Fødsel historien – Seriøst det er noe galt der nede!

fødsel på 6 timer og 45 min, 3 press rier, 8 minutter. Raskt ute men raskt tillet bort. 

En dame sin finger var borti hode mitt og deretter kom fingeren inn igjen og la ifra seg noen spor. En tablett som smuldret opp var det som ble liggende. Dette var noe som falt dårlig i smak hos meg men jeg hadde bestemt meg for å være trykt inni magen til mamma litt ti, jeg la meg bare litt lengre ned i magen til mamma imot retningen som var Exit utgangen. Etter flere timer ble jeg forstyrret igjen! Denne dama sin finger kom inn i mitt territorium og plaget meg igjen med enda en ny tablett som ble liggende som spor etter dama sin finger. Dette skjedde hele 3 ganger å jeg begynte å bli lei av dette. De hadde plaget meg med uventede besøk av finger som pirket meg i hode og tabletter å noe som klemte litt på magen til mamma som jeg prøvde å lure meg bort ifra så det ikke skulle klemme på meg. Men ingenting fungerte. Så etter 12 timer med besøk av 3 tabletter trodde jeg at nå skulle jeg få fred, men nei da.. Jeg tror de syntes det var kjekt å komme på uventete besøker å plage meg i min deilige nattesøvn ettersom det var natt hele tiden inni den gode å varme magen til mamma.

 

Etter noen timer uten å bli plaget var det på igjen med besøk. Fingeren kom som vanlig på besøk og jeg hadde fått med meg at de sa de målte åpningen til exit utgangen. De om det, jeg var fult klar over at exit utgangen ikke enda skulle tas i bruk så jeg lå i fe og ro og slappet godt av å tok livet med ro. Jeg hadde fått med meg når de snakket utenfor magen til mamma at de hadde snakket noe om at de skulle ta vannet på mamma kl 14.30 å at klokken nå var 14.30. Dette forsto jeg lite av å trodde at mamma skulle få noe vann å drikke men at de deretter skulle ta det ifra hun, men jeg fikk raskt oppleve hva det egentlig var. For som dere vet lå jeg inni magen til mamma i en fin liten boble som jeg fikk god mat ifra mamma inn i magen min, jeg lå inni her å svevet i vann som var rundt meg å jeg koste meg rett å slett. Jeg hadde det godt å varmt å alt var topp. Det de skulle gjøre 14.30 var definitivt ikke å gi mamma noe vann å deretter ta det bort fra hun så hun ikke fikk det, neida! Det var faktisk at de skulle ta ifra meg vannet mitt. Det kom en lang tynn ting inn og stakk hull på boblen min å vannet mitt fosset ut ifra boblen min.. Tenk noe så frekt de tok ifra meg mitt vann. Dette likte jeg ikke å begynte å tenke litt på exit utgangen men den lyste ikke 100 % enda. 

Etter vannet mitt var borte kom den fingeren av dama igjen! Jeg kunne ikke forstå hva mer de nå skulle plage meg med, kunne jeg ikke bare få være i fred her inne så jeg har fått vert i flere måneder. Det fingeren nå skulle var å tulle med hode mitt. De stakk meg i hode med noe som satt fast der etterpå. Å det var en lang tråd ut og igjennom exit utgangen. Det var virkelig frekt å komme inn her å tulle med hode mitt på den måten å deretter å legge igjen en ledetråd til exit utgangen, akkurat som jeg ikke kunne veien selv men at de måtte gjøre veien åpenlyst så jeg liksom skulle finne den. Huff..

Jeg lå videre inni magen med denne rare tingen på hode med tråd ut exit utgangen. Jeg hørte mamma hadde det svært smertefullt og at hun hadde fått noe som de kalte epidural, som jeg hørte og merket på mamma så hjalp den litt men det var ikke så lenge om gangen før mamma måtte få mer av det som epidural gjord så mamma ikke skulle ha så store smerter. 

Jeg viste at mamma var sliten og var syk, hun hadde nemlig vert på sykehuset noen dager der de hadde vurdert om de skulle begynne å plage meg eller om de skulle vente siden jeg egentlig skulle få være 5 uker å 2 dager til i magen til mamma. Men ut ifra det jeg hadde hørt innenfra magen til mamma om de de snakket om ut forbi magen var at mamma hadde en alvorlig infeksjon og derfor valgte de å måtte plage meg såpass før de egentlig skulle plage meg i den deilige og varme boblen min inni magen til mamma. Jeg merket ikke noe til at mamma var syk og hadde en alvorlig infeksjon i kroppen sin så det hadde ikke gjort meg noe om jeg måtte vert litt lengre uten om at jeg da hadde satt pris på å fått litt bedre plass inni magen, for det begynte å bli litt trangt for å si det greit.

Etter flere timer der mamma hadde hatt store smerter og fingeren hadde vert på en del overraskelse besøk begynte exit utgangen å lyse mer. Faktisk så lyste den helt 100%, og det var da jeg bestemte meg for å begynne å vise hun dama som hadde lagt trå igjen som en trå ut mot exit utgangen at jeg kunne finne veien selv. Jeg ble plutselig presset ned mot exit utgangen som lyste så fint, det var mamma som tydeligvis var lei av å vente på at jeg skulle ligge inni magen nå.

Plutselig stoppet mamma å presse, men det varte ikke lenge så presset hun igjen. Jeg kjente hvordan det ble små kalt på hode mitt og noen hender holt i hode mitt. Jeg hørte plutselig mamma si ?Seriøst det er noe galt der nede!? hvordan mamma kunne si sånn når det bare var lille meg som var på vei ut kan jeg ikke forstå. Damen som holt litt i hode mitt svarte mamma at ut ifra det hun så, så alt bra ut. Mamma er virkelig rar, tihi. Etterpå presset hun igjen og å så hører jeg bare den merkelige mammaen min si ?Jeg må ha det ut nå!?.. Men halo, tålmodighet må hun da få seg.. jeg var jo på vei ut men exit utgangen var jo ikke så stor som boblen jeg lå i. Mamma presset 3 ganger og plutselig ble det kalt, de fingrene som hadde besøkt meg flere ganger holt rundt meg, jeg var i hender og vips der var mamma! Jeg kjente mamma sin lukt og hjerte hennes. Jeg lå på mamma sitt bryst. Jeg var klar over at mamma å de andre damene ønsket at jeg skulle lage en lyd å såkalt som det var på utsiden av magen ga jeg lyd ifra meg. Jeg storkoste meg med å endelig få være inntil mamma men måtte bare gjøre meg til kjenne uansett om at nå er det sjefen som skriker å befaler!


Her er meg, en sliten men stolt mamma, stolt momma og stolt oldemor.

Jeg roet meg fort ned å hørte stemmen av mamma som snakket til meg. Og de første jeg så som var der var mamma, momma og oldemor. Det var også 2 tanter av meg som var der. De tok en del bilder å jeg hørte de snakket om at meg, mamma, momma & oldemor var 4 generasjoner. Dette var veldig spesielt og kjekt. Men folksomt var det. Det var flere ukjente damer der som jobbet på sykehuset.

Da jeg lå på mamma sitt bryst var det momma som klippet bort mat snoren som jeg og mamma hadde hatt som hun ga meg matt igjennom. De kalte det navlestreng men jeg liker å kalle det mat snor.

Etter jeg hadde fått vert på mamma sitt bryst bare en kort stund var det to damer som jobbet på sykehuset som tok meg bort på en benk og begynte å plage meg med å veie meg og måle meg.. De målte lengden å hode mitt. Deretter fikk jeg ikke komme bort til mamma igjen! De la meg i en seng og kjørte meg bort. På veien bort ifra mamma stoppet de kort opp i gangen så moffar og oldefar kunne få se hvor søt jeg var og så var det bort ifra de også. Jeg ble trillet bort ifra alle og inn på en ny avdeling. På den nye avdelingen koblet de til noen ledninger på meg så de kunne passe på meg og se at alt var bra med meg på noen skjermer. Jeg fikk med meg at grunnen for at de kjørte meg bort ifra mamma var at de måtte koble meg til disse slangene siden de var redde for at lungene mine skulle kollapse. Så pakket de meg også godt inn i tepper å tok på meg noe så var litt merkelig, nemlig en bleie. Dette var vist noe av det nye jeg skulle bli vant til å ha på meg. Her lå jeg i 2 timer før mamma fikk låv å komme inn til meg.

Jeg ble utrolig glad da mamma endelig fikk komme inn til meg igjen. De andre i familien fikk også komme inn to å to sammen med mamma. De tok bilder av meg å jeg fikk endelig ligge inntil mamma igjen å da var alt helt perfekt! Livet utenfor magen er virkelig topp.


#mammablogg  #fødselhistorie #historie  #preamtur 

3 thoughts on “Fødsel historien – Seriøst det er noe galt der nede!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top