FORANDRING FRYDER!


Noen har kanskje merket jeg har blitt mørkhåret på de siste bildene som har kommet ut på bloggen? 

Forandring fryder, pleier vi si. Men sannelig gjør det virkelig godt med en forandring! Både store og små forandringer har jeg gjort de siste 5 månedenne, og etter 5 måneder med operasjoner følte jeg det var på tide og friske opp håret mitt litt også. Etter så mange store forandringer og store påkjenninger på kroppen, syntes jeg det var på tide med en forandring som ikke gikk påførte kroppen min noen smerter eller noe. Jeg tok meg nemlig en vell fortjent tur til frisøren min! 

Etter år og dag å vell som det, har jeg bare valset runt i de samme traktene og den samme frisyren på håre mitt. Jeg er ikke en person som liker og ha håret i samme hårfarge over lengre tid. Egentlig kan jeg vell si som det er, jeg elsker å farge håret mitt og jeg elsker å ha det litt annerledes enn alle de andre som spankulerer rundt i gaten og byen rundt meg. Vell har jeg håret “vanlig” også i fargen til tider, men det og finne på noe nytt og noe som ikke alle andre har det er noe av det jeg synes er kjekkest. 

Dagene går i et og timene hadde jeg virkelig betalt mye for at de kunne gått litt senere eller at vi kunne fått flere timer i et døgn, 24 timer er liksom for lite synes jeg. Men oppi den travle hverdagen min og alle rutiner, klarte jeg å få presset tid til en frisør time og en time til å virkelig bare være meg selv. Timen var bestilt i god til, og til å med flyttet på ettersom barnehage starten havnet mitt i den tiden jeg hadde fått time hos frisøren min. Men som førstegangs mamma og førstegang ved å ha et barn i barnehage er det ikke alltid like godt å planlegge alt i god til i forveien. Derfor måtte jeg flytte på frisør timen. 

Da dagen endelig var kommet og min datter var levert i barnehagen, sto bare en ting i vente. Kjøretur og flere timer hos frisør, for å ha en nesten “bli ny dag”. Over lengre tid hadde jeg vert blondine og nå var jeg lei av å bare være den “uskyldige jenta som ikke kan noe”, som mange går under når de er blondinger. det er virkelig merkelig å høre og legge merke til hvilket stempel mange får som lyshåret, ikke at stempelet har noe betydning og at det stemmer noe, Men slikt er det bare. Jeg var klar for en forandring og jeg ønsket er større forandring enn bare noen striper i håret. Jeg var klar for å bli mørkhåret! 

Jeg skulle ikke ha det ensarget mørkt, men jeg skulle også ha noe lyst i håret. Et lite prosjekt ble det, men resultatet ble jeg strålende fornøyd med. Litt lengre hår fikk jeg også fikset. Etter en lengre periode uten noe extension var det på tide å få i litt lenger hår og dermed satte jeg i litt extension i håret mitt. Jeg har en fast frisør som jeg går til og som jeg setter i extension hos. Jeg er strålende fornøyd med hun og jeg kommer aldri til å gå til noen andre for å gjøre det! Kvaliteten på håret er kjempe bra og det holder lenge! Ja jeg er kjempe fornøyd med alt og dermed er det den rette frisøren for meg å gå til. Frisør salongen som jeg går til holder til på en liten plass mellom Flekkefjord og Moi, nemlig en liten plass som heter Sira, og frisørsalongen heter Bliss Frisør ( dere finner facebook siden deres –> HER! ). 

Etter flere timer i stolen hos frisøren, med farge og påsetting av extension var jeg ferdig. Håret var ikke lengre blondt, nå var det mørkt! En stor forandring var nå blitt gjort og jeg var super fornøyd. 


Jeg gikk der ifra med et stort smil rundt munnen, etter koselige samtaler under forandringen på håret og super kundebehandling. Jeg var så fornøyd med håret mitt og jeg fikk det akuratt slik jeg ønsket. Ingenting er bedre enn å kunne være super fornøyd etter enn har vert hos frisøren. Men spenningen steg utrolig mye med tanke på min kjære datter som ventet hjemme og skulle se meg for første gang med mørkt hår. 

Da jeg kom hjem var jeg faktisk litt smånervøs. Noen barn reagerer på både små og store forandringer som vi mennesker gjør og spesielt når det er foreldrene til barna som gjør forandringer på håret. Tanker svev igjennom hode mitt, og nervøsiteten steg litt før jeg kom hjem. “Tenk om hun blir redd meg, tenk om hun ikke vil komme bort til meg, tenk om hun ikke kjenner igjen sin egen mamma”, var bare noen av tankene som kom i det sprengtenkte hode mitt. Jeg kjente at nervøsiteten forsvant mer da jeg kom hjem, og resultatet med reaksjon fikk vi på film. Jeg holder på å laste opp filmen nå på YouTube, men ettersom det virkelig tar lang tid så kan jeg ikke legge ved filmen nå. Så avsløringen med hvordan hun reagerte når hun så meg første gang som brunette, kommer i eget innlegg. 

Håper dere alle har hatt en flott helg så langt og får en fortsatt fin helg. 
 
 

6 thoughts on “FORANDRING FRYDER!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top