SPONTAN TUR PÅ…

En mandag! Er alltid spennende..

En ny uke står allerede for tur, og påsken har begynt litt smått. Påskestemningen har vert fall kommer snikende her i hus, og været ja det er på topp! Samt også humøret. Kroppen der imot har bydd på utfordringer de siste dagene, men det har jeg prøvd så godt jeg kan å overse. Vil ikke påstå det har vert det smarteste, men slik er det iblant. Enn kommer til et punkt der enn får nokk å prøver fortvilet å motarbeide realiteten med at enn lever med ME. I går ble jeg virkelig minnet om det, så fortvilelsen å irritasjonen over smertene som herjet å kroppen ente med noe litt uten om det vanlige.

Jeg sto på badet, bedre sakt satt på doen og pusset tennene. Jeg klarte ikke å stå på bena mine eller noe, og aldri i mitt liv hadde jeg trodd jeg skulle si dette, men i går var den dagen jeg virkelig ønsket og følte et stort behov for rullestol. Bena var så fulle av smerte og jeg var redd for at de plutselig bare skulle svikte under meg.

Da jeg satt der på doen, frustrert over smerte helvete som hadde plaget meg hele dagen, men som jeg hele tiden prøvde å skyve bort ifra realiteten, kom den spontane Xtine Michelle frem. M.A har i flere dager å uker snakket om badeland. Hun har hatt så uendelig lyst til å reise til badeland.

Jeg dro meg selv inn på kjøkkenet der min mamma sto. Ivrigheten økte inni meg, og jeg klarte ikke annet enn å blåe det ut “la oss ta en spontantur i morgen til badeland med M.A” pengene sa egentlig stopp, men løsning på det finner jeg alltid ut av. Min mamma stemte i å vi var begge like enige om dette. Badeland it is!

Morgenen og den nye uka startet tidlig. M.A kom inn å vekket meg på en rolig og fin måte. Ikke ble jeg slått av “ninen” hennes eller noe. Det var en herlig barnestemme som kom å vekket meg litt over kl 7 i dag. Vi kom oss ned og ble liggende halv sovende på sofaen begge to, helt til jeg ikke klarte å holde meg. “Skal vi gå i badeland i dag?” En jubel kom som sent ifra klar himmel, og det var ikke tvil, M.A ville uten tvil til badeland i dag. Det å se en så stor glede av en slik ting, er ubeskrivelig. Det blir super kjekt å dra til badeland i dag, og glemme alt av smerter, ME, og alt som herjer i kroppen min disse dager. I dag skal vi ha det kjekt, vi skal kose oss og plaske vilt i vannet! Fy fillen jeg gleder meg som en unge! Nesten så jeg lurer på hvem av meg og M.A som gleder seg mest, hehe.

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top