FØRSTE DAG I BARNEHAGEN

Lite har blitt oppdatert og skrevet her på en liten stund. Dette har en så enkel grunn som at vi alle har ligge syke over en lengre periode. Ikke har jeg hatt overskudd og tid til å klare å samle hode og få ordene ned. Jeg har hatt en så enkel hverdag som å passe på min datter og deretter når hun sov har jeg ligger på sofaen å sovet eller ligget i sengen min og sovet for å komme meg. Jeg har virkelig tatt det rolig den siste tiden ettersom jeg ble syk selv også, fordi jeg skulle ha min siste operasjon.

Som mange av dere vet har min herlige datter nå begynt i barnehagen og jeg har skrevet på facebook siden til bloggen at jeg skulle oppdatere der på hvordan det gikk. Dette har virkelig dratt ut siden sykdom meldte sin ankomst i huset og rammet oss alle. Men bedre sent enn aldri.

 

Spenningen steg, og den store dagen var endelig kommet. Nervøsiteten hadde inntruffet meg for noen dager siden og jeg følte meg virkelig som den verste mammaen i hele Norge, som skulle sende min lille datter i barnehagen allerede. Jeg viste det var bra for hun og at hun var klar, men bare den påkjennelsen med å gå ifra å ha hun rundt meg 24/7 til å plutselig ha hun noen timer i uken i barnehagen, var virkelig en hard overgang for meg.

Jeg passet godt på at min datter ikke skulle bli rammet av min nervøsitet og snakket bare positivt og var glad rundt hun ang barnehagen. Jeg hadde jo vert så bestemt på at mitt barn skulle begynne i barnehagen når hun var 1 år lenge før jeg faktisk ble gravid. Selvfølgelig ser enn det jo ann med sitt barn og ser at det er klar for å begynne, før enn sender de i barnehage men for min datter var dette det rette. De har det jo så godt å kjekt i barnehage og lærer så mye, ikke nokk med det men de får utvikle den sosiale tingen blant andre barn og mennesker, noe som ikke kan bli gjort på samme måte hvis de bare er hjemme tenker hvert fall jeg. Men delte meninger er det rundt alt!

Morgenen startet tidlig og mye skulle gjøres klart før vi begge var klar for å gå bort til barnehagen. Solen skinte og humøret var på det beste! Barnehage sekken var pakket og morgen rutinene var det som stod for tur.

Da alt var gjort og vi begge var klar til å ta en koselig gå tur til barnehagen, måtte vi selvfølgelig ta noen bilder først. Det var en stor dag for oss begge, og nervøsiteten var der hos meg, men samtidig ble den gjemt litt fordi det var så mye som skulle gjøres og jeg var såpass opptatt med min datter, at jeg glemte jo helt bort å være nervøs når alt kom til alt.

 

 

Etter en herlig spaser tur til barnehagen, med flere nye inntrykk for min datter. Ettersom vi selvfølgelig så noen dyr langs den koselige veien som vi gikk ( Min datter elsker dyr, så hun var helt i hundre ), kom vi frem til barnehagen. Det var en ny oppbygget barnehage som jeg var super fornøyd med at min søte datter hadde fått plass i, ettersom det var den barnehagen jeg virkelig hadde størst ønske om at hun skulle få gå i. Da vi kom å fikk se barnehagen for første gang, var jeg enda mer fornøyd. Det var en lys og liten men kjempe koselig barnehage. Den var i mine øyner helt perfekt å kjempe bra til å bli bygget opp på såpass kort tid, og til å være helt ny. Ingenting savnet jeg da jeg kom der. Barnehagen er en brakke barnehagen nå, men måten den er bygget på så er den kjempe fin! Barna har det helt fantastisk der!

Det skal sies at jeg er ikke den som er mest opptatt av om alt er helt på stell og klart, men det jeg er mest opptatt av er menneskene som er der og som skal passe på mitt barn. Og de menneskene som jeg traff der, var virkelig fantastiske.

Da vi kom inn i barnehagen ble vi tatt godt imot og fikk hilse på de smilende og glade menneskene som tok oss imot. Mina Adeline fikk oppmerksomheten ifra første stund og mer glad kunne ikke jeg bli for det. Mina Adeline var litt sjenert i starten av, men da vi fikk tatt av oss yttertøyet kviknet hun relativt fort til. Etter kort tid da vi kom inn på avdelingen begynte hun å gå mer å mer bort ifra meg for å leke mer med alle de kjekke lekene som var der. Hun hilste litt på de andre barna og viste tydelig at hun allerede kunne trivest godt i den nye barnehagen hennes.

Jeg var der sammen med hun den første dagen og det var utrolig koselig. Mina Adeline sov ingenting mens hun var i barnehagen, ettersom det var så mange nye inntrykk. Hun var helt i hundre hele tiden når vi var der og nervøsiteten min forsvant helt. Stoltheten min tok over å jeg var så lykkelig og glad for at både jeg og min datter hadde fått en så god opplevelse med den første dagen i barnehagen.

Da vi skulle spasere hjem, tok det ikke lang tid før Mina Adeline sovnet. Vell å merke sovnet hun sittende i vognen. Hun var helt utslitt etter å ha kost og lekt så mye i barnehagen som hun hadde og smilet gikk rundt på meg. Den første dagen i barnehagen kunne virkelig ikke bli bedre! 

Nå har hun vert i barnehagen over noen ganger, og det går virkelig kjempe bra! Hun stortrives og har det helt topp. Hun har hatt en rolig og mild overgang med å begynne i barnehagen og ut ifra hva jeg ser på min datter kan jeg trykt si at vi begge to er strålende fornøyde. De som jobber i barnehagen er helt fantastiske mennesker og de har virkelig gitt meg en god trygghet på at de kan ta godt vare på min datter de timene hun er i barnehagen, og jeg ser at de også er fantastiske mennesker som min datter også liker utrolig godt. Jeg tror nesten alle mødre hadde vert strålende fornøyd med et så godt resultat etter en så stor overgang med å ha sitt barn rundt seg 24/7 til å plutselig ha barnet sitt i noen timer i uken i barnehage.

 

 

One thought on “FØRSTE DAG I BARNEHAGEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top