UNDER 3 ÅR, MEN INTERESSEN ER TYDELIG

Som et lite foster ble hun allerede preget med både lyden ifra pusten til hestene, og lyder ifra stall. Gravidbilder og mesteparten av tiden min brukte jeg på å enten ligge i sengen pga et tøft svangerskap, eller så var jeg i stallen. Så fort vi var hjemme ifra sykehuset fortsatte hverdagen min, og allerede som baby ble M.A med meg i stallen. Hun hang godt på magen min, sovnet i bæreselen når jeg møkket ut av boksen, osv. Til å med når hu hadde kolikk smerter i magen var det eneste som fikk henne til å roe seg, å ta hun med ut til hestene. Jeg merket tidlig at hun hadde en helt spesiell tilknytning til hestene og at det ga hun en spesiell ro. 

Tiden har godt, og hun springer rundt selv. Hun henger sjeldent på magen eller ryggen min i bæresele nå, ettersom det er mye kjekkere å springe selv. Hun er med ut til hestene og hun er med under stall arbeidet. Inne har hun et lass av hester, alt det går i er hest. Hun har vert med på hele 1,5 times ridetur i rein vær, og da vi var hjemme igjen gren hun og ikke ville ned ifra hesteryggen. Hun tar til å med å steller leke hestene, bader dem, trener dem, gir dem mat, legger dem på kvelden, osv. Hun gjør alt med leke hestene på samme måte som vi gjør med de ekte hestene. 

MEN det er ikke bare leke hestene som hun gjør slike ting med! Hun er med å leier tur på de EKTE hestene våres! Hun strigler dem, er med å bader dem, gir dem mat, renser boksene, osv. Hun er med på alt uansett om hun bare er snart 3 år. Hun viser så tydelig hvor hennes store interesse er, det er uten tvil en hestejente! Og en hestejente som sjokker meg stadig med alt hun klarer å delta på. Hun drar inn høy i poser som er veiet opp, hun er med å stapper høy i posene som hestene skal få mat i, hun er med å gir dem mat, renser ute i uteområdet som de går på. Hun har også nå nylig begynt å delta på å møkke ut av boksene selv! Jeg blir så overrasket og stolt, at jeg finner ikke ord. 

I går klarte jeg å få filmet hun, når hun stolt trillet bort trillebåren sin til den ene boksen. Tog med seg spaden sin inn (hun har greip også, men velger ofte spade), og begynte å møkke ut av boksen. Når trillebåren var full, trillet hun den fint ut og tømte den. Deretter inn igjen i stallen og fortsatte! Sier du som meg, – WOW! Snart bare 3 år, og gjør alt som en voksen person gjør med egne hester. Det er tydelig at hun er en ekte hestejente og at hennes store og brennende interesse er uten tvil, hest og dyr! 

P6ldP42jG4o

 

 

2 thoughts on “UNDER 3 ÅR, MEN INTERESSEN ER TYDELIG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top