SOLENS VAKRE MORGENKLANG

En vakker barnestemme vekker meg fra min herlige søvn. Det beste til å våkne til er det som treffer meg da jeg åpner øynene min. Et stort smil, lysende herlige lyner, fylt med en klang av en mynter barnestemme, vekker meg med de søteste ord “mamma, mamma… Mamma”. Smilet blir stort hos meg, og den perfekte morgenene har dømt dagen min til å bli super, ja helt perfekt!

Etter å slappet av litt i sengen med min søte datter, måtte dagen starte mer. Uansett hvor herlig det er å slappe av med Adeline på siden av meg og lese en søt dyrebok, lyste de vakre solstrålende inn i romme. Vår! Den herlige følelsen, i dag er en solskins dag.. Ja det er ute dag!

Da vi kom ned i stuen, var vi fast bestemt på hva vi skulle! Det er for galt til å sidde inne på en så vakker morgen, så ut måtte vi. En dag som denne, fylt med lyd ifra bekken, en frisk pust av en vår lukt, solstråler som varmet hvert rom å kroppen vår. Det må jo bare benyttes til det fulle!

Hestene knegget en mynter sang, da dørene til stallen åpnet seg. “Frokost tid ute i dag”, men det var som de allerede var klar over det. Adeline svanset rundt og koste seg med å jakte på kattene. Hundene gledet seg stort over å få være ute tidlig og hestene, ja di ville raskt ut, få kose seg i den varme vår dagen som nå er kommet.

Høyet var lagt ut, grimene på etter tur og orden. Adeline i den ene handen, spradet flott på siden med meg i mitten og hesten min på den andre siden. En etter en kom hestene ut, og du så hvordan gleden spredde seg i dem da di kjente varmen som solen ga!

Da den 3. Hesten skulle ut, hadde Adeline vert så flink! Belønning måtte hun selvfølgeli få, å hva er vell ikke bedre enn å finne frem den søte rosa hjelmen og la hun få ri på den brune, store, vakre araberen av hennes momma. Hjelmen kom på, smilet stort og vips var hun oppå ryggen og hun strålte av glede!

Tiden flyr i godt selskap, og herlige naboer labbet ned til oss og slo av en koselig samtale, samt også var snille og hjalp å bevare minnet med rideturen av Adeline med bilde. Vårdagen hadde sneket seg inn i oss alle, gleden var stor! Endelig en vakker vårdag etter noen grå, regnfulle dager!

2 thoughts on “SOLENS VAKRE MORGENKLANG

  1. Høres ut som en perfekt start på dagen! Og herregud for noen fantastiske bilder av datteren din 😀 Kos dere masse utei det fine været i dag. Er knall vær i Lillehammer i dag også, så her er det bare å komme seg ut 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top