MINNERIK DAG, MED BARNEHAGEN PÅ BESØK

For en liten time siden dekket roen seg igjen på småbruket våres, etter et uforglemmelig koselig besøk av barnehagen skom Adeline går i. Det var en ro som gjerne ikke trengte å komme så fort som den gjor, ettersom det var så utrolig kjekt å ha dette besøket.

Jeg var utrolig spent på Adeline sin reaksjon da barnehagen skulle komme. Hun ble veldig overrasket å forsto veldig lite da to av de voksne å seks barn ifra barnehagen plutselig var hjemme hos oss. Kort tid gikk det før Adeline spradet rundt og var i en ekte jubel av glede, for det koselige besøket vi hadde. Hun viste dem godt rundt på gården, dyrene og den nye lekeparken som hun har. Sandstranden hennes viste hun også frem. Det virket som hun var stolt over å vise hjemme sitt til de andre, og hun var overraskende flink til å dele på både meg og tingene sine. Hun lot de andre få klappe og holde dyrene, og var ikke vanskelig med noe.

Eller… Da barna skulle få ri, var adeline først ut. Som den hestegalne jenta hun er, var det ingen ønske om å gå av ifra hesteryggen ijen. Tårefult øyeblikk inntraff defor, men med litt forklaring og lek var tårene byttet om til smil å latter.

Alle barna virket som å ha en flott tid her på gården. Samholdet var magisk å se på, både med lek og hverandre, samt også sammen med dyrene. Det var en uforglemmelig kjekke formiddag, som jeg aldri kommer til å glemme. Jeg håper virkelig det blir flere slike besøk!

Da vi skulle spise, flyltet vi inn i den åpne garagen våres. Den var omgjort til koselig uteplass, ned høy å sitte på, samt også noen bil dekker som det lå ull dekken oppå. Slik at vi alle skulle holde varmen. Jeg hadde også laget til et midlertidig bord, med to bildekk på bakken og en plage på toppen. Etter et skikkelig måltid, fikk både små og store hjemmelaget boller. Noen “klassiske” boller, noen med gul krem og noen med rosiner. Jeg var virkelig dypt imponert over hvor flinke alle barna var, samt også Adeline så kunne sitte stille (og på samme plass) under hele måltidet! Aldri har jeg sett min egen datter sitte stille så lenge på en plass uten om spisestolen sin. Det var et måltid som overrasket meg stort, og som de i barnehagen fortjener stor skrøyt for. Slik jobb med å få barna til å forsto de grensene og reglene som de har, er stort når de klarer å få så mange barn på en gang til å høre etter. Jeg er dypt imponert!

Under besøket fikk alle dyrene hver sin dose med koselig oppmerksomhet og kos av både små og store. Alle barna var flinke til å være forsiktig med dyrene og behandlet dem på en vakker måte. De fikk klappe og holde både kaninene, kattene og hundene. De som ønsker fikk også klappe på hestene og ri på den ene hesten (ettersom de andre to er under inn ridning).

Da barnehagen skulle gå, valgte den andre araberen (min mamma har to arabere) og lage et lite eget show, som vell å merke ikke var planlagt! Han åpnet plutselig opp boks døren sin, og kom springende ut på en elegant måte. Jeg fikk sprunget bort imot han og passet på at han ikke kom bort til barna. Videre sprang han elegant bort over veien, og virkelig viste seg frem. Barna var trygge hele tiden og jeg passet godt på at han ikke kom forbi meg, bort imot barna og de voksne. Min mamma var alene på hesteryggen til den andre hesten og ridde inn på gjorde våres, som den løse vakre araberen til min mamma også valgte å springe inn på etter kort tid. Dyr har selvfølgelig sine tanker å meninger, som tydelig kom frem at han ønsket også å få komme ut.

Det var en flott formiddag med somsakt et uforglemmelig kjekt besøk. Jeg tror både små og store hadde det super kjekt og fikk skape minner som for alltid vil bli husket.

Nå ligger Adeline og sover så søtt, på den forsinkede formiddags hvilen. Jeg kan tenke meg hun var god å trett, etter en så aktiv å koselig formiddag, med så mange inntrykk og nye minner som ble skapt.


#mammablogg #ungmor #barnehage #besøk #minner #foreldreogbarn #familieogbarn #foreldre #familie #barn #dyr #kvinesdal

3 thoughts on “MINNERIK DAG, MED BARNEHAGEN PÅ BESØK

  1. Åh så koselig med slike dager <3 Selv vokst opp på et småbrukt, og gikk i barnehage ikke så langt unna, så husker barnehagen var hos oss på våren etter lamungene hadde kommet til <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top