FUCK VALENTINE, HELLO MOTHERS DAY!


// Dette innlegget ble skrevet i går og er ment for dagen i går. Fikk ikke publisert det, ettersom jeg nå har startet prosessen med å få Mina Adeline til å sove i juniorseng. Mer om det og grunnlaget for fravær på bloggen den siste uken, kommer i eget innlegg. Samt også vil vinneren av Giveawayen i samarbeid med Linetts hudpleie, bli publisert i morgen. Beklager forsinkelsen, og tusen takk for deres tålmodighet i det uvisse om grunnlaget som har forårsaket dette. //
 

Solen skinner i sine vakre ellement. Kuldregradenen har steget opp i pluss grader, og solen gjør de kalde frosne gjordene om til tint gress. Gress som er grønnere enn hva det vanligvis skulle vert på denne årstiden. Krangle med årstiden har vi vell allerede prøvd etter både flom, storm og det som er. Men heldige har vi samtidig vert med å få en etterlengtet hvit vinter. Nå venter våren for og vi er allerede godt ut i Februar. Dagen jeg liker minst har kommet, nemlig valentines day. En dag full av kjærlighet og akuratt som en dag som skal hedre all kjærlighet som enn har til sine kjære. Spør du meg er det jo bare fjas og tull. Skal vi ikke hedre vår kjærlighet hver dag?

På denne vakre søndagen skyver jeg bort ordet valentine, og ønsker heller morsdagen velkommen. Det har vert herlig at valentine og morsdag kom på samme dag og dato i år. Fokuset mitt flyr over på gode og kjekke ting, enn tristheten som valentines dagen fører frem i mange. Det er mange der ute som er alene og ikke har noe mann som de deler sitt liv med dags dato. Det å se hvor fantastisk andre har det, er jo en glede å se men å kjenne på den ensomheten som det samtidig gir er ikke den beste. Der imot har jeg sluppet å kjenne på en slik tristhet og ensomhet i dag. Det er morsdag og sannelig er det min 3 morsdag. Det er skremmende å tenke på hvordan tiden har fått vinger å flyr så vakkert men fort avsted. Mina Adeline bokker over i 3 års stadiet i år, og er allerede over 2,5 år. Nei fy fillen som det skremmer meg å se hvordan de 2,5 årenen har fløyet.. Jeg kan spør meg selv så ofte hvor tiden har blitt av. Slik er det vell når enn har det godt, og har en fantastisk datter som lyser opp hver dag. Det er vell slik når livet smiler til enn og er fullt opp med både latter, glede og kjærlighet. Det første årene når enn har fått barn har jeg merket at det er skremmende mye som skjer på kort tid. Det har kanskje noe med grunnlaget for at enn føler at tiden har fått vinger, ikke vet jeg! Jeg vet bare at jeg håper snart tiden kan senke farten slik at jeg kan føle at jeg får bevare all tid lengre. Det hadde vert så herlig. Om det kunne vert 48 timer i et døgn enn 24. Da kunne jeg fått brukt enda mer tid på en dag. Nei nå drømmer jeg meg bort. Jeg er takknemlig for hver dag og alle timene og minuttene som er i hver dag, føler bare at det blir for liten tid og 24 timer er plutselig ikke mange timer lengre. Morsomt er det virkelig! Før ville jeg bare at tiden skulle fly avsted og nå gjør den det, og samtidig ønsker jeg lengre dager enn bare 24 timer i en dag eller et døgn.

På denne vakre solskins dagen har jeg vert så heldig og fått en herlig morsdags presang av søte Mina Adeline. Hun har gitt meg en vakker bukket med blomster å et nydelig smykke. Smykket lå i en vakker hjerte boks i blomster buketten, og det var en stor glede å motta slik gave. Det gledet hjerte mitt stort når den lille prinsessa mi kom bort med blomstene i handa og et smil rundt munnen, og en lysende stolthet. Ja da sier jeg bare en ting « Fuck valentines day, hello mothers day!». I min livs situasjon er det morsdagen som gir meg noe glede og lykke av slike merkelige feiringer, som jeg aldri har skjønt hvorfor er oppfunnet. Når jeg er alene mor og ikke har noe mann i livet mitt, blir det ikke noe valentines feiring på meg. Men de som får glede av en slik kjærlighets dag, elsker nokk denne dagen. Det er vell derfor det er så flott at vi alle er forskjellige, for det hadde sannelig blitt kjedelig om vi alle var like. 

Selv har jeg også gitt min mamma blomster og smykke, som morsdag presang. Synes det er koselig å kunne glede hun også med slike små ting når det er slike dager. Ikke at jeg alltid har gjort det, men når jeg selv nå merker hvor koselig det er å få slikt selv, er jeg nokk mer ops på det over for min kjære mamma. Men det må vell oppleves selv i noen tilfeller, før enn forstår en slik glede som slike ting kan gi. Det er som enn blir verdsatt og lagt merke til med all det arbeidet som enn faktisk gjør hver dag, resten av våres liv. 

Jeg håper dere alle har hatt dag, og at dere alle finner den gleden som er best for dere ut ifra denne dagen som både er valentine og morsdag. Navnet på dagen har ikke den største betydning, det er hva enn gjør det til selv. 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top