ADVARSEL!! – BUNAD OG SILIKON, INGEN GOD KOMBINASJON..

Alt skal gjøres i siste liten, helst nesten det siste minuttet før tiden har rent helt ut.. Det føles hvertfall slik før større annledninger!

Jeg har aldri vert en person som kan ta ting på sparket. Alt på planlegges og gjøres helt klart helt i litt god tid, men nå.. Nei nå er det stig motsatt! Noe av det som gjør det tror jeg er, nå er det ikke bare meg lengre. Jeg skal gjøre alt klart for to nå. Planlegge, legge klart alt og ha alt klart for to. Det høres ikke mye ut, men til tider kan det faktisk være litt mer hektisk enn hva enn i utgangspunktet tror.

I dag har det vert en rolig og avslappende dag, helt til kvelden kom. Ja da var det frem meg bunaden og stormen i huset var i gang. For ca 2 uker siden fant jeg ut at bunaden virkelig ikke passet lengre. Den måtte sys ut, ettersom jeg har gått ifrå å være en 15 år gammel komformant for flere år siden som var et bein rangel, til å nå være en sunn jente som er 23 år.. Kroppen har forandret seg utrolig mye og vekten sin sprett forandring har virkelig vært en forskjell ifra år til år i tennårings tidene mine. I fjord la jeg inn silikon, og tanken slo meg aldri før det var litt for sent. Brystene mine er jo større, bunaden min vil nokk ikke like dette..

Det viste seg tydelig i bilen, på vei i dåp for 2 uker siden.. De større forandringene ifra de årene viste sin reslitet. Silikon og bunad er ingen god kombinasjon, uten å gjøre noen justeringer. I en dåp med andre med samme bunad som meg, prøvde jeg fortvilet å skule feilene etter provusoriske løsninger på min bunad.

Takket være en ubeskrivelig fantastisk nabo, har jeg fått en fantastisk hjelp med den umennesklige kamp bunaden. To ganger har hun vert så snill å stilt opp for meg med å hjelpe meg med bunaden. En hjelp som har vert så stor for meg, og som har hjulpet så mye at jeg har fått sovet de nettene også. Jeg er henne så ubeskrivelig takknemlig og tørr nesten ikke tenke på hvor jeg hadde stått henn nå med bunaden.

Jeg fikk tatt meg til mot dagen før dagen, sydd ut bunaden og endelig passer den bra igjen! Til tross for krops forandringene og silikon, måtte jeg bare innse at slaget var tapt, bunaden måtte sys ut.

Så nå er det endelig kveld. Bunadsjortene er strøket, bunaden min har jeg fått sydd ferdig (mangler bare trykk knappene nå, som får vente til i morgen tidlig), kamera er på lading og flagget ligger klart til å henges opp. nå håper jeg bare på et større under skal skje, med at Mina Adeline er bedre iformen i morgen enn hva det har hørt ut som i kveld. 3 lange kvelder/netter med et barn som ikke har klart og sove, ja da blinker varsel lampen med at noe er i ferd med å utvikle seg. Som det nå har gjort. Men takket være denne flotte og fantastiske naboen våres, er såpass klart at jeg nå kan få noen timer på øye, før 17.mai festen braker løst. Håper bare formen til Mina Adeline, tilsier at vi kan få feiret dagen slik vi ønsker.

Og til dere alle, bunad og silikon er en dårlig kombinasjon. Enn må bare belage seg på flere timers arbeid for å sy den om.

Ellers vil jeg ønske dere alle en strålende flott 17.mai!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top