NEW IN – Eget designet sengetøy

I dag ente jeg opp forann sy maskinen igjen. Det er en veldig kjekt å kunne slappe av forran sy maskinen nå som det er begrenset hva jeg kan gjøre i tiden frem igjennom etter operasjonen. Jeg fant derfor ut av jeg ønsker å prøve meg på noe nytt som jeg aldri har sydd før. Det jeg ente opp med å sy var et eget designet sengetøy til min datter, Mina Adeline. Det var et lett å kjekt prosjekt å prøve å sy sengetøy for første gang. 

Fremgangs måten jeg gjor det på var å måle dynen å puten hennes og legge på 1 cm sømrom på yttersidene til både dyne og pute trekket, og så nede ved åpningen til å legge inn dynen og puten la jeg på 3 cm sømrom isteden for bare 1 cm. Grunnen for at jeg gjor det var fordi jeg ønsket å brette det inn å sy det til. Det er bare rette sømmer så dette er virkelig noe alle klarer å få til!


 For pynten sin del laget jeg til to sløyfer og sydde på bånd som dere ser på bildet ovenfor.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet som jeg klarte å få til. Alt er målt opp å tegnet uten noe mønster. Så det er virkelig mye kjekt en kan finne på når det kommer til å sy, designet og alt er det bare fantasien som kan sette en stopper, for alternativene er store! Sengekanten som dere også ser på bilder har jeg også sydd selv. Det er sydd i samme type stoff som jeg har valgt å bruke på sengetøyet, sånn at det passer godt i sammen. 

Håper dere alle har hatt en strålende helg!

Hva synes du om sengetøyet?
Har du sydd sengetøy før?
Liker du å sy?

 

 


 

Minner om konkurranse som pågår nå på bloggen. Der det vil bli trukket ut 2 heldige vinnere, som får et gavekort hver ifra FotoKnudsen.no!
LINK TIL KONKURRANSE FINNER DU HER –> http://xtinemichelle.blogg.no/1396045687_konkurranse__vinn_gav.html

Minner også om spørsmålsrunden som pågår på bloggen også, der du kan spørre om det du lurer på ang operasjonen jeg nå har vert igjennom.
LINK TIL SPØRSMÅLSRUNDEN FINNER DU HER –> http://xtinemichelle.blogg.no/1399680868_operasjon__dine_sprsm.html

14 thoughts on “NEW IN – Eget designet sengetøy

  1. Du er blitt veldig flink til å sy! Bare et tips er å stryke det du lager, mens du syr, for å få alt rett, og etterpå.. blir jo så mye finere! 🙂

  2. MalenePluss1: Tusen mange takk 🙂 Så kjekt at du har en søster som skal sy litt for deg, men er sikker på du hadde klart det kjempe bra du også 🙂 Vil råde deg til å bare sette deg ned med symaskinen å prøve deg frem, det er utrolig lett å det er bare fantasien som kan sette små hindringer, men er sikker på at du klarer å sy selv 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top