PYSJAMAS PARTY I SPRINKELSENG


Det å få tenner er ingen spøk. Det er smertefult uansett om det er en eller flere tenner. Mina Adeline har klart å toppe sin mengde med tenner som er på vei samtidig. Hele 4 tenner har kommet og holder på å komme lengre å lengre ut. Ikke nokk med det, men 3 av tennene er jeksler! Så her topper hun det hele med mengden av tenner og hvilken tenner som kommer ut på en gang. 

Feber, uroligheter, tygging på alt og ingenting og alt som følger med når tenner kommer frem i den lille barnemunnen, er noe som vi ofte har opplevd den siste tiden når tennene har meldt sin annkomst. Nå om dagene har vi sluppet unna feberen, men uroligheten har tatt over! klokken tikket over midnatt og søvnen kom sigende over meg. I det tanken traff meg om å legge meg, hørte jeg en liten barnestemme ifra etasjen over. Det var plutselig ikke en realitet at søvnen skulle få bli realitet for min del i natt. 

Lite lyst hadde jeg på å ha en våken natt, og samtidig var jeg klar over at det var barnehage dag igjen morgenen etterpå. Ja jeg hadde virkelig lyst på noe søvn, samtidig som jeg viste at Mina Adeline også trengte så sårt søvnen sin. 

Da jeg kom opp på rommet hennes så jeg en lys våken jente som var plaget av tenner, og hadde ingen ønske om å legge seg igjen. Det å la hun bli i sengen alene og grine, var ikke noe jeg verken ønsket eller klarte å gjøre. Etter å vridd hode mitt rundt og tenkte hvordan jeg skulle gjøre det, ente jeg raskt opp med et resultat som viste seg å funke veldig bra. Overraskende bra egnetlig!

Det var ikke et ønske å ta hun ned i stuen, ettersom jeg var utrolig trett, og samtidig var det helle ikke et ønske om å ta hun inn i sengen min, ettersom hun da er både høyt og lavt hele tiden. Da blir søvn et ukjent ord og en urealistisk ting som enn kan drømme lenge etter. Jeg hentet frost filmen, som er Mina Adeline sin favuritt film. Jeg fant også frem dyne og pute til meg selv, og et ekstra teppe til Mina Adeline. Det var på tide med pysjamas party i sprinkel sengen hennes!

Vi reiret oss godt til og begge to i sprinkel sengen hennes. Og ja jeg la meg oppi sprinkel sengen hennes sammen med hun, hvis noen er itvil. Der la vi oss godt til rette etterhvert og etter hvert sovnet jeg, mens Mina Adeline var helt oppslukt i filmen. Når filmen var slutt, ble jeg vekket av hun, og hadde bare med å sette den på en gang til. Når filmen kom på for andre gangen, var hun godt fornøyd og kunne legge seg godt til rette intil meg, og la søvnen sige på. 

Det viste seg at nærhet og det å ha noen med siden av seg når smertene som tennene ga hun, var det som skulle til. Sammen sovnet vi i sprinkel sengen hennes, og våknet ikke før klokken ringte og det var tid for å gjøre seg klar til barnehagen. Jeg får også legge til at sengen er enda like hel, og jeg har faktisk sover veldig godt! 


 

 

7 thoughts on “PYSJAMAS PARTY I SPRINKELSENG

  1. Hørtes ut som noe koselig selvom hun vekte deg, men som du sier så hører det vel med når de begynner å få tenner 🙂 Håper du får en fin kveld vidre 🙂

  2. Iselin: Ja det var veldig koselig og greit å gjøre det på den måten, siden jeg var såpass trett 🙂 Tusen takk, håper du også får en fin kveld videre 🙂

  3. kjenner til det, må selv hoppe oppi sengen hans av og til, da slapper han av med en gang.
    Har sluppet unna mye feber når tennene kommer men går utover nattesøvnen fort.
    Når vi har de værste nettene så tenker jeg alltid på at dette er en tid jeg aldri får tilbake, om år til vil han ikke ligge inntil meg lenger 😛 Så må bare nyte det mens man kan

  4. ssilje89: Ja det er så sant! Enn må virkelig sette pris på alt og nyte det, for plutselig er de ikke små lengre og da sitter vi igjen med minnene fra den tiden. Men alle tider har sin sjarm 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top