TIDLIG JULEKAOS

Velkommen November! Selveste bursdags måneden min og måneden som til å med har første søndag i advent i år!.. Tenk det, vi nermer oss jul med ikke små skritt men med storm skritt.

 

I alle år har jeg vert sent ute med klargjøringen av jul. Gavene har somregel blitt kjøpt inn kort tid før selveste julaften, eviglange køer har vert vert en av mange som har stått i.. Og fustrasjonen, ja den har jeg kjent tett på kroppen. Fy fillen så kjedelig det faktisk er! Jeg er ingen fæn av julekaoset. Jeg liker egentlig å gjøre ting i god tid, men å gjøre realitet ut av det.. Ja det tok meg nesten 24 år!

 

En gang må være den første og endelig kan jeg med glede si det. Jeg mangler bare en julegave! BARE 1! Woow.. Jeg har endelig klart å være ute i god tid. Endelig slipper jeg å stå i de uendelige køene som aldri tar slutt, pga jeg gjentate ganger må springe ut av køen for å ta igjen min datter som har vert på løpefot. Endelig slipper jeg å måtte bruke flere timer, som blir kjedelig for min datter. I år har vi hatt en morsom å superkjekk juleshopping i oktober! Jepp du hørte rett, allerede i oktober. Vell er jeg ikke like “gal” som de som handler julegaver på januar salget, men jeg har klart å være tidlig ute. Å ja, jeg er lettet og glad!

 

Det ble ingen uendelig lang kø, som aldri tok slutt. Det ble ingen grining på juleshoppingen ifra min datter. Det ble ingen uventede springetur ut ifra køer som aldri tok slutt. Dette fordi jeg tok handlingen litt etter litt. Jeg måtte ikke plutselig ta alt på en dag. Jeg kunne gjøre handligen kjekk for min datter, og da ble det sannelig kjekt for meg også!

 

Smilet rundt munnen og jubelen tredde frem, for etter å vert innom et par butikker gikk vi på lekeland. Shopping er ikke en gledes ting for barn. For hvilke barn liker å høre “NEI, ikke rør det” “NEI, NEEEI. Du må ikke ta på noe” osv. Tror de fleste med barn vet hva det vil si å gå på butikker som er overfylt med glass pynt til hus, osv. Det er kjekt for oss voksne å drømme oss bort å se for oss hvordan vi ønsker å pynte å dille rundt hjemme og kjøper litt ekstra fordi vi vil ha noe til oss selv også, for vi tror jo aldri at det samme kan ligge under juletreet. Så tar vi ofte med oss dobbelt opp, for liker jeg det, ja da må jo andre også like det.. Slik kan vi kvinnfolk sprade rundt i butikker i evigheter. Det er igenting som kan komme i nerheten av kjekt for barn. Derfor droppet jeg slik shopping, og gjorde shoppingen så rask som mulig og kjekk som mulig for Mina Adeline. Og etter å suse igjennom to butikker, suste vi ned på lekelandet og brukte lang og god tid på å leke!

 

Slik har jeg gjort juleshoppingen i år, og jeg har fått shoppet julegaver sammen med en smilende og glad jente som også har kost seg. Det synes jeg er rette juleshopping, for det er ingen glede noen plass og shoppe i kaos med et barn.. Det er faktisk grusomt for alle parter!

 

Så i år har vi ikke hatt noe julekaos, ingen stress, bare masse latter å glede! Det er de julen handler om, samt også familie!

 

6 thoughts on “TIDLIG JULEKAOS

  1. Veldig fin blogg 🙂 Begynt smått med våres forberedesler 🙂 Skal bli ferdig fortest mulig slik at vi kan nyte desmeber uten kaos

  2. Bunny Trash: Hehe, ja det er fult forståelig. Stresset inntar oss nokk alle å en hver. Men det er derfor det er så godt å få startet tidlig og bli fortere ferdig. Tusen takk 🙂

  3. katrine: Tusen takk 🙂 Ja det forstår jeg godt, er slik jeg også tenkte 🙂 er så mye kjekkere å kunne slappe av og nyte julemåneden sammen med familien sin, enn å måtte kjenne på kaoset.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top