2015, ENDA ET OPERASJONS ÅR?

Året som gikk var vell nesten det jeg kan kalle et operasjons år for min del. Jeg hadde hele 3 operasjoner som ble gjennomført. Som de fleste av dere vet så hadde jeg den første operasjonen i Mai. Det var brystløft operasjon som ble utført da. Videre hadde jeg 2 til operasjoner iløpet av sommeren og sen sommeren. 

// DERE KAN LERSE ALLE BLOGGINNLEGGENE MINE ANG OPERASJONENE HER //

 

Jeg har valgt å være åpen om mine oeprasjoner, og har latt dere følge meg igjennom året med operasjon etter operasjon. Etter den siste operasjonen, med 3 operasjoner på 5 måneder raste ting litt i sammen for meg. Skuldrene ble senket, og det var da jeg kjente hvilken påkjenning det faktisk var for kroppen min. Jeg ente opp med komplikasjoner på operasjon nr 2, full bukplastikk. Noe som for var både skremmende, trist og smertefult. Det var selvfølgelig ikke noe som noen kunne forutse eller hvite på forhånd, slik kan oppstå uansett hvem å når det er. 

Jeg så forran meg at nå var endelig alle operasjonene unnagjort og at jeg nå var ferdig, men den gang ei!

Jeg går nå med en mage som ikke har det endelige resultatet som den skulle hatt. Jeg går mer større arr på magen, enn hva det i utgangspunktet skulle bli, og har en større hard klump på den øvre delen av magen, som ikke skal være der. Bedre sakt, resultatet ble ikke slik som planlagt. Det er til å lyve med å si at jeg er super fornøyd med magen min, for selvfølgelig jeg har ikke det resultatet som det skulle bli, men jeg er uendelig glad for at jeg har tatt denne operasjonen! Til tross for hvordan det ble med komplikasjonen, så har jeg en mage som jeg kan endelig bruke normale klær igjen. Jeg kan komme oppi dongri bukser uten å måtte gå opp en størrelse pga magen er for stor. Jeg har en mage som jeg kan føle meg mer komfortabel med, når jeg har klær på meg. Det var noe jeg ikke kunne for 1 år siden! Jeg måtte pakke meg inn med store klær, opp en ekstra størrelse i bukse for å få dem rundt livet mitt, samtidig som mye mer også påvirket det.

 

Ettersom tiden etter full bukplastikken ikke gikk som planlagt, er jeg ikke ferdig med operasjoner alikevell. 2014 var ikke det eneste operasjons året mitt, for 2015 vil også bringe en ny operasjon. Jeg skal igjennom en til full bukplastikk, der jeg skal få rette opp i det som ikke ble som det skulle av resultatet med magen min. Jeg skal endelig få det resultatet jeg i utgangspunktet skulle få sist, jeg skal endelig få en normal mage igjen.

Jeg gleder meg til den neste operasjonen er ferdig og til jeg kan si “jeg er ferdig med aller operasjonene”.  Jeg gleder meg til å se det endelige resultatet og til å få den kroppen jeg skulle hatt nå. Jeg gleder meg ikke til de store smertene som jeg skal gå igjennom en gang til, men jeg gleder meg til det er over, til den neste operasjonen er gjennomført og alt er slik som det skal være! Det skal bli fantastisk. 

Jeg er utrolig glad for at jeg får rette opp i magen min igjen, slik at jeg kan få det resultatet som jeg i utgangspunktet skulle hatt. samtidig er jeg glad for at det går såpass lang tid før denne operasjonen skal utføres, slik at kroppen min kan få komme seg mest mulig til neste operasjon. 

Jeg kommer til å skrive og være åpen om den siste operasjonen også, der jeg legger ut bilder og lar dere følge meg igjennom den. 

 

4 thoughts on “2015, ENDA ET OPERASJONS ÅR?

  1. Høres ikke bra ut! Hadde selv to operasjoner. En mage og en lunge. Var du nødt til å ta operasjonene eller var det noe du ønsket?(Jeg ønsket IKKE mine akkurat..) :S Lykke til!

  2. ?.: Så kjipt å høre at du har måttet ta noen operasjoner som du ikke ønsket selv. Jeg har selv valgt å ta disse operasjonene, ettersom jeg hadde store plager og smerter av slik kroppen min var. Tusen takk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top