PRESTASJONS ANGSTEN SNIKER SEG PÅ

For 2 år siden lå jeg på sykehuset, alvorlig syk og høygravid. Inni meg var det noe som sa til meg, du reiser ikke alene hjem ifra sykehuset. Du reiser hjem med barne ditt i armene dine. Det viste seg å faktisk stemme! for etter å ligget inne på sykehuset i 3-4 dager, ble fødselen satt igang. Når 6 timer og 3 kvarter var fløyet avsted, med rier og hele pakken av alt! Satt jeg til slutt med min vakre datter i armene. Jeg fikk endelig holde hun tett inntil bruste mitt. Jeg fikk endelig sakt “hei, så det er du som har tatt opp hele plassen i magen min.” Jeg fikk endelig sakt høyt til min datter når hun lå i mine armer på mitt bryst “mamma elsker deg over alt på denne jord!” Jeg fikk endelig kysse hun på hode, før hun raskt ble trillet fort avsted for overvåking og tilkoblet slanger for å få litt hjelp på starten av hennes lange og flotte liv. 

Det var en skremmende opplevelse og det skar langt inn i mitt nybakte mamma hjerte, å se min datter ble båret bort så raskt. Måtte sitte uvitende i 2 timer før jeg fikk komme meg fort bort for å se hun igjen, holde hun inntil meg og fortelle hun “du er trygg nå, du er hos mamma”. Se mitt barn ligge tilkoblet med slanger, liten og hjelpesløs, samt legge livet sitt over i andres mennesker sine hender, er en skummel ting og oppleve. Men jeg er evig takknemlig for den fantastiske hjelpen og den ubeskrivelig gode jobben de på intensiv avdeling på prematur gjorde. De var helt fantastiske mennesker, og jeg fant raskt ut at min datter var i trygge hender, og at jeg kunne slappe helt av og bare nyte tiden sammen med min datter ifra dag en av. Uansett om jeg ikke kunne ha hun på soverommet mitt ifra starten av, så kom uansett den dagen. Og en ting kan jeg love dere, det var fantastisk når den dagen kom. Endelig var vi hele, endelig var vi sammen uten noe gang og rom imellom oss. Vi var ett! 

Tiden har fløyet og mye har vi begge lært masse, utviklet oss og opplevd mye. Det er bare 3 dager igjen til min lille datter ikke er så liten lengre. Hun er allerede snart 2 år og bursdags selskap står nå på menyen. Det har vert masse forberedelser, planlegging, osv. Men nå som dagen nærmer seg, kjenner jeg prestasjons angsten tar litt over. For mange er det “bare en bursdag” men her i hus er det ikke “bare” en bursdag! Det er 2 års dagen til min vakre datter, Mina Adeline. Det er en stor dag for hun er ikke lengre en liten baby, hun er blitt en flott liten jente som springer rundt å leker og snakker. Det er en stor dag som vi går med stormskritt imot. Jeg gleder meg til å se den store gleden hos Mina Adeline når dagen er her, og hun våkner til pakker på sengen, bursdags sang, osv. Men samtidig er det skremmende å se hvor mye tiden flyr avsted med stormskritt. Det er skremmende å tenke på at det allerede er 2 år siden jeg lå på sykehuset og snart skulle få hun. Jeg skulle så gjerne ønske tiden kunne stoppe opp litt, stå stille å vare lengre. Vell nyter jeg hver dag, hver time og hvert minutt, men det å være mamma å ha en så herlig datter gjør at enn ønsker at tiden skal gå i det tregeste tempoet som er mulig, slik at tiden kan vare enda lengre og nytes enda mer. 

Mina Adeline har nå lært seg å si hvor mange år hun blir, og hun vet tydelig at hun snart fyller 2 år og skal få ha bursdags feiring. Det virker som hun gleder seg veldig til det, for hun har allerede fått hatt på seg bursdags kjolen to ganger, og elsker å svinse rundt i den. Bursdags kronen vil hun helst ikke ha av seg, og pakkene! Ja de er lagt bort på en god skjule plass. Allerede har vi snakket om når hun skal få feire bursdagen sin i barnehagen, og det virker som hun synes det blir stas når klovnen kommer på besøk der til dem. Det er noe som de alltid pleier å gjøre når barn har bursdag i denne barnehagen. Mina Adeline virker til å synes at det er veldig kjekt når den kommer, samt også endelig er det hennes tur til å få krone og bli feiret i barnehagen.

Kakebunnene er heldigvis klar og fryst ned, dekorasjonen begynner å bli så å si klar, og bare noen få små detaljer skal lages til og planlegges. Heldigvis er det lite igjen å gjøre før den store dagen, og det skal bli godt å sette seg ned og hvite at alt er klart for 2 års dag med Frozen tema. 

– Om noen av dere har nylig hatt bursdags feiring i hus og har noen gode tips til varm mat som kan serveres, så del gjerne det i kommentar feltet! 🙂 

Ha en flott dag alle sammen!

 

 

3 thoughts on “PRESTASJONS ANGSTEN SNIKER SEG PÅ

  1. Så koselig. MEn senk for all del skuldrene. Dette går SÅ bra. Her har pizzasnurrere vært en slager. Men siste bursdagen var vi ute å spiste her. Alt mot om feiring ble borte 😉

  2. Å så deilig å høre. Det er dere vel undt. Har tenkt masse på dere, men akkurat nå må vi bare få unna ditt og så var det datt og så, ja du vet 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top