KJÆRE ANONYME HATERE, DET FINNES IP-ADRESSE

Igjennom min tid frem til nå som blogger, kan jeg trykt skrive under på at bloggverden er ingen enkel verden! En stiller automatisk krav til seg selv, som en setter høyere og høyere, statistikker blir din beste venn og samtidig din verste fiende og kommentarer som kommer kan virkelig by på utfordringer. Det er så mye nett hat og harde/negative kommentarer som mange bloggere opplever og få, noe som er utrolig trist. Selv har jeg fått mange negative kommentarer opp igjenom tiden som blogger, men noen kommentarer er drøyere enn andre. Noen kommentarer er uakseptabelt og ikke bare går ann å legge til side. 

De som hater må huske på en ting, kjærlighet og hat står hverandre utrolig nært. Det er noe enn ofte glemmer, og samtidig som enn legger sin oppmerksomhet til å ta seg tid til å faktisk prøve å trykke noen ned på en slik måte som enn prøver på når enn slenger inn negative og hatefulle kommentarer, sløser enn bort tid på noe som er unødvendig. Det bringer ikke noe godt for noen, og samtidig så er det den som kommenterer som dessverre faller ned på et svakt nivå. Et nivå som enn ikke burde ønske å lade på, men som mange dessverre lander på. Ofte ønsker disse og få sin del av oppmerksomhet av bloggere, og ja enn kan si at jeg daler ned på et feil nivå selv nå siden jeg gir denne personen oppmerksomhet, men tro meg dette har jeg tenkt meg nøye om før jeg valgte at jeg ønsket å skrive. 

KJÆRE ANONYME HATERE, DET FINNES IP-ADRESSE, HAR DU GLEMT DET?  

Ip-adresse er noe som alltid blir lagret når enn kommenterer på en blogg, samtidig som det finnes plasser om enn kan spore opp igjen Ip-adresser og finne nyttig informasjon som hvem vedkommende er som har kommentert. Det er nokk noe mange ikke er klar over eller som de glemmer å tenke over. Grunnen for at jeg skriver dette nå, er fordi jeg motok en veldig upassende og veldig stygg kommentar som gikk til et veldig person angrep på meg og min datter. Personen hadde dessverre ikke nokk styrke til å turre legge igjen sitt navn, og valgte å utgi seg som anonym. Men kjære anonym, hvor mye anonym er du når det faktisk er Ip-adresse som alltid blir lagret og kan spores opp?

Denne kommentarer gikk såpass langt, og var såpass drøy at jeg så ingen annen utvei enn å faktisk gå til politiet. På mandag var jeg derfor på politi stasjonen, og bedde dem og hjelp. Det er mye jeg kan legge til sides, mye jeg kan overse og ikke henge meg opp i, men når det komme kommentarer som går veldig på personangrep og samtidig også går ut over ting som blir skrevet om min datter, da er grensen min nådd. Ingen har på noen som helst måte noe rett å utlevere seg om negative ting om min datter samt gå til personangrep mot hun og meg som mamma. Det er noe som kalles mamma innstinkt, og vell kan jeg lavære og bry meg om mye som blir skrevet om meg, men jeg aksepterer ikke når noe blir skrevet på en slik måte om min datter!

Jeg har valgt å ha en offentlig blogg, en offentlig dagbok. Det er et valg jeg har gjort, men samtidig betyr ikke det at jeg vrenger hele livet mitt offenlig ut på nette. Jeg har et filter, et filter som er til for å skåne min datter å samtidig som siler ut hva som er okei å utlevere og hva jeg føler for å skrive om, samtidig som jeg også passer på at jeg ikke skriver og utlevere ting som kan påvirke min datter på en negativ måte når hun blir eldre. Jeg passer på hvilke bilder og alt ang min datter, som blir lagt ut på nette. Bloggen handler jo selvfølgelig også om min datter, men mest av alt handler den om meg og mitt liv som ung alene mamma. Min datter er mitt liv, men samtidig er det ikke hun som skriver, det er ikke hun som driver bloggen eller noe, det er jeg! Det jeg utleverer og skriver på bloggen min, er på ingen måte ting som andre kan dømme ut ifra hvilken person jeg er, de kan lage seg et intrykk, men samtidig er en person i helhet og virkeligheten noe annet enn hva enn kan få som intrykk på nette og ved tekst. Enn kan føle at enn kjenner en person kjempe godt ut ifra en blogg, men det er samtidig flere ting som ikke blir delt offentlig også, fordi det er et grunnlag for at enn velger å ikke dele det. Det er noe som heter å sjerme andre rundt, og ikke utlevere andre som ikke ønsker å bli omtalt på nettet, samtidig som jeg passer på at jeg ikke utlvere min datter på en måte som kan skade eller påføre min datter noe negativt. Jeg er tross alt en mamma, jeg er full av begskyttelse for hun! Hun er det jeg bruker 99% av tiden min på å tenke på. 

Jeg er på ingen måte interisert i å forklare meg på noen måter over for denne personen som har lagt inn denne upassende personangrep og delvis truende kommentaren. Det er et valg den personen valgte selv å skrive og legge inn, men jeg ønsker å opplyse om at det er ikke alt som blir akseptert her! Det er ikke alt som blir lagt til side. Jeg har valgt å ikke godkjenne denne kommentaren, ettersom den var i såpass stor grad upassende.

Videre har jeg valgt å stenge kommentarfeltet på bloggen for en periode! De som ønsker å kontakte meg eller ønsker å komme med noen kommentarer til noen av mine blogginnlegg kan kommentere det på facebook siden til bloggen min, der jeg kan svare dem der, eller sende meg mail (så svarer jeg så fort jeg har anledning), eller sende meg PM på facebook siden til bloggen min.

Jeg håper dette blir tatt imot med respekt og forståelse ifra dere andre, og jeg synes det er trist at noen mennekser skal klare å være så fulle av negativitet og samtidig ha et større behov på å prøve å påføre andre det. Det får sine konsekvenser til tider, men det er noe enn må tenke på før enn velger å skrive kommentarer. 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top