MORGEN IDYLL MED KREM OG TULL

Ingen vekkerklokke ringte her i hus, men en liten vakker barnestemme som ropte på mamma, var det som vekket meg. klokken hadde akkurat klart å passere 07.00, da den vakre barnestemmen ifra rommet ved siden kalte på meg. Et umenneskelig trøtt tryne som hadde skremt alle å en hver, klarte å komme seg opp av sengen. Jeg hadde vert uheldig og lagt meg litt for sent kvelden før, etter et fantastisk bursdagselskap. Jeg har bare meg selv å takke for at jeg var så trett!

Mina Adeline er en morgen ful til det fulle. Hun roper så vakkert på meg hver morgen å vekker meg, og det med et flott smil rundt munnen. I dag var hun raskt på bena da vi kom ned i stuen og det gikk ikke lange tiden før leken var i gang. Hestene hun fikk i gave i går ble hentet frem av hun, og jeg så min flotte mulighet til å halvsove litt på sofaen. Så raskt jeg hadde fått lagt meg ned å begynt å realisere min tanke, var det en liten stemme som sa rett foran ansiktet mitt “takk mamma”. Jeg fikk servert alle hestene opp ved siden av meg i sofaen, samt også en solstråle som var fult uthvilt. Tanken ved å få noen få minutter på sofaen var bare å kaste bort! 

Da meg å Mina Adeline hadde lekt litt i sofaen med hestene, fant hun ut at de trengte tur. En hest i hver hand sprang hun rundt på gulvet og trimmet de på høyt nivå. Jeg datt tilbake på tanken med å få noen minutter på sofaen, og prøvde fortvilet igjen. 07.00 var litt i det tidligste laget for meg i dag, men igjen må jeg si jeg har meg selv og takke. Da jeg fikk lukket øynene og kjente det ble stille i stuen, begynte tankene å svive. Stillhet når et barn er i nærheten og egentlig leker, er ingen god kombinasjon. Det er en faretruende varsellampe som da lyser rødt på høyt nivå, nesten slik at sirenen også kommer på i samme sleng. Jeg måtte bare åpne øynene mine og se rundt om hva som kunne være satt igang nå, for varsellampen min den svev for fult. Synes som møtte meg da øynene mine åpnet seg, var en jente full av krem. En jente som vell er lys i huden, men som nå var hvit, samt også hester på siden av hun som var like hvite og ikke lengre i forskjellige farger. Hun satt der så stolt på gulvet og sa med en myter stemme “mamma, se!”, når hun så jeg hadde åpnet øynene mine. Jeg kjente latteren tok meg, og jeg ble sjarmert i senk av smilet og den glade stemmen som var så stolt. Hun hadde først trimmet hestene på høyt nivå, men sannelig hadde hun også stelt dem nå. Ikke hadde hun bare stelt hestene, men tatt seg selv med i samme sleng. 

Leken var langt ifra ferdig der! Hun styrte vilt videre, og måtte ha noen våtservietter og vaske hestene med, før hun laget til bokser til dem med noen av lyktene som jeg har i stuen. Kubbelysene ble raskt tatt ut av en liten barnehand, som skulle ha sove plass til hestene sine. Hun pakket de inn i våtservietter og la dem fint inn. Stolt og fornøyd ny hesteeier av mange hester, startet hun dagen med full lek og stell! Det var ingen tvil her i hus at den lille solstrålen min er en ekte hestejente, som virkelig hvet og ta godt vare på sine leke hester. Vell er hun liten, men smart! Ja smart er noe hun virkelig er. Hun ser og fanger opp ting vi gjør med våres hester, og prøver å gjøre det samme men på hennes måte med sine leke hester. Det sjarmerer meg så utrolig mye å se på, samtidig som jeg blir overrasket av hvor mye hun faktisk får med seg og fanger opp. 

Det ble en flott at aktiv start på dagen, og videre stoppet det ikke. Vi tok oss en koselig tur opp til banken og satte inn sparepengene til Mina Adeline på hennes sparekonto, etter et års sparing på “gisle”, som hun kaller grisen sin. Hun var stolt der hun spradet inn i banken og var med å satte inn alle pengene sine. Hun fikk også velge ut en egen belønning for så god sparing som hun hadde gjort. Det er ingen hemmelighet at hun valgte, såpebobler. Hun har fått så stor sans for såpebobler, og har nå i noen dager hatt det veldig trivelig ved å blåse bobler både inne og ute. 

 

3 thoughts on “MORGEN IDYLL MED KREM OG TULL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top