SNUFS & SNAFS

I dag har vert en mindre god dag. Årstiden for å bli kraftig forkjølet, kan jeg lett krysse av for har kommet! Etter en lengre og kjempe koselig sykkel og ridetur i går. Der Mina Adeline var heldig og fikk være med sin momma å ri, og jeg syklet med vognen på siden (i tilfelle hun ville av). Det var kjempe koselig, til tross for regnet som dalte kraftig ned. Dårlig hadde jeg kledd meg, så takken kan jeg gi meg selv for en mindre god dag i dag.. Men det var vell vert det! Vi storkoste oss på tur i går. Mina Adeline sang, ledde og strålte som en sol, der hun satt i en og en halv time på ryggen til Etanec (hesten av min mamma). Hun skulle så avsolutt ikke av hesten og ned i sykkelvognen. Så en tom sykkelvogn var det jeg ble syklende rundt med.

 

I dag der imot fikk jeg svi for at jeg syklet med joggebukse, tynn genser og tynn jakke. Alt var dass bløtt og regnet hadde virkelig gjort klærne mine noen kilo tyngre som lå godt og kaldt intil kroppen min. Siden Mina Adeline alltid kommer først, var hun godt kledd (ja jeg er super flink til å kle hun godt etter hvordan vær det er, men super dårlig til å kle meg etter været som er) og da vi kom inn etter å møkket ut av boksene å lekt litt ute i regnet, måtte vi lese litt bøker. Etter dette kunne jeg skifte til tørre klær. Selvfølgelig kan jeg springe å skifte med en gang, men jeg vil heller at Mina Adeline skal ha det koselig å få lese litt, enn at jeg skal fyke avsted i huset for å skifte klær. Det er jo mye mer koselig å slappe av med en kjekk bok som er full av flotte dyr, å høre Mina Adeline leve seg godt inn i boken. Så da blir jeg til å prioritere meg selv etterpå, noe som føltes rett å andreprioritere meg med tørre klær.

 

I dag har jeg kjent veldig på hvor godt det er å ha eb snill datter som har forstått at jeg er dårlig. Vi har slappet av i kosekroken på romet hennes med mange flotte bøker. Hvis noen lurer, ja det er dyrebøker og Frozen det går i av bøker å leker. Deretter jeg også fått kjenne på hvor godt det har vert å ha god hjelp av min mamma i dag, ettersom jeg ikke er i form. På slike dager som sykdom kikker inn, er det fantastisk å ha en snill og omtenksom datter, og en snill mamma som stiller opp og hjelper meg når sykdom kikker inn å reduserer meg. Vi har derfor vert alle 3 generasjoner i dag på kjøkkene å laget middag, noe som var veldig godt å fantastisk hjelp! Samt også min mamma har hjulpet med med Mina Adeline også og hjulpet meg med stall arbeidet. Så i kveld har jeg krøpet godt under dynen tidlig! Noe som er veldig godt på slike teite dager med sykdom.

 

Håper virkelig at jeg får sovet av meg denne syken som har preget dagen, slik at jeg er mye bedre i morgen 🙂

 

for det er nokk en ting vi mødre har til felles: “det passer aldri å være syk!”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top