Fødselsforbedrende kurs

I går var jeg som tidligere nevnt på Fødselsforbedrende kurs. Det var første gangen jeg var på det og jeg har en gang igjen før kurset er ferdig. Som jeg sa i går så gikk jeg alene på det første gangen, dette var ikke frivillig men siden min kjære mamma måtte reise til skien med hesten min så ble det sånn. Jeg følte selv at å gå alene var litt lærerikt også. Jeg fikk se at det faktisk gikk bra å jeg var ikke den eneste som gikk alene! De fleste hadde med seg mannen sin men det var noen få som også var alene på kurset. Kurset i seg selv var spennende og lærerikt! Jeg følte jeg fikk lært endel om ting ang fødselen å føler også jeg nå hvet litt mer om hva jeg har i vente, hva som er tegnene på at fødselen er igang, når jeg skal kontakte fødeavdeleingen å litt mer om når vi skal tenke på å kjøre inn når fødselen er igang. Fikk alså lære mer enn bare det og føler meg litt tryggere på at jeg hvet hva som skal skje til en viss grad. Alt kan jo bli forandret men er litt tryggere nå som jeg har fått litt mer informasjon om dette enn at jeg ikke hvet noe. 

Synes det var også greit å hvite mer om eventuelle smerte lindringer som en kan få å gjøre når fødselen er igang å hva man kan gå om enn føler at enn trenger det for smertene under fødselen. Jeg har ikke gjort meg opp så mye tanker å meninger rundt de forskjellige tingene enn kan gjøre, føde og så som smerte lindring så jeg har valgt at det må jeg se ann til fødselen er igang og til jeg er i den situasjonen. Ting kan jo fort bli helt annerledes når det er igang enn hvordan jeg tenker nå at det skal bli å være. Det eneste jeg har funnet ut ang fødselen er hvem jeg skal ha med meg å mer det “enkle” enn kan planlegge i fårhånd. Føler det blir litt vanskelig å planlegge nå hva av forsjellige smerte lindrene ting jeg ønsker å gjøre å sånn. Mange av dere andre som skal snart føde og som har allerede født, har nokk mere meninger om dette enn hva jeg har godt opp i hode mitt akuratt nå. Det er jo opp til hver enkelt person å hvordan enn tenker å ønsker.

På mandag (03.06.13) er det siste kurs dag og da skal mamma være med. Da går de mer innpå det som har med det som skjer etter fødselen, amming osv. Så er veldig spent på dette også. Er veldig glad for at jeg har fått muligheten til å gå på sånn kurs og at jeg valgte å gå når jeg fikk invitasjonen til det.

➩ Var dere på kurs?
➩ Følte dere at dere fikk det dere ønsket ut av kurset?
➩ Lærte dere noe av det de innformerte om på kurset?
➩ Planla dere noe ang smerte lindrene som dere kunne få ang fødselen eller tok dere det som det kom?

Xoxo,
Xtine Michelle 
 

 


Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

One thought on “Fødselsforbedrende kurs

  1. Så fint bilde 😀 Vi har ikke vært på kurs, men jeg har hatt lyst til det. Er 39 uker på mandag, så er nok for seint, dessverre :/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top