2 x sykdom


Søvn? jeg vil nesten påstå at søvn er noe som er oppskrytt, nå som sykdom har meldt sin annkomst igjen her i huset. Liten søvn og lange dager er det som fyller hverdagen nå. Mina Adeline har blitt syk igjen om ikke nokk med det, men nå har vi alle ent opp syke. 

To dager på rad har det blitt legevakt besøk, og en temperatur på nesten 40 i feber er det min datter har slitt med de siste dagene. Heldigvis har feberen nå valgt og trekke seg i en lavere temperatur. 

Som ny barnehage barn er det vanlig med mye sykdom i starten av barnehage start, så det var ikke noe som overrasker meg. Men at det skulle bli i det meste laget, var noe som jeg ikke så komme. Etter to dager på legevakten ble det et overrasket resultat. Min datter hadde en høyere CRP som tyder på en infeksjon i kroppen. Ikke nokk med det men hun har også øye, øre og hals betennelse. Behandlingen på øyebetenelsen er allerede blitt startet, så jeg håper det kommer seg om kort tid. 

Først ble min datter syk, men så ente jeg opp syk jeg også. Jeg skal ikke prøve å skryte på meg det beste imunforsvaret, så at jeg skulle ende opp syk selv også. ble ikke en overraskelse. Men det som overrasket meg litt mer er at jeg har også ent opp med øyebetennelse. Men jeg krysser fingrende og håper at vi blir fort bedre. 

Ettersom vi har ent opp syke har jeg ikke hatt overskydd til å klare å skrive så mye og oppdatere her, for dagene går i ett. Behandling av øyebetennelsen er en krevsom behandling som virkelig tar på og går ut over søvnen og alt. Om dagen er det å dryppe øyenne hver 2 time og hver 4 time om natten. Så om du regner seg på det, så blir det ikke skikkelig søvn på verken meg eller Mina Adeline. Så når min datter sover om dagen, sover jeg selv også. 

Sofaen og sengen har blitt min datter og min beste venn nå om dagene. Mina Adeline har jo blitt så mye mer kosete og skal ligge inntil meg nå som hun er syk. Hun skal helst ligge så ner til meg som hun bare kan og på dagene når vi slapper av, ligger vi begge to under teppe og små sover. Det er herlige dager, men samtidig er det ikke greit å være syk. 

Jeg håper vi snart blir friske igjen og at hverdagen kan bli mer som den pleier. Jeg har så mye jeg ønsker å få gjøre, men når verken tiden og kroppen strekker til er det ikke så mye å gjøre enn å vente til vi er friske alle sammen 🙂

Håper dere andre er friske og har en flott helg.  

 

2 thoughts on “2 x sykdom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top