JULEBILDER I ET ANNET MOTIV

Regnet pisker ned som en vannkran uten stopp! Det er så langt ifra flott hvit belagt uteområde som det går an å komme. Bløtt, gjørme, vått gras er det som møtes synet våres når vi titter ut igjennom vinduet. Akebrettene skulle gjerne vert fremme, men de ligger godt nedstøvet i hjørne i garasjen og venter på å få bli tatt i bruk. Det er grusomt at vi snart er i desember og det ikke finnes tegn til snø her vi bor. Snart kan vi vell ta frem akebrettene og ikke renne på snø men det blir rene gjørme akingen.. Julestemningen utendørs er ikke akkurat kommet enda. 

Når julestemningen er så dårlig utendørs, men så flott i butikkene fant jeg ut at jeg kunne slutte å vente på snøen til julebildene. Julekortene måtte bestilles og bildene måtte bli tatt. Siden vi er så heldige å bor på et lite koselig småbruk, var det jo perfekt å benytte oss av høyet til hestene, når disse bildene skulle bli tatt. Har vi ikke snø, så får vi finne andre bakgrunns motiver å bruke til julebildene. Som dere leste i går, var det et lite solglimt som tittet frem etter grå fulle regnværs dager. Det benyttet vi oss godt av og tok julebildene i går. 

Det å bruke høy som bakgrunn på julebildene ble slett ikke dumt. Vi liker jo å tenke på at nisser liker seg på loven å er i høyet, så på en merkelig måte har høy blitt brukt i mange samen heng til julebilder. Så da tok vi en klassiker siden snøen ikke hadde valgt å komme. Jeg ble selv kjempe fornøyd med bildene, om jeg gi meg lov til å skryte litt. Lyset ble overraskende fint og det var veldig kjekt å se hvordan jeg kunne leke meg med bildene og bakgrunnen på samme plass. Jeg brukte ikke studio lysene mine på disse bildene, og benyttet meg bare av dags lyset. Så jeg ble positivt overrasket over at resultatet ble så bra som det ble. Murveggen som vi har rundt der høyet til hestene er, ble en nydelig kontrast og skapte litt mer retro stil synes jeg. Samtidig som det gjorde at jeg kunne leke meg litt med å få bakgrunnen helt mørk om jeg ønsket. Enkelt sakt, super kjekt siden jeg elsker å ta bilder! 

Min herlige Mina Adeline, var som dere også har lest tidligere i topp humør. Smilet gikk nesten rundt på hun og enda mer stas var det når også hadde med Kiwi på noen bilder. For de som ikke har lest innlegget ifra i går, så er Kiwi samojed hunden til min mamma (Mina Adeline sin Mormor/Momma). 

Men nokk prat på meg, her er julebildene ifra i går!

 

– Hva synes du om bildene? 
– Har du tatt julebilder?
– Liker du å ta bilder? 

 

 

4 thoughts on “JULEBILDER I ET ANNET MOTIV

  1. Mittfamilieliv: Tusen takk, kjempe koselig å høre! 🙂 Så kjekt at du også elsker å ta bilder. Det er virkelig en kjekk hobby og en minnerik hobby. Det var jo trist det ikke ble noen julekort på dere i år, men kanskje dere ønsker å ha julekort til neste år. Er ikke alle som pleier å ha julekort, så er jo opp til hver å en ang det 🙂

    Ha en flott dag og en strålende uke! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top