HELE NORGE BLÅSER

Vind, rein, dårlig vær! Ja hele norge blåser, eller iallefall storedeler av norge er rammet av det dårlige været som pågår rundt omkring. Med flere dyr som skal inn og ting skal sikres før en kraftig vind og nesten storm inntar sin glede ved å herje og kose seg rundt omkring, går klokken i en høy hastighet!

Dagen startet til vanlig tid i dag, for noen tidlig og for andre sent, men for oss helt perfekt. Dagen startet flott og det var en bedre dag i dag enn i går. Hode var litt mer sammarbeids villig og på rette tanker enn hvordan den grå dagen min var i går. Bedre er det iallefall i dag, og glad er jeg for det. Noen små tanker av å til har det vert, men samtidig har det vært en flott dag. Dårlig vær skulle det bli og da min lille solstråle var i seng og hadde sin første hvil for dagen, var det bare for meg og min mamma å komme oss ut og sikre ting rundt og få inn dyrene. Ettersom vi nylig har bygget stall og gjort klar til at hestene kunne komme hjem ifra sommerbeitet, var det enda litt material som lå utenfor og derfor måtte flyttes slik at vinden ikke kunne ta det og gjøre skader på bilene og hestehengeren. Mye tåler selvfølgelig kjøretøyene, men å risikere noe er bare domt så da var det mye bedre å være på den sikre siden. 

Tiden fløy og plutselig begynte uværet og komme! Hestene kom seg inn, og de andre dyrene var også inne i stallen og hadde det helt topp. Det var virkelig herlig og få hestene inn i den nye stallen våres, og vi alle var helt i hundre da de hadde kommet inn og var i stallen for første gang. Gras hadde vi plukket, så førsteklasses mat hadde de hele tiden. 

Da alt var gjort ute og Mina Adeline hadde våknet igjen, var det på tide og finne på noe kjekt inne. Det var virkelig ikke noe vær og vere ute i og siden min datter virkelig trengte å stusse håret sitt litt, fant jeg ut at jeg kunne like så godt leke litt frisør. Jeg var ikke så redd for å klippe håret hennes, ettersom jeg har klippet hun en gang før og har klippet andre å meg selv opp til flere ganger. Men det å få en aktiv liten jente til å ville sitte stille i mens en klipper håret er vell heller et bedre spørsmål. Fantastien måtte til og kreativiteten klikket inn (Det er låv å innbille seg at det var kreativt sluttresultat med hvordan jeg skulle få hun til å sitte stille). Jeg fant frem Ipaden min og satte på Fantorangen, sminkevesken min var tatt frem og sminkebørstene ble tatt ferm en etter en, og utrolig nokk ble hun sittende en stund i mens jeg klippet håret hennes. Resultatet ble jeg egnetlig veldig fornøyd med, og lite skulle jeg klippe uansett. Så en liten frisering av det søre lille håret hennes ble en sukse i mine øyner. 

Alt i alt har det virkelig vert en innedag i dag, men samtidig har vi også vist å ta oss flere turer ned til hestene og dyrene. Det har vert en koselig dag og vi alle legger oss med et stort smil rundt munnen etter en flott dag. Det var virkelig herlig å ha en slik kjekk dag etter en grå og litt utfordrende dag i går. Men som jeg sa i går, i dag var en ny og bedre dag og sannelig hadde jeg i rett. 

Håper dere andre har hatt en flott dag, og at dere har sluppet og få noen veldige opplevelser med dette uværet som nå har full fest ute. 

– Har det vært dårlig vær hos deg? 

 

One thought on “HELE NORGE BLÅSER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top