DIY – PERSONLIG BLOMSTERBED DEKORASJON

Solen skinner igjen, og varmen har kommet tilbake etter noen dager i dvale. Ute dager har vi nå hatt flere av, noe som tydelig kan sees ute! Buskene er klippet, busker og røtter er blitt fjernet og nye blomster bed er laget til. Noen bed er under arbeid og enda er det endel som gjenstår, men slik vil det nokk alltid føles. Enn finner alltid nye ting og fikse på for å få enda finere og bedre, og stadig er det noe enn ønsker å forandre. Etter to år uten å ha noe som helst interesse for å klippe hekker, osv, har jeg blitt bitt av basillen og fyrer løs på alt av busker som jeg ser ute. Takk gud for at jeg ikke enda har kommet på leggene mine som har inntatt alene mamma tilværelsen, med å ikke få bli trippet må noen dager. Skulle trodd hårene på leggene fikk veldig fart med å vokse når sommer dagene kom tilbake. Tragisk, men nokk om det. Jeg får gå løs på leggene i kveld! 

Nå som vi har stelt så mye ute er det noe som jeg virkelig har savnet. Jeg elsker litt ekstra pynt i bed og synes at lys og statuer er noe som setter veldig flott preg på blomster bed. Det gir egentlig det lille ekstra som jeg ofte savner. Men det er ikke til å glemme at når enn skal kjøpe slike statuer og pynt til bed, koster det sitt! Det er ikke nokk med at blomster å planter koster det de koster, men jord, leker kuler, sand, pynte steiner, osv. Ja alt koster. 

Sannelig er vi heldige som bor på et småbruk med uendelig av muligheter rundt oss. I går da vi var på stein jakt, for å lage kant rundt de nye bedene kom jeg over den flotteste steinen jeg har sett! Den var formet som et hjerte, og sannelig kikket den til den kreative siden min. Jeg fikk med meg steinen opp til huset og sprang inn å hentet sprayboks, penn, papir, papir med klister på den ene siden, og ikke minst kamera. Jeg ble så giret og tenkte at dette måtte jeg dele med dere! 

Så her kommer min DIY på billig dekorasjon til blomster bed, og andre plasser enn ønsker å dekorere! 

Du trenger: 
– stein 
– spray boks i ønsket farge
– penn og papir 
– kontakt papir (tror jeg det heter) 
– saks 

1. Tegn opp ønsket motiv først. 
Deretter klipper du det ut og tegner det over på kontakt papiret, og klipper det ut igjen der ifra. 

2. Fest det på steinen som du har. Det er tape på den ene siden, og det er den som du tar ned mot steinen og da fester motivet seg!

3. Finn frem spray boksen din, og spray løs på hele steinen. Ja til å med på motivet! 
Deretter lar du det tørke. 

4. Når steinen er tørket, kan du ta av kontakt papiret, og da vil det nydelige motivet som du har valgt komme frem. 
Nå er din personlige blomster dekorasjon ferdig! Så lett og så flott. 

Denne stein dekoren kan brukes til så mangt. Enn kan dekorere ute i blomster bed, ved inngangs døren, dekorasjon inne i huset, i dåp, bursdag, konfirmasjon, osv. Det er bare fantasien som stopper hvor du kan dekorere! 

Håper dere likte denne DIY og legg om dere benytter dere av den, så link gjerne til bloggen min og legg gjerne igjen en kommentar. Hadde vert koselig å sett noen av deres resultater. Ha en flott dag, og nyt solen. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top