NEW IN – HOMEMADE PINK X-MAS

Desember nermer seg med stormskritt, og julekaoset er snart i gang hos mange folk der ute. Selv er jeg glad for at jeg skal lage mange av julegavene selv og håper på å slippe mye av julekaoset. 

Nå som julen nermer seg, følte jeg det var på tide og sy et juleantrekk til min datter, Mina Adeline. Jeg hadde planene klar for hvordan jeg ønsket skulle se ut, men spent var jeg på om jeg i det hele tatt kom til å få et resultat som var noe lunne likt planen min. Ingen mønster hadde jeg, men ideen var klar på både papir og i hode.

Jeg fant derfor ut at jeg skulle ta utgangspunktet i et mønster til en genser, slik at jeg fikk armene og overdelen i rett str. Jeg klippet ut, og klippet deretter bort et større stykke av lengden på genseren. Dette for å kunne lage til skjørtet og gjøre genseren om til en kjole/kåpe. Da jeg hadde sydd på delene, klippet jeg ut “pels” til å ha rundt armene og rundt kjolen. Jeg sydden den på og satte i trykk knapper, og så var den klar. Utrolig lett, raskt og vakkert antrekk å lage. Samtidig som det var utrolig kjekt. 

Da kjolen/kåpen var klar, bestemte jeg meg for å lage til noen leggvarmere som passet til kjolen. Jeg brukte da “pelsen” som jeg hadde på kjolen. Klippet ut ønsket størrelse i leggvarmerne, sydde det til slik jeg ønsket å ha de. 

Leggvarmerne og “pelsen” på kjolen er av gjenbruk, og det rosa stoffet til kjolen er nytt stoff (altså ikke gjenbruk). Det er så kjekt å kunne kombinere slike ting, og bruke av å til bare gjenbruk og av å til litt gjenbruk. Samtidig som enn kan lage ting om til sitt eget og designe det akuratt hvordan enn ønsker.


// Slutt resultatet av kjolen/kåpen og leggvarmerne // 

Da min datter så kjolen sin og leggvarmerne ble hun helt i hundre. Hun kunne nesten ikke få det på seg raskt nokk. Hun sprang rundt på gulvet så elegant og flott. Hun virket så utrolig stolt av å ha på seg dette antrekket. Smilet var stort på hun hele tiden, og da jeg spurte om jeg kunne få ta bilde av hun, stilte hun seg ved den rosa stolen sin og smilte. Det var virkelig et antrekk som hun likte og som var behagelig for hun å ha på seg. 

Både jeg og min datter ble kjempe fornøyd med resultatet! Det er de første juleantrekket jeg har sydd, men flere blir det for dette var kjempe kjekt! 🙂

For å se flere klær og antrekk som jeg har sydd og som jeg har ute for salg, kan dere klikke –>HER! 

Håper dere alle får en flott dag!

– Hva synes du om kjolen/kåpen og leggvarmerne?
– Har du sydd juleantrekk?

 

7 thoughts on “NEW IN – HOMEMADE PINK X-MAS

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top