solen sto høyt oppe på himmelen, å dagen var dømt til å bli bra! Det var Onsdag, og dagen startet tidlig. Solen hadde allerede plasert seg på himmelen, og var virkelig en morgen og heldags ful i går! Morgenen var fult av spenning og glede. Vi skulle nemlig tilbringe dagen i Lyngdal. Vi skulle reise bort der og få treffe mine besteforeldre, min datter sine oldeforeldre. 3 generasjoner, ble til 4 generasjoner. Besteforeldrene mine er de som betyr utrolig mye for meg av de som er i familien!

Da vi kom til Lyngdal var det en stor glede og mange store smil, Vi alle var i et supert humør. Tror vi alle hadde gledet oss utrolig mye til denne dagen!

Vi startet å slappe av å spise noe god middag. Det var en herlig resturant vi var på, stor plass rundt oss. Det var ikke en følelse av å sitte oppi andre mennesker som også var der, men enn følte at enn fikk den freden og roen som enn ønsket. Min datter var definitivt midtpuntet hele tiden, noe som vi alle stor trives med! En gladere solstråle enn hva hun er, har jeg aldri opplevd. Liten kropp, men en stor personlighet som tar hjerte til hver å en med storm. Humøret ble i 110 med en gang hun så sine oldeforeldre, men humøret var like mye på topp hos alle oss andre.

Da vi alle hadde fått spist en fantastisk middag og min datter også hadde fått måltidet sitt, gikk vi videre på et senter som er i Lyngdal. Min Moffar (Mina Adeline sin Oldefar), var rask med å ønske å trille hun i vognen. Dette var bare utrolig kjekt å se den store gleden di begge fikk da han trilte hun nesten hele tiden. Det var herlig og gjor med utrolig glad av å se hvor mye de begge koste seg da di trillet rundt i den svarte og rosa vognen min. Smilet var stort, og humøret var på topp hos de begge. Latteren og stemmen til min datter, kvitrert så fint og høyt der de trillet rundt. Når hun ble lei av å være i vognen, koste hun seg på armen og fanger til oss alle. Mine besteforeldre fikk holde og trille hun mest, ettersom de ikke ser hun hver dag så ønsket jeg selvfølgelig at de skulle få bruke mest mulig tid med hun. Noe som var vell lykket, for tiden fikk de godt sammen med både min datter og selvfølgelig meg og min mor også.

Når vi var på senteret ble det selvfølgelig litt shopping, hvem er vell ikke glad i å shoppe litt? Så rundt på det litte men koselige sentere, fant vi noen småting som vi kjøpte med oss. Humor ble det også! Ikke bare litt, men mye. Det er alltid humor å latter når familien min er i sammen, noe som er veldig kjekt og koselig. Familien min har så lik humor, så det er aldri en eneste som ikke ler når humoren trer frem. Det ble litt intern humor i går, da vi så en butikk som het “Rassmusen”. Det skal sies at det ligger jo en historie bak det nanvnet der, men den skal jeg ikke gå innpå nå! Men grunnen for at dette ble morsomt er, når en deler opp navnet Rassmusen så kan det bli litt morsomt og ettersom det lå en historie bak dette som min Momma opplevde da hun var yngre ble det bare enda mer morsomt. Om dere er itvil om hvordan jeg ser på navnet med å dele det opp så ser dere her: Rass – Mus. Bak i historien som følger ang dette navnet var den en vakker og veldstelt dame som skulle stave sitt etternavn til min Momma, dette lød som følger “Det er to s´er i rassen og en i musen”! Humor eller ikke for andre, men humor for meg å min famile.

Etter morsomheter og shopping, hadde klokken fått en veldig fart og den dagen hadde fløyet. Det var uheldigvis på tide og reise hjem igjen. Etter en strålende dag, utrolig kjekk tid sammen med familien, morsomheter og shopping, var det på tide og reise hjem. 

 


 

Turen hjem gikk bra å min datter var god å trøtt og sov hele veien hjem. Da vi var på hjem turen, stoppet vi innom i Kristiansand, mer eksakt vi stoppet innom på Barnas Hus. Det var småting jeg trengte tilmin herlige datter. Glade og herlige mennesker er det som enn blir mødt av når enn kommer inn på Barnas hus! Det er den barnebutikken jeg trives best i å gå å handle i, når jeg ikke handler på nett. Gode svar og fantastisk hjelp, får jeg hver gang jeg er der. Bedre sakt, jeg er super fornøyd med sørvisen de har der! Hva jeg kjøpte på Barnas Hus, kommer i eget innlegg senere i dag der det også blir lagt ut bilder av inkjøpet 🙂

Håper dere alle hadde en super dag i går, og at dere får en flott dag i dag. 

Hvordan var din dag i går?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top