Var noen av dere på kurs?


Endelig kom invitasjonen jeg har ventet lenge på. Kjenner jeg er spent men vet ikke hvordan kurset er. Håper bare jeg får den nytten jeg ønsker ut av det kurset. 

Jeg har endelig fått invitasjon til svangerskaps kurs. Jeg var veldig tidlig ute med å gi beskjed om at jeg ønsket å gå på det. Grunnlaget for at jeg ønsket dette er at jeg er førstegangsfødene og vet rett å slett ikke hva jeg har i vente under fødselen. Jeg vet ikke hva som skjer rett før fødselen å hvordan jeg vet at fødselen er igang. Det høres jo helt på tryne ut, men sånn er det bare. Jeg er definitift førstegangs fødene og helt uvitene om hva jeg har i vente når fødselen nermer seg og er i gang. Jeg gruer meg for jeg vet jo litt hva som skjer, men hvordan kroppen blir å hvordan ting vil forandre seg og hvordan jeg vet og merker at fødselen er påvei til å starte vet jeg ingenting om. 

Mange sier “du bare vet når den er i gang”, men tenk om jeg bare ikke vet det. Tenk om jeg bare sier til mamma “det er noe merkelig som skjer men vet ikke hva det er”. Jeg ønsker å vite mer om hva jeg har i vente å at jeg kan være litt forberett på det. Jeg ønsker ikke å føle meg totalt dom så et brød når fødselen er igang eller rett føre fødselen. Så jeg håper virkelig jeg får den nytten jeg ønsker ut ifra dette svangerskaps kurset. Jeg er veldig spent på dette kurset å jeg håper jeg får en god opplevelse med kurset. Håper jeg får litt mer informasjon om hva jeg har i vente og føler meg litt “tryggere” på hva som jeg har i vente om ikke så lenge. 

Det er mamma som skal være med meg på kurset siden jeg er/blir alene mamma. Mamma er en veldig viktig person for meg å hun stille opp 100% for meg. Hun er den som skal være med på fødselen å hun er den som har hjulpet meg og stilt opp for meg under hele svangerskapet. Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skulle ha gjort vis jeg ikke hadde hatt mamma. Meg og mamma har et veldig sterkt og godt bånd oss i mellom og hun har alltid vert en utrolig viktig person for meg hele live mitt. Hun er som min beste venn og samtidig den beste mammaen jeg noen gang kunne bedd om å få. Kunne sakt så mye mer men det kan heller vente til en senere annledning. Jeg er iallefall utrolig glad og takknemlig for at jeg har min fantastiske mamma, at hun stiller så godt opp for meg og hjelper meg under svangerskapet mitt og at hun sa ja til å være med meg på svangerskaps kurset og fødselen 

Er det noen av dere som har vert på svangerskaps kurs?
Følte dere at dere fikk det dere ønsket ut av svangerskaps kurset?
Hvordan var det å være på svangerskaps kurs?
Hvem var med dere?

Xoxo, 
Xtine MIchelle 

Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der.  
 

2 thoughts on “Var noen av dere på kurs?

  1. Jeg var på svangerskapskurs. Jeg fikk vite en del ting som jeg ikke engang hadde tenkt over, fikk høre hva som kom til og skje og hva man an så som en fødsel altså fra man fikk press rier og hva som skulle skje om det ble hastekeisersnitt osv. Jeg var der sammen med barnefaren. Min bestevenninne er alenemor og klarer seg helt fint alene, også under fødsel. DU klarer deg helt fint 🙂

  2. Silje Margrethe: Så utrolig greit å høre at enn får såpass god informasjon. Høres ut som jeg har tatt det rette valget med å ville gå på sånn kurs når jeg hører deg fortelle dette 🙂 Tusen takk, det var godt å høre 🙂 Setter veldi pris på det! Er kjempe bra at bestevennina di klarer seg så godt som alenemor og at hun klarte seg bra også under fødselen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top