ORD STRØMMER PÅ

“mamma..mamma,mamma se”

En vakker barnestemme som former fleren å flere ord, er helt magisk å høre på. Komunikasjonen blir mer å mer utfyllende med ord som forklarer, slik at flere enn bare jeg forstår hun. Tanker, følelser, ønsker begynner å bli mer å mer formet som ord. Det er så uendelig spennende tid, som utvikler seg raskt for hver dag. Ord blir tydeligere, farger blir forstått og satt ord på, frukt blir utalt med navn, osv. Det er så stort og jeg kjenner jeg blir så uendelig stolt hver gang et ord kommer frem og ut ifra munnen hennes.

Jeg merker en stor høflighet ifra hun allerede, noe jeg er opptatt av å være selv og få hun også til å være. Allerede har jeg klart å få hun til å vær høffelig p forstå de viktige verdiene i det. Interessen hennes merker jeg sterk hva er.. Hest! Alt er hest, alt med hest er topp og hester legger hun alltid merke til, uansett avstanden! Hun skal hele tiden ha hjelmen sin på når vi er ute, og bort å ri på hesten min. Da er det aldri mulighet til å få hun bort ifra tanken, hun er fast bestemt og klar på hva hun skal.

Jeg er utrolig glad for at hun har sterke meninger å står fast på det hun ønsker, for det er viktig å ha med seg når hun blir eldre. Selvfølgelig kan det by på litt utfordrende situasjoner i noen tilfeller, men da er det viktig å ha en god komunikasjon og forklare med skikkelige ord og begrunnelser, slik at hun kan ha mulighet å ha en forståelse over hva jeg sier. Om jeg bare hadde sakt nei til noe og ikke forklart, kunne jeg aldri forventet at hun skulle hatt forståelse.

Det er en utrolig spennende tid og stadier som vi går igjennom sammen. Jeg nyter hver en dag, og føler meg velsignet som er mamma til min herlige og fantastiske datter.

One thought on “ORD STRØMMER PÅ

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top