KUL I BRYSTET – SANNHETENS ØYEBLIKK

Den siste tiden min har vert preget av mye tanker. Jeg har ikke klart å få tankene ned som ord, men har hat en orkan av tanker i hode mitt. Jeg ønsker først å fremst å takke for alle de flotte kommentarene på sist blogginnlegg. Det setter jeg uendelig stor pris på. Jeg har lest alle sammen og mailene som noen har sent meg. Jeg har desverre ikke enda fått satt meg ned å fått svare dere. Men dere skal hvite at jeg setter uendelig stor pris på alle kommentarene og medfølelsen som dere har vist.

I går var den store dagen kommet. Den dagen jeg skulle inn på ultralyd og få hvite ha den uønskede kulen i brystet mitt var. Bare det å oppdage en kul i seg selv, som jeg måtte få undersøkt videre var en stor belastning i seg selv. For en går i det uviste, enn hvet ikke om det er noe alvårlig eller om det ikke er noe alvårlig. Det er en vanskelig og tøff tid som en går igjennom, i ventetiden som virker som en evighet. 

Mange tanker som jeg aldri har hatt i hode mitt før kom. Det å sette ord på alle de tankene og følelsenne er en prøvelse i seg selv. Jeg skal ærlig innrømme at det kom noen tårere av å til pga fortvilelsen og redselen som jeg bar på. Men i går var sannhetens øyblikk kommet. Det var tid for å få svar, tid for å slippe å gå i det uviste. 

Jeg tror aldri jeg har sittet så urolig før på en plassfør, som det jeg gjor i ventetiden før jeg skulle inn på undersøkelsen. Ja rett å slett før det var min tur. Det å nettopp ha blitt 23 år, og har fått en kul i bryste som enn ikke hvet om er alvårlig eller ikke, er ingen lett situasjon for noen. Ja det er mennesker som er yngre enn meg som desverre opplever det, men jeg kan ikke snakke ut ifra hva andre tenker å føler i en slik situasjon, jeg kan bare snakke ut ifra jeg jeg selv tenkte og følte. 


// Jeg kommer tilbake til mine tanker og følelser rundt dette i eget innlegg //

Da det endelig var min tur for undersøkelse, kjente jeg nervøsiteten kom enda mer. Jeg ville bare få det overstått så fort som mulig og håpte tiden kunne fly, slik at jeg kunne få svar. Kunne få hvite hva dette var. For hvert ultralyd bilde legen tok, ble jeg mer å mer nervøs. Spørsmålene kom i hode mitt “hvorfor tok han ultralyd bilde der?” “hvorfor har han tatt flere ultralyd bilder, er dette mindre bra?” ja mange tanker i de banene der kom. Men da sjekken tok slytt kom resultatet. 

Kulen i bryste mitt slik som han kunne se, var en kul som ikke var farlig. Første tenkte han på om det kunne være en liten blødning, men etter han hadde sett mer på den kom han frem til at det var en kul med fett og blod som hadde samlet seg opp. Det var en kul som vil etter litt tid forsvinne av seg selv. Det var som sang i mine ører da jeg hørte dette. Jeg ble så glad, men prøvde å holde meg så rolig som mulig. Tenk så heldig jeg er! Jeg er selv utrolig glad og lykkelig over et så bra resultat av hva kulen var. Det kunne vært så utrolig mye verre, så jeg gleder meg stort over dette. Det er en kul som han kunne stikke hull på å tappe ut av, da jeg var der. Men sprøyte skrekken tok over, og jeg valgte å heller vente å se at den forsvinner av seg selv. 

Jeg er utrolig glad enda å føler meg veldig heldig og utrolig takknemlig som fikk en så god nyhet og beskjed av en slik opplevelse. Jeg har virkelig blitt påminnet om hvor viktig det er å sette stor pris på små øyeblikk, små hendelser, små ting, på like stor linje som de store øybelikkene, hendelsenne og ting. Alle positive opplevelser er alltid vert å sette pris på. 

Håper dere alle får en flott helg!
Og nokk en gang, tusen takk for all den flotte støtten dere har vist for meg i denne tiden. Jeg setter uendelig stor pris på det!

 

6 thoughts on “KUL I BRYSTET – SANNHETENS ØYEBLIKK

  1. så bra at det var helt ufarlig! prøvde å sende mail til deg for en stund tilbake, men fikk aldri svar. lykke til videre!

  2. Så bra at alt var i orden! Jeg var gjennom det samme i sommer (jeg er 24 år). Jeg hadde en kul i brystet, og var veldig redd mens jeg ventet på å få time på sykehuset. Heldigvis viste deg seg at jeg har veldig mye kjertelvev, og at det bare var en hoven kjertel jeg kjente. Men ventetiden er grusom, det går jo så mange tanker gjennom hodet.

  3. Så BRA at det ikke var noe værre om jeg kan si det slik. Godt at det kan blir fikset og jeg håper at det går over av seg selv. Nå kan du nyte adventstiden videre sammen med den nydelige datteren din. Ha en fantastisk God Jul og alle de beste ønsker til dere begge to for det nye året som kommer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top