ET TASTETRYKK OG DU LEKER MED LIVET!

“Jeg må bare skifte denne sangen! ” – og du tar opp mobilen og skifter sang.. Bare det kan være et tastetrykk for mye, bare det lille tastetrykket kan ødelegge liv. Ikke bare ditt, men flere sitt.

Hver gang vi er ute og kjører bil, tar opp mobilen så leker vi med vårt og andre sitt liv. Er det virkelig et spill vi ønsker å leke? Samtidig tvinge uskyldige mennesker og små barn inn i?

Jeg så for et par dager siden en film som vekket min oppmerksomhet. Den fikk tårene mine til og komme i mine øyner. Mitt mamma hjerte gråt blod! Tenk jeg av alle har lekt med mitt liv, påført andre risiko med å bare svare på Tlf min som ringer, svare på en sms, skifte musikk. Dom er bare fornavnet! Da jeg så denne filmen forandret alt seg. Aldri i mitt liv skal jeg ta i min mobil igjen når jeg kjører bil, og aldri i mitt liv skal noen få leke med mitt eller min datter sitt liv, ved å benytte seg av mobil når jeg sitter på.

Det er ikke ofte det er bare jeg som er ute alene i bilen, jeg har som regel alltid med min datter. Jeg ønsker aldri å risikere at hun skal måtte oppleve det den jenta i filmen som jeg så opplevde. Det å miste sin mor bare for hun ikke kunne vente med å sende en MMS, og andre bare måtte skifte sang selv. Det å benytte seg av mobilen har ikke lengre bare konsekvenser for meg og mitt liv, jeg har fått min fantastiske datter som betyr alt for meg. Aldri vil jeg risikere og miste mitt liv pga et tastetrykk, som kan påføre min datter store smerter og hennes liv. Aldri vil jeg risikere at min datter skal måtte vokse opp uten meg, sin mamma. Bare pga en teknologi som vi dessverre benytter oss av for mye.

Jeg kjenner en uendelig grøss igjennom kroppen min bare av tanken på at mennesker benytter seg av et tastetrykk, som også ofte blir flere tastetrykk. Hvorfor stopper ikke folk inntil veien? ingen kan si at det å stoppe opp med bilen i Max 1 min, er for mye tid å bruke. Det ene minuttet kan spare liv, både ditt liv og andre sitt liv. Familier kan bli revet ifra hverandre pga andre som ikke tenker og tar opp mobilen, som tar det tastetrykket i fart. Det er faktisk helt grusomt å tenke på.
 

Filmen er selvfølgelig laget til, men realiteten er stor! For slike ulykker skjer, slike hendelser skjer og slike handlinger er det mange som dessverre gjør. Vi alle har nokk tatt det tastetrykket, men det er ikke for sent å stoppe. La filmen nå realiteten hos deg. La det tastetrykket som frister deg vente. For livet er mer verdifullt enn det. Det handler faktisk ikke bare om du som leser, men ditt liv omhandler også mange flere.

Se alvoret, se realiteten. Slutt å lek med livet, bevar det! Stopp bilen, før du tar opp mobilen! For livet er mer vert og viktigere enn et tastetrykk.

*DEL GJERNE DETTE INNLEGGET, I HÅP OM AT FLERE KAN FÅ SE REALITETEN OG SPARER SEG Å ANDRE FOR TASTETRYKKET.*

OPS! vil også minne dere på spørsmålsrunden som pågår på bloggen min. 
Har du noen spørsmål, klikk deg inn –>HER! 

 

2 thoughts on “ET TASTETRYKK OG DU LEKER MED LIVET!

  1. Er så sant! Er så glad når jeg setter meg i bilen, så SKAL mobilen ikke være slik jeg kan nå den, og det som skjer for vente til jeg har tid! Så utrolig kjekt du deler det, slik at folk snakker mer om det, er veldig viktig tema! Ha en fin dag:)

  2. Kjempe fin blogg med masse fine innlegg, stå på videre! Ha en fin dag 🙂 Hadde vært koselig om du tok turen innom bloggen min 🙂 Kan du svare på disse spørsmålene:
    Hva er det beste du vet å spise?
    Hva er din favoritt desserten din?
    hvor mye tid bruker du på bloggen?
    hva inspirerer deg?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top