HYGGELIG MED DEN GRATULASJONEN!

Regnet faller ned ifra en hvit belagt himmel, og andre dag i April ble ikke en dag fullt av solskinn. Huset er fult av flotte barn som springer og leker, en vill jubel og glede er noe av det vakreste jeg hører. Det er som musikk i mine ører! Etter en herlig natt var det flott å våkne til barn som lekte, koste seg og ikke sprang og måtte ha fulle oppmerksomheten ifra de voksne. Ja i dag er vi faktisk 3 voksne i hus. Meg og M.A tok bilen fatt og reiste til min kjære pappa og hans herlige dame. Der har vi nå sovet over å uansett om regnet faller ned ute, er det virkelig solskinn inne blant barna. De lyser med sang, lek og herlige smil, noe som varmer mitt hjerte og bringer solskinn inn i min dag. Trenger ikke en skinnende sol som lyser opp ute når enn har flotte barn som! De er bedre enn selve solen på vår himmel. 

Men til det jeg egentlig ønsker å ta opp. Jeg må vell først å fremt si, at flere kommer nok til å reagere nå. Hvor mye forståelse er jeg usikker på om det er så mange som klarer å ha i dag for mine handlinger, men samtidig er jeg ikke ute etter den fulle forståelse. Jeg er egentlig mer ute etter at jeg håper mennesker der ute får en liten tankevekker, og tenker litt mer igjennom sine reaksjoner og handlinger uansett hvilken dag det er på kalenderen!

I går var det første april. Det var den kjente dagen der alt er lov, morsomheter blir hentet frem langt bak i hode og ingen tror på noen. Jeg som flere andre fant på tull, der iblant her på bloggen også. Det er nemlig det som jeg skrev og la ut her på bloggen som jeg vil ta opp, og reaksjoner/tilbakemeldinger som jeg fikk ifra andre. Det fikk meg til å tenke litt igjennom ting på et litt annet perspektiv og som jeg ønsker å ta opp. Først må jeg vel si beklager for mitt påfunn om tull, og at jeg lot dere alle tro at jeg faktisk var gravid. Jeg vet det ble skrevet på en måte som fikk flere til å tro på det, og at jeg nok dro det litt for langt denne gangen. Det er nemlig det som jeg ønsker å beklage, og at jeg ikke fikk avslørt dette i går nå dagen var omme at det faktisk ikke var realitet. 

Det har seg slik at i første omgang tenkte jeg å skrive dette offentlig for å se hvor mange jeg klarte å lure, men under tanken med å gjøre det ble den litt forandret. Det ble slik at jeg fikk mer å mer lyst til å klare å lure min pappa, etter flere år der han har klart å lure meg på første april. Jeg var klar over at jeg måtte skrive det så troverdig som jeg kunne og få flere med meg på dette, for å ha mulighet til å klare å lure han. Jeg fikk derfor min kjære mamma og min pappa sin tøffe dame til og delta på dette. Alt var bare tull og jeg fikk dem begge to til å delta på å hjelpe meg med å prøve å få dette så troverdig som mulig. Det gikk ut over mange, og jeg ser nå i ettertid at det faktisk førte med seg mer enn bare å lure min kjære pappa. For sannheten er den han gikk fem på, og vi avslørte at det var aprilsnarr når vi kom hjem til dem, der M.A ga et ark som vi sa var en tegning ifra hun. På arket sto det “Gratulerer du har blitt lurt, happy aprilsnarr”. Jeg tror det ble en liten lettelse som vokste opp i han, ettersom han bare ønsker meg det beste og selvfølgelig hadde gledet seg sammen med meg, som andregangs morfar. Jeg velger å tro han ble litt lettet ettersom han selvfølgelig ønsker at jeg skal finne meg en mann og få et stabilt og godt forhold, før jeg blir andregangs mamma. Noe jeg selv også ønsker! Jeg synes det hadde vert koselig med et barn til, men jeg ønsker ikke å vær alene mor til to. Det krever mye og er en hard hverdag som alene mor til et barn, samtidig som det også er en fantastisk hverdag med alle de gode stundene som også er i løpet av en dag. Så ikke misforstå, jeg elsker å være mamma, men jeg har alltid ønsket å ha en mann og ha et stabilt forhold slik at vi var to og slik at M.A hadde hatt en fars figur i hverdagen. 

Når jeg la ut dette kom det selvfølgelig reaksjoner og spørsmål. Jeg ventet nesten på at det kom til å komme! Men samtidig ble jeg veldig overrasket! Jeg fikk meldinger ifra venner og mennesker som sto meg nær som fikk meg til å tenke. Ikke tenke på mine handlinger, men de valgene dem tok om deres reaksjon over for meg. Vel var det første april, og mange tror ikke på andre denne dagen, men hvorfor skal en dag og en dato bestemme at alt som blir sakt denne dagen er tull. Tenk om det faktisk hadde vert realitet at jeg var gravid! Det hadde ikke vert noe kjekt å fått de tilbakemeldingene ifra venner og mennesker som står meg nært med å ikke tro meg, sende meg spr om hvorfor jeg gadd å skrive at jeg var gravid, osv. Det kom så mange forskjellige tilbakemeldinger at jeg faktisk er glad jeg ikke var gravid! Jeg hadde blir så såret og lei meg, og ikke minst skuffet av hvordan andre hadde valgt å skrive til meg bare pga datoen som var i går. Tenk om det hadde vert dagen der det hadde vert akkurat tre måneder og jeg ikke klarte å vente lengre med å skrive det, og håpet så inderlig at jeg hadde nokk tillit ifra de rundt meg med at jeg trodde dem hadde trodd på meg uansett dato på kalenderen. Det er jo ikke verdens undergang om enn blir lurt en dag, det gir enn jo ikke større IQ prosent på noe som helst måte. Det kan faktisk skape veldig stor skuffelse og tristhet hos andre, hvis dem faktisk prøver å fortelle noe som er realitet. Vell når var dette bare tull, men det fikk meg til å se at det er mange mennesker der ute som faktisk bør tenke seg om deres valg med handlinger. Det skal ikke bety noe hvilken som helst dato og måned det er i. Tenk på dem som føder på denne dagen, skal ikke de heller bli trodd på? Tenk på de som vinner noe, skal ikke de helle bli trodd på? Det er så mange skuffelser, tristhet, uønskede situasjoner som kan bli skapt bare pga alle henger seg opp i at dem ikke vil tro på noen denne dagen. Det er bedre å vise glede, og at enn bryr seg om dem rundt en gang for mye, og om enn blir lurt har enn hvert fall alt på sin samvittighet på det rene. Er ikke det mye bedre? 

Det var faktisk bare en venninne av meg som ringte meg i går. Hun hoppet i det, brydde seg ikke om hun ble lurt eller ikke. Hun var den eneste som valgte å ringe meg og lot de første ordene som ble sakt være “gratulerer så mye”. Hun valgte å se bort ifra om det var første april, og ville heller vise glede og positive tilbakemeldinger. Hun var den eneste som faktisk viste at hun ikke lot en dato bestemme om hun hadde tillit til meg, og hun var den enste som viste at vi hadde tillit og stoler like mye på hverandre og samtidig kan vise glede over for hverandre! 

Jeg ble overrasket! Det kom senere noen få gratulasjoner på FB og jeg fikk en meling ifra en ifra familien min. Er det slik det skal være, bare pga en dato? Er virkelig mennesker så redde for å bli lurt at de ikke tørr og stole på noen eller å vise glede i tilfelle det er tull? Det synes jeg flere der ute bør tenke igjennom uansett om dette faktisk viste seg å være tull. 
 

3 thoughts on “HYGGELIG MED DEN GRATULASJONEN!

  1. En dag har du lov å lure folk. Men å lure med graviditet? Nei? Det er rett og slett stygt. Hadde jeg vært don forelder, skulle fu fått hørt det. Så du ville ha gratulasjoner på fb? Tenk deg om…hvilke dag var det?

  2. Eg ser poenget dett, men eg ser og andre sida. Derfør syns eg graviditet e en ganske drøy ting å tulle om 1. April. Men eg trur og at om noen faktisk hadde vært gravid nøyaktig 12 uke og absolutt ikkje klarte å vente en dag lenger med å dele det, så må man nesten være forberedt på å ikkje bli trudd på. Eg skjønne og at folk kanskje ikkje trur på det da 10 stk på vennelista på Facebook plutselig dele at dem e gravid denna dagen. Når det e sagt så må eg og sei at utav alle “jeg er gravid” innleggan og statusan eg såg igår, så va du den einaste eg faktisk trudde på.
    Eg veit førresten og om noen som faktisk va gravid 1. April før et par år sida, og dem valgte bevisst og dele detta 1. April. Det fleste trudde selvfølgelig at det va tull, og dem posta ikkje nåkka meir om graviditeten før ungen va kommen tel verden, og da hadde dem altså “lurt” alle som trudde dem blei lurt i første omgang 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top