PÅMINDELSE IFRA GLEDEN I LIVET MITT

Mørket har senket seg og natte timene har meldt sin ankomst. Jeg har krøpet godt under dynen i den store sengen min, som er godt fylt opp med mobil, snus og pc for å prøve å ta opp litt plass i den store sengen. Det å ha en dobbelseng for seg selv, er både herlig og litt ensomt. Men jeg har funnet ut at jeg må bare nyte tiden der jeg har sengen for meg selv, eller delvis for meg selv ettersom at hunden min også kaprer litt plass. For før jeg vet ord av det er det nokk en liten solstråle som kommer labbende inn og legger seg i sengen sammen med meg. 

mister mac er slått opp, med et dempet lys og netflix er fremme, og klart for å underholde meg med film til mister søvn kommer og drysser litt sove støv over mitt rom. Når jeg sitter og blar for å finne den filmen jeg ønsker å se, får jeg meg en latter og en påmindelse. Det er mange filmer å velge imellom, så utvalget er stort. men når jeg plutselig kommer over noe som drar bekjentskap over seg, begynner jeg å le. Jungeldyret, barbie, my little pony, mm, er det som dukker forsiktig opp. Jeg får meg en liten latter samt som jeg grubler over om en liten prinsesse har vert inne på min bruker. Uvitende blar jeg videre mens jeg går litt i tenke modus. 

Jeg ligger her i sengen og ser rundt meg, vakre malerier laget med barnehender og som det er lagt mye tid og kjærlighet i for å lage til meg. Bilder av en smilende solstråle fyller rommene i huset, for stoltheten min er virkelig det folk legger merke til når de kommer hjem til oss. Jeg tenker i hode mitt og begynner å le høyt. Stuen nede, rommene i huset, ja de er pyntet med barnehender som har lagt leker på de mest utenkelige plasser. Det er som en spennende lek om hvor jeg finner lekene henne hver dag. 

Jeg går ned i huset for å ta en pust i bakken etter all letingen for å finne den filmen jeg ønsker å se. Jeg skal jo tross alt sove, så filmen må ikke være for spennende heller, for da dette aldri øynene mine igjen. Jeg tar peiling imot kjøkkenet og plutselig sparker jeg borti noe hardt. Det laget en voldsom lyd, og alt stopper opp. Jeg lytter å hører om jeg har ent opp med å vekke hele huset, men stillheten er der enda. Jeg ser ned å lurer fælt på hva som lå på gulvet nå. Jeg hadde jo hatt rydde runden og plukket opp alt. Var øynene mine alt for trette for at jeg klarte å se alt, eller er det bare noe som har fått bener å gå på og lagt seg ut midt på gulvet? Det som kommer til syne når jeg ser ned er en av lekene til Mina Adeline. Latteren tar meg igjen, og jeg står der for meg selv og flirer og smiler. Den jenta stopper aldri å gi meg latter øyeblikk som er fylt med glede. Takknemlig står jeg der og er lykkelig lettet over at det ikke var en leke bil som jeg trydde på, for da tror jeg virkelig det hadde blitt en kraftig smell, som hadde vekket hele huset og naboene. Noen som er lite kult i de sene natte timene. 

Jeg tår tatt meg et glass vann og labber tilbake i sengen min. Jeg faller i tanker sammen med et smil. Stuen er pyntet med et vakkert preg av en 2 åring som fyller dette huset med latter, glede og kjærlighet. Hun fyller min hverdag med så uendelig mange morsomme øyeblikk. Det går ikke en dag der jeg ikke får meg mange gode lattere. Jeg tenker på hvordan hele huset har sitt preg på at det er også en liten solstråle som bor her, og som har gitt mitt liv store flotte verdier. Jeg kjenner på den store gleden som bare fuller meg opp som fusen som fyller opp brusen. Det bobler nesten over av lykke og glede, fordi livet mitt er fylt med så fantastisk vakre øyeblikk og meningsfulle dager. Det er ikke en eneste dag lengre som ikke er verdifull. Jeg funderer på hvordan livet mitt hadde vert om jeg ikke hadde hatt min datter, men jeg skal ærlig innrømme at det blir for kjedelig og tenke på. Det hadde aldri i livet hatt så mange gode verdier og meningsfulle dager uten hvis jeg ikke hadde hatt min datter. Etter jeg fikk hun har hele livet mitt forandret seg, men jeg har endelig fått lært hva det vil si å ha et liv. For før hadde jeg et liv, men det var sannelig ikke halvparten eller en brøkdel av det igjen av så stor verdi i hverdagen og livet som det de er nå. Nå er hver dag en flott dag, med spennende øyeblikk og grenser som blir testet ut. Det er mange spennende ting som dukker opp i løpet av dagen, ettersom 2 års stadiet er fult med mange spennende barne ord og så uendelig mye mer. 

Jeg kjenner at huset hadde aldri vert fult med like spennende øyeblikk og hendelser, fordi det hadde vert for “rent” inni hvert rom med interiør, pga det hadde da manglet barnelekene som tar så god plass ved å fulle ut rom og stuen. Barnelekene har jeg prøvd å “hjemme” litt, for at det ikke skulle få fylle opp så mye plass, men en etter en har kommet trykt frem igjen og jeg har virkelig fått kjenne på hvor viktig det er å ha barnelekene rundt. Det bor tross alt et barn her også, mitt barn bor her sammen med oss! Det hadde aldri vert det samme om jeg ikke hadde hatt fremme leker og bilder av mitt barn, min datter. Det er hun som er mitt liv, og da er det naturlig for meg å vise hvor stolt mamma jeg er som er så heldig og har et så fantastisk barn. 

Filmen som jeg skal se, har blitt satt på vent. Tankene tok over, men nå som jeg har surfet igjennom de fleste barnefilmene som kom opp som anbefaling, kan jeg endelig sette på en film som er mer for de eldre!

 

One thought on “PÅMINDELSE IFRA GLEDEN I LIVET MITT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top