SYKEBESØK FOR SMÅ, HJELPER ALLTID PÅ!

Dagen startet ikke så tidlig i dag heller, klokken tikket over til halv 10 før det ble liv i dette huset. Ingen sol var å se på himmelen, og en grå typisk vårdag var kommet tilbake på den etterlengtede sommeren. En natt med hoste og ikke den dype gode søvnen for Mina Adeline, forstår jeg godt at hun henter inn litt mer søvn om morgenen enn hva hun pleier. 

Det å våkne så sent på formiddagen, gjør at jeg føler halve dagen har godt. Jeg er ikke vant til å sove så lenge, samt også ikke vant til å måtte sette vekkerklokken på. Min vekkerklokke er som regel Mina Adeline i helgene. Nå som hun er småsyk, har det ikke blitt så tidligere morgener men før jeg vet ord av det, er morgentimene tilbake til kl 7. Jeg må vell nesten bare nyte de ekstra timene med søvn, så lenge de varer. 

I dag har vert en koselig søndag så langt, til tross for formen som ikke er helt på topp hos Mina Adeline. Vi fikk koselig formiddags besøk av en venninne og hennes herlige sønn. Det passet Mina Adeline ypperlig og få sykebesøk, og jeg merket at hun glimtet til når de var her. Hun koste seg med å leke sammen med han. Det er så koselig å se på når de leker i sammen. Samme alder og samtidig går de så godt i sammen. Begge barna koste seg og hadde en koselig tid i sammen. Selv ble jeg veldig glad når vi fikk besøk og Mina Adeline fikk sykebesøk, der var utrolig koselig med en liten forandring i syke hverdagen som har vert denne helgen. 

Tiden fløy avsted og plutselig tikket klokken over til at begge barna skulle ha sin dags søvn, og flinke var de til å si hade til hverandre og gi hverandre klem. Ikke nokk med det, men de små søte ga hverandre et herlig barne kyss før de også gikk. Det var virkelig super søtt å se de små vise enn slik kjærlighet til hverandre, ikke kjærlighet som vi voksne viser som et par, men kjærlighet som barn er fult med som vi voksne viser og lærer dem og vise til andre. Jeg synes kjærlighet er viktig og vise til hverandre fordi det gir så mye positivitet som gleder andre. Bare noe så “lite” som en klem eller å si “jeg er glad i deg”, kan redde en hel dag for noen. Det er så lite som skal til for å vise kjærlighet, samtidig så viktig og huske på.

Nå ligger Mina Adeline og inntar sin gode søvn for dagen. Noe som nokk gjør veldig godt nå som formen hennes ikke er på topp. Jeg håper virkelig at hun er i bedre form enn i går når hun våknet, slik at hun er i bedre form til å kanskje få være med ut litt i dag. Men på slike småsyke dager, er det ingen anledning til å legge noen planer. Bare ta time for time, og ta ting som det kommer.

Håper dere andre har hatt en koselig helg så langt, og får en flott søndag! Og husk, det skader ikke å vise andre at enn setter pris på dem, og gi dem litt kjærlighet.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top