SNUDD PÅ HODE

Planer du selv planlegger, kan være så perfekte du bare ønsker selv. Men om planene blir realitet, er som regel et større spørsmål. Du er ikke lengre sjefen i huset, det er de barne ditt som er!

Det har vert en nydelig dag i dag. Solen har stått høyt på himmelen og skint så flott så bare det. Varme har det også vert litt av, men vinden har gjort det litt kjøligere. Dagen startet ikke så tidlig som den pleier. Mina Adeline sov helt til kl 10 i dag, som nå er veldig sjeldent at hun faktisk gjør. De siste dagene har jeg merket at hun har vert hås i stemmen, hostet litt mer, samt også våknet de siste nettene med en veldig hoste og vert mer tett. Jeg har derfor de siste dagene vurdert hver morgen, hvordan tilstanden hennes har vert og om hun har vert frisk nokk til å gå i barnehagen. Overraskende har hun vert frisk nokk hver morgen i de to siste dagene til å gå i barnehagen. Formen hennes startet og bli dårligere på tirsdag, etter barnehagen. Nettene har virket mest utfordrende, da hun har våknet og ikke vert god. Så føler meg litt lurt på en måte, når natten er dårlig, men morgenen og dagen er fin. Det gir liksom ikke helt mening i mitt hode. Det pleier som regel å være morgenen og kvelden som er dårlig, og at enn er bedre midt på dagen. Det er ingen fasit når enn er i dårlig form, men det er bare en uskreven ting som de fleste merker er realitet. 

I dag der imot hadde jeg store flotte planer for dagen. Solen skinte og jeg følte endelig at sommerfølelsen begynte å snike seg på. Jeg reagerte litt på at vi sov så utrolig lenge i dag, men samtidig tenkte jeg ikke det store over det. Jeg merket Mina Adeline var små forkjølet, men samtidig virket hun ganske grei i formen. Etter bare 2,5 time våken, snek trettheten seg på igjen, og hun ville legge seg. Hun sovnet på et blunk, og plutselig var 2,5 time søvn in tatt igjen hos hun. Det var da jeg reagerte mer, ettersom jeg faktisk også måtte vekke hun. 

Planene mine for dagen, med en koselig ute dag i det flotte været, ble raskt dratt ned i do. Det var forferdelig å se de forandringen på 2,5 time. En trett og dårlig jente, var det som møtte meg i sengen når jeg vekket hun. Hun var svett og veldig overfølsom. Jeg viste med en gang at det ble ikke noe utedag, men en rolig kosedag under teppe. Hosten var i full gang, slim kom opp, og mer hoste. Både hoste og rennende nese. Uten tvil forkjølelse og refluks som var sterkere med plagene. Hadde jeg ikke vert såpass kjent med refluks plagene og hva refluksen gjør, hadde jeg virkelig blitt veldig bekymret og redd. Noe jeg faktisk har vert tidligere når hun har vært forkjølet. Forkjølelsene har ofte pleid å være verre for hun enn når f.eks jeg er forkjølet. Dette fordi hun har refluks problemet. Jeg har vert på legevakten opp til flere ganger når hun har vert “bare” forkjølet. Så er veldig glad for at vi nå vet hva som gjør at hun er verre enn andre som ikke har refluks problemet, når hun er små syk eller syk. Heldigvis får hun medisiner som hjelper for refluksen, så satser på at forkjølelsen kommer seg raskt. 

Dagen ble derfor ikke som planlagt, og planene for dagen ble virkelig snudd på hode og trukket ned i do. Men en flott og koselig kose dag inne har vi hatt. Det er jo for gale og sitte inne på slike flotte dager, men er enn syk så er enn syk. Da er det ikke så mye å gjøre med det. Så håper dagen i morgen blir bedre for Mina Adeline, og at vi får en fin solskinsdag med god varme i morgen også. Kanskje vi da kan få den fine ute dagen, som jeg hadde håpet på i dag.

OPS! vil også minne dere på spørsmålsrunden som pågår på bloggen min. 
Har du noen spørsmål, klikk deg inn –>HER! 

 

4 thoughts on “SNUDD PÅ HODE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top