VELKOMMEN TIL DEKKET BORD

Nå har vi kommet hjem etter en kjempe koselig helg på besøk hos min kjære pappa og hans flotte familie. Vi har storkost oss alle sammen, og jeg har virkelig fått kjenne på hvor godt det er å ha flere barn i hus. De har lekt og kost seg hele helgen, og M.A har ikke vert rundt i bena mine eller at jeg har måttet springe etter hun til en hver tid. Det har vert en uvanlig og samtidig god følelse og kjenne på med den store gleden som blomstrer opp inni meg av å se på hvordan barna leker så flott i sammen, og samtidig se hvor stor M.A faktisk har blitt. Hun er en selvstendig jente som har sterke meninger, samtidig som hun klarer å leke kjempe fint med andre barn. Hun deltar veldig fint i en lek og kan faktisk delta i samme lengde som de andre barna på hver aktivitet. Det er selvfølgelig noen aktiviteter som hun raskere blir lei av å som hun da vil gå over i en annen lek eller aktivitet, men som snart 3 år synes jeg hun har vist en enorm fremskritt bare på disse dagene. Her hjemme klarer hun ikke å holde på med samme aktiviteten eller leken over så lang tid som det hun har vist at hun klarer sammen med andre barn. 

Jeg har også lagt merke til at hun har klart å drikke mer ifra glass og trenger flasken så å si ingenting, mens når vi er hjemme er det så å si bare flasken hun vil ha. Så her i hus må det nokk bli litt klarere grenser nå som jeg har sett hva hun faktisk egentlig kan, og hvor stor jente hun egentlig har blitt. Jeg prøver også å mine ned på bruken av smokken eller tutten som vi sier. Hun klarer å glemme den mer nå denne helgen når vi har vert på besøk der, ettersom hun har vert i full gang med lek og moro sammen med de andre barna ifra morgen til kveld. 

Det har vert en spennende og fantastisk helg. Som sakt har vi alle storkost oss, og jeg har funnet ut at grensene hjemme må bli litt klarere ang flaske bruk og ang bruk av tutt. Vi lærer jo sammen hele tiden, ettersom M.A er mitt første barn. Enn blir på en måte aldri utlært med å være en mamma, uansett hvor mange barn enn har. Det er hele tiden noe nytt å lære, samt også er alle barn forskjellige. Om en ting fungerer for noen, er det ikke sikkert det fungere for alle andre. Det er så forskjellig, og vi må hele tiden se ting ann på hva som er best og fungerer best for hvert barn som enn har. Det er jo slik vi mennesker også er. Vi er forskjellige og alt kan ikke passe for alle. 

Før jeg reiste til Moi koste jeg meg med å dekorere spisebordet vårt. Jeg kjøpte inn ny duk, brikker til å ha under tallerken og noen blomster. Det er ikke alltid så mye som skal til, og jeg må si jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg har hele tiden sett andre som dekker på spisebord og har det stående til pynt, og nå var endelig tiden inne for at jeg også kunne prøve dette. Bank i bordet, har det enda fått stå slik og M.A har ikke vert borte å prøvd å ta bort det som står på spisebordet. Hun virker til å akseptere det så langt, noe jeg er veldig glad for. De kampene som enn kan slippe å måtte ta, er gode å slippe! Det er jo ikke bare bare med et barn i trass alder, grenser blir testet, reaksjoner kommer, unoter kommer frem til tider, osv. Men slik er det, det er en del av utviklingen og alt som enn skal igjennom. Det er jo en sjarm også med trass alderen, til tross for alle de kampene enn opplever, lager enn seg sine grenser, sine regler og jeg føler enn knytter et enda sterkere bånd sammen med å jobbe seg igjennom den tiden sammen. Det er jo så mye bedre når vi kan ende opp med å være på samme side, enn å måtte prøve å redde ting som kommer flyvende igjennom lufta pga grensene som ble satt ikke ble så godt tatt i mot. Jeg får virkelig prøvd meg på nye sporter og testet min reaksjons evne når bamser, smokker, osv kommer flyvende igjennom lufta. Så langt har det godt bra. Det er faktisk bare en tv som har blitt knust, ellers så har alt vert like helt enda. Så jeg er veldig fornøyd med at det ikke er mer som har fått gjennomgå når reaksjoner ifra M.A har kommet i sin trass. 

De få dekorasjons tingene som jeg kjøpte, ble kjøpt på Europis og blomstene ble kjøpt på Rema1000. Det å kunne kjøpe småting som ikke koster skjorta er veldig greit. Det er ikke pengene som har det store å si, det er om enn liker det eller ikke. Og dette ble jeg veldig fornøyd med. Det eneste som plager meg er brette kantene på voks duken, men får prøve å få dem bort etter hvert. 

Håper dere alle får en trivelig og fin søndag, og at dere også har hatt en flott helg. 

 

4 thoughts on “VELKOMMEN TIL DEKKET BORD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top