HVIL I FRED <3

I wish R.I.P meant “Return If Possible” 

Motgang skal gjøre enn sterkere! Men hva om motgang ikke alltid klarer å gjøre enn sterkere.. Det finnes så mye forskjellig motgang, å jeg har møtt den motgangen jeg ikke klarer å få til å gjøre meg sterkere. 

Hvor mye motgang skal enn klare å håndtere på en gang? Hvor mye motgang skal en menneske kropp klare å ta imot å bearbeide på kort tid? Det skal tydeligvis være mye til tider.. Urettferdig er en følelse jeg kjenner mye på nå disse dagene og over en lengre periode. Det har vert et år som har preget vår hverdag med flere dødsfall av våre dyr. Noe som er helt absurd og ikke skulle vært reelt i det hele tatt. Det startet med å miste noen av kattene våre, de ble ikke påkjørt men to av dem var kattunger og ble født som prematur. De ble flasket og vi gjorde en stor jobb med å prøve å få de to små kattungene til å klare seg, men uheldigvis var de for svake. Etter tapet av noen av våre herlige katter, valgte vi å åpne opp vårt hjem for dyrebeskyttelsen og ta imot kaniner. Kaniner er noe min mamma har stor interesse for og jeg har selv vokst opp med kaniner, samt hatt det mange ganger ifra når jeg var liten. Kaniner er blitt noe vi alltid har hatt, og noen herlige dyr. 

Kaniner er små dyr men samtidig med en så stor personlighet som faktisk finnes i alle dyr! Jeg har selv fått aha opplevelser i den senere tid ang kaniner, fordi det er ikke dyr som skal stå i de små burene som faktisk blir solgt som kanin bur. Det er alt for liten plass for dem, fordi de trenger plass å springe på, plass å hoppe å leke, plass til å kunne vise gledes hopp når de har det bra. Samtidig er det også så mange som ikke klarer å se kaninene for det flotte og spennende dyret som det er. Det å forstå de klare signalene og tegnene som kaniner viser med sitt kropps språk er noe mange ikke har kjennskap til, og dermed ikke klarer å se sin egne kanin skikkelig med deres måte å vise oss ting med. 

Her i hus har vi kjøpt den store kanin boken. Den er virkelig en bok som taler kaninen sitt språk. Den har vert helt fantastisk å ha her i hus, den korte tiden boken faktisk har vert her. Over lengre tid har kaninene våres fått hatt store kanin garder. De har stor plass både ute og inne, og får være ute så mye som mulig når været tilsier at det er mulig. De har varmelampe, kasse med teppe å gå inni, de har rett for som de får, for faktisk det er mange som gir kaninen sin feil for, fordi de har ikke lest nokk om hva kaniner kan ha og ikke kan ha. F.eks var du klar over at kaniner ikke skal ha mye gullerot? de skal ikke ha en halv en gang. Å slik er det mange aha opplevelser med ang hva de kan ha og ikke kan ha, mengden de kan ha av forskjellig mat osv. 

I sommer var vi så heldige og fikk to belgiske kjemper her på gården. Det var to fantastiske kaniner med stor personlighet som ankom oss. Det var noen vi hadde vert så heldige og fått adoptere ifra dyrebeskyttelsen et stykke unna her. Og med å få adoptere kaniner som har blitt reddet og få gi dem et godt liv resten av sitt liv, det er fantastisk! Vi ble raskt glad i dem og de tok hjerte våres med storm. 

I den senere tiden har vi hatt to kaniner inne ifra dyrebeskyttelsen her som vi bor, vi har fått delta på å prøve å redde livet til dem og gjort så godt vi har kunnet for de to herlige kaninene som har kommet. Det har uheldigvis vist seg å vært to kaniner som har hatt store skader og vi har ikke klart å redde dem. Men det skal virkelig skrives under på at det har blitt gitt en skikkelig sjangse til de begge to. Dyrebeskyttelsen har vert fantastiske og har virkelig vist at både små og store dyr har like mye rett på å få hjelp, og få all den hjelpen som skal til for å prøve å redde dem. Jeg er virkelig stolte over at vi har en så god dyrebeskyttelse her i området som vi har, og veldig glad for at det faktisk finnes dyrebeskyttelse mange plasser i norge. De gjør en super jobb og det fortjener de all skrøyt for også!

Etter å ha måttet ta farvell til de to herlige kaninene som vi fikk ta del i å gjøre så godt vi kunne for, har det blitt en trist periode. Men samtidig har det føltes godt å kunne delta på å hjelpe. Det hele toppet seg i går! Min vakre og helt fantastiske belgisk kjempe, gullet, ble syk. Det kom helt plutselig over oss, og uten noen forvarsel. Det ble haste besøk til dyrlegen som til å med ikke hadde vakt i går, men hun tok oss inn og hjalp så godt hun kunne. Gullet fikk all den hjelpen hun kunne få, men det eneste vi kunne gjøre videre i natt var å være sammen med hun og håpe på det beste. Etter noen timer på sofaen, der både jeg å gullet sovnet, måtte jeg til slutt ta kvelden. Gullet skulle få være inne i natt, siden hun hadde feber og var syk. Hun var allerede kald og vi prøvde å få varmen i hun. Men tiden stoppet kort tid etter jeg måtte ta kvelden. Min mamma sov på sofaen å passet på gullet, men dessverre gikk det ikke som det skulle. 

Hjerte mitt gråter blod i sorg over gullet som døde i natt. Hjerte hennes stoppet, men heldigvis hadde hun ikke vondt. Vi hadde gjort så godt vi kunne, men sorgen er like stor uansett. Det å miste to kaniner på en dag, er vondt. Den ene ifra dyrebeskyttelsen som vi prøvde å redde men som viste seg å ha for store skader, og den andre som var våres gull. 

Det har vert en tårevåt natt og morgen, og jeg kjenner det har blitt mye sorg i det siste, samt også begravelser. Det er med et trist hjerte at jeg måtte ta farvell med min herlige kanin. Men jeg er glad vi gjorde så godt vi kunne med å få redde hun. Det kom som et sjokk over oss, for det var ingen forvarsel med tegn eller noe. Nå må denne grufulle sorg sirkelen ta slutt! 

Jeg er fult klar over at vi gjorde så godt vi kunne, og at hun hadde det godt, samt også alle dyrene våre som vi både har og har mistet har hatt og har det godt. Dyrene er for oss alle 3 uendelig viktige for oss, og vi er like glad i dem som vi er glad i mennesker som betyr mye for oss! Dyr er så unike og gode, for de svikter aldri, dømmer aldri eller noe som helst negativt, de viser kjærlighet, takknemlighet og en hel masse positivitet. 

Hvil i fred <3 


 

 

 

2 thoughts on “HVIL I FRED <3

  1. kondolerer så mye <3 Trist når sånne ting skjer, har også mistet mange dyr oppi gjennom årene så er trist men, sånn er verden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top