XMAS CARD, OLAF STYLE!

Det er som regel alltid lys i enden av tunellen! Ved flere dager med grå vær, regn og ufyselig vær, klarte solen skimte igjennom i dag. Det var helt fantastisk å endelig se solen sine små stråler komme frem og gi en litt lysere og flott dag i dag. 

Som de fleste nokk allerede har fått med seg, er jeg godt igang med alt av juleforberedelser og har allerede kunnet stryke ut mange av gjøremålene før julaften. Desember er jo den kjente julemåneden der mange pleier å sende julekort med koselig hilsen og det viktigste av alt, bilder! Det er jo ikke til å legge skul på at når enn har barn, er det barna som er i fokus på julekortene, og vi voksne skuler oss bak kamera. Bildene blir alltid så flotte med barna, men når vi selv er med setter vi så mye høyere krav over at vi skal også klare å se noe lunne normale ut på bildet. I år har jeg gjort julebildene enkle, samtidig som de er veldig koselige. Jeg har som mange andre der ute skult meg bak kamera, og tatt bildene selv. Og modellen på julekortene er min store stolthet, nemlig min datter. For å gjøre fotograferingen litt kjekkere for Mina Adeline, lånte jeg den vakre hunden av min mamma (Mina Adeline sin Mormor/Momma). Det er en nydelig samojed som er bestevenn med Mina Adeline. 

Klærne for julebildene ble valgt ut av selveste Mina Adeline. Selv hadde jeg funnet frem noe jeg ønsket hun skulle ha på seg, men den gang ei.. Nå som hun er bukket over 2 år, merker jeg at hun vet godt hva hun vil og hva hun vil ha på seg. Dermed måtte jeg fint legge bort mitt ønske for klær til bildene, og gi etter på hennes ønske. Julebilder i olaf stil, here we come! 

Hukommelse er noe Mina Adeline har, så til de grader også! Noen ganger er det nesten litt skremmende og se hvor mye hun husker, for når selv min hukommelse svikter og hun husker bedre enn meg, da er det på tide med hukommelse arbeid på høyt nivå for å friske opp min egen! Så min lille solstråle hadde godt i minne at hun hadde en Olaf kjole, og ønsket å ha denne på seg, samt også Frozen buksen sin. Så jepp, julebildene i år ble ikke røde med masse nisser å styr. Her ble de Frozen jul med Olaf! Selv skal jeg krype til kors å si at det ble et kjempe koselig antrekk som hun plukket ut. Bildene ble vakre og alt passet veldig greit i sammen. Så klaging skal ikke finne sted hos meg, for halo! Mina Adeline var i supert humør og smilet gikk nesten rundt under hele fotograferingen. 

Jeg kjenner selv jeg er lettet over at julebildene er tatt, og positivt overrasket over hvor lett og bra det gikk. Det var jo bare en stor glede! Nå er det igang med å lage til kortene og få dem bestilt hjem. Kjenner jeg gleder meg allerede til å få de hjem! 

Et bilde som en liten smakebit. Flere julebilder kommer i eget innlegg. 

Ha en strålende dag alle sammen! 

– Har du tatt julebildene? 
– Hva liker du best å ha bilde av på dine julekort? 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top