A piece of my home

Home sweet home. This is the place to find happiness.

Interiør og dekor er blitt en stor glede i min hverdag. Etter vi flyttet til vårt eget småbruk og endelig kunne eie noe selv, ble hele interiør og dekor delen høynet opp til nye nivåer. Det å få gjøre noe om til sitt eget er helt magisk! Endelig kan vi skape våre omgivelser, våre rom og våre hjem med alt vi ønsker. Vi har virkelig pusset opp mye i huset og det har nå blitt vårt hjem. Det er ikke lengre som å bo i noen andre sine omgivelser men det er nå våres omgivelser å vår stemning og preg på det. I starten bare ikke huset og småbruket noe preg av oss, men nå har vi fått gjort det om til vårt og vi har fått pusset opp på en billig og grei måte som vi trivest med. Det å kunne pusse opp rom for rom, er en ting men det å kunne sette den siste kronen på verket med innredning, interiøret og dekoren som er i hvert rom skaper det siste hånden på verket og skaper varme og kjærlighet i hvert rom. Det er helt utrolig hvor lite som skal til og samtidig hvor mye det gjør. 

Selv elsker jeg forandring og jeg kan ofte springe rundt og forandre på dekoren, skifte ut små detaljer og gjøre om på ting – bare for å skape en variasjon. Så ved spesielle anledninger elsker jeg å få gjøre litt ekstra ut av det. For å f.eks nevne 17.mai! Det var så kos å få dekorere spisebordet og ute til den store dagen. Det å se hvordan så lite på slike anledninger gleder min datter, får smilet mitt til å nesten gå rundt. Hun elsker å få være med å delta på det, og ikke minst det minner hun mer om hvilken anledninger som står for tur. Da hun f.eks så 17.mai spisebordet som jeg fikset til jublet hun. Jeg merket hvordan spenningen for denne dagen vokste i hun. Det samme med påske, bursdager, halloween, jul, osv. Det er så kjekt å se hvordan hun også gleder seg over det og liker det. 

Å se tilbake på når vi flyttet inn her og nå, så merker jeg at jeg har forandret å fått en mer bestemt stil på hva jeg liker. Jeg merker jeg prøver å få en større helhet på det meste og liker at det skal gå et jevnt preg av det samme over det hele. Noe som skaper flyt og helhet å for meg også en ro. Jeg har hele tiden vert bevist på at jeg må ha det lyst rundt meg, men for første gang har jeg faktisk ent opp med noen svarte hyller i stuen og et svart hvitt bilde også. Noe som skapte en flott kontrast og som jeg virkelig likte. Noe jeg for 4 år siden aldri hadde trodd kom til å skje. Så det er morsomt å kjekt å se hvordan enn utvikler seg og utvikler hva enn liker og hvordan enn utvikler interiør og dekor måten sin. Det er som den aldri blir ferdig, men hele tiden er under utvikling med små justeringer. 

Siden jeg har ME og tilbringer mye tid hjemme, samt også jobber hjemme ifra så synes jeg det er viktig og trivest i omgivelsene som en har rundt seg. Og ikke minst skape litt variasjon også, selv om de ikke trenger å være store. Så jeg vil starte denne dagen med å vise dere noen av de siste interiør/dekor bildene som jeg har delt på instagram kontoen min. Håper dere liker dem, og at dere alle får en fantastisk dag. 


Følg oss gjerne på Instagram (HER )   //   Følg oss gjerne på Facebook (HER)
 

 


#interiør #interiørdekor #17mai 


 

2 thoughts on “A piece of my home

  1. Så lekkert det har blitt hos dere 🙂 Ser tydelig du har fått en mer “stabil” stil, og kjenner det så godt igjen fra de gangene jeg har leid til eid selv. Det er så deilig, og ikke minst moro å fikse og ordne i noe som er sitt eget. Kos å se et innlegg igjen. Det ligger temmelig brakk hos meg også- foruten visdomsordene jeg pleier legge inn for et år av gangen, men nå inspirerte du til å blogge litt igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top