MAGISKE MINNER


Noen minner vil alltid ha en spesiell betydning og samtidig vekke sterke følelser. Følelser som jeg ikke trodde var mulig å forsterke på en slik måte som jeg merket i går. Aldri har jeg noen gang blitt rørt av film som jeg selv har lager ifra når M.A var liten, men i går av alle ting ble jeg sittende å felle tårer. Det var ikke triste tårer! Jeg ble faktisk rørt til tårer av å se tilbake på filmer ifra sykehus tiden, første gang M.A ledde, osv. Det vekket så mange minner som jeg var fult klar over at jeg hadde, men å se de på film igjen ble helt spesielt. Det kom plutselig enda tettere på, samt også vekket så sterke følelser og rørende øyeblikk. Det ble helt magisk, samtidig som jeg følte meg helt dom der jeg satt å ble rørt til tårer av tilbakeblikk ifra de årene som har godt. 

Det var så komisk og direkte teit å sitte i sofaen, sliten etter en dag som hadde fløyet avsted, og sitte der å bli rørt til tårer av gamle koselige filmer ifra M.A var baby. Det første jeg sa var “Gud så teit av meg!” Deretter kom konklusjonen min at jeg måtte være veldig trett og sliten, ettersom det var godt ut på kvelden og M.A var i seng for flere timer siden. Det ente faktisk med at jeg fant sengen ganske raskt etterpå. Men de øyeblikkene og minnene som ble fanget på film er og forblir helt spesielle for meg. Det var mye som skjedde både gjennom graviditeten, fødselen og tiden som nybakt mamma. Det var en tid som jeg prøvde å nyte så godt som jeg kunne, men samtidig så var det en verden rundt meg utenfor bare selve mamma tilværelsen. Jeg kunne ikke stenge ute verden uansett hvor mye jeg ønsket å bare fokusere på M.A og ingenting annet. Men samtidig vil det alltid være magiske år og en magisk tid. Det vil hele tiden bygge seg opp flere å flere år med nye og helt magiske minner, samt også øyeblikk som nokk en annen dag i fremtiden vil røre meg til tårer igjen. Det er vell bare en del av det å være mamma. Tiden flyr avsted å årene blir som måneder. Uansett hvor mye vil ønsker å stoppe tiden og nyte den enda mer, har vi ikke mulighet til det. Vi må bare leve videre og bygge nye og flotte magiske minner å øyeblikk. Livet blir et stort minne som vi hele tiden utvikler oss med og som vi vokser på. Det er unikt og helt spesielt, noe jeg ikke innså før jeg ble mamma selv. 

Her er noen av filmene som jeg mimrer tilbake på med å se på i går. 

JoW_n3YYSDc
poUZGbniQc8

 

One thought on “MAGISKE MINNER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top