10:2 POSITIVE & NEGATIVE TING OM MEG SOM MAMMA

 

Vi har alle våre positive og negative sider av oss selv i de fleste settinger. Det store spørsmålet er vell mer hvor mange av oss som tørr å tenke igjennom dem å vise de frem, og som tørr å stå for dem. Jeg er ikke stolt av mine punkter som jeg nå har valgt å dele, men jeg er et menneske på lik linje som alle andre. Jeg har mine feil, mine ting jeg er dårlig på og som jeg kan bli bedre på. Ingen er perfekte, noe som er veldig bra!

 

Det å være mamma er en stor oppgave, og alle ønsker å være en god mamma. Vi er alle gode mamma og gode foreldre på hver vår måte. Det har ikke noe fasit og derfor en stor oppgave i livet som vi aldri kan bli utlærte på. Vi prøver å feiler hele tiden, men samtidig kommer det mest godt ut av det meste. Feil som skjer kan rettes opp i, og her er både 5 positive punkter og 5 negative punker om meg som mamma. Jeg ønsker å ta fatt i de negative punktene og få dem bort ifra der, men samtidig vil det alltid være noe enn kan bli flinkere på. Vi er jo bare mennesker å så lenge enn gjør så godt enn kan, er det mer enn godt nokk.

5 positive ting om meg som mamma:

 

– jeg viser stor kjærlighet, trygghet og omsorg

– jeg prioriterer alltid min datter først, uansett hva!

– lek og aktivitet som er kjekt for min datter er nr 1

– jeg teller heller til 10 inni meg enn å bli sinna å heve stemmen

– høflighet, takknemlighet og alt som viser glede og respekt blir lagt mye vekt på

 

 

 

5 negative ting om meg som mamma:

 

 

– jeg kan bli flinkere på å sette grenser

– jeg gjør for mye rent, rydder og lager mat.

– må bli flinkere til å vaske klær enn å bare kjøpe nye

– må klare å skule snopeskuffen bedre på kjøkkene å holde snop til lørdager

– bli flinkere med rutiner som blir holdt i hverdagen

Kjære lesere:

 

Kan du nevne minst en positiv og negativ ting om deg? Uansett om du er mamma eller ikke.

 

Er jo eg viktig og god egenskap å kunne klare å være bevist på ting, for da kan enn gjøre noe med det.

 

2 thoughts on “10:2 POSITIVE & NEGATIVE TING OM MEG SOM MAMMA

  1. Positivt; jeg oppmuntrer til mestring
    Negativt; gir litt for lett etter når han vil noe

  2. Positiv : setter alltid min datter forran allt <3
    Negativ: dårlig tålmodighet(blitt mye bedre etter jeg ble mamma) ♡♡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top