Sydd på plass

3 dager er godt siden det var mandag og operasjonen sto for tur. Det var en dag jeg hadde både gledet og gruet meg til. Mye følelser sto i kø på en gang og ingen av følelsene hadde tålmodighet til å vente på sin tur. Hode sto på spreng og prøvde å velge ut en å en tanke og følelse men lite lykke ble det i den jobben. Alt kom på en gang og hode ble ikke samarbeids villig til å klare å få noe ned på papir eller bedre sakt på bloggen.

Dagene før operasjonen ble til å bare bruke sammen med min datter, mamma og til å slappe av og sy. Vell var det mye i hode på en gang men med disse tingene som jeg brukte tiden min på forsvant en del av følelsene og tankene. De ble skuttet litt til side og kom mer frem da jeg ikke gjorde noe av disse tingene.

Da mandagen sto for tur, var det tidlig opp og gjøre seg klar til den store dagen. Vann ballongene skulle endelig bort å jeg skulle få normale bryster! Mange vil nokk ha sine delte meninger rundt dette og operasjonen jeg nå har gjort. Men valget var å er mitt, å det står jeg for. Var det noe jeg trengte så var det nemlig denne operasjonen! Sår å helvete i over 1 år, er endelig borte og 5. Mai var dagen, som forandret alt for meg!

Jeg kan prøve å skrive et innlegg der jeg går mer innpå selve operasjonen å hvordan det har vert for meg ferm til nå, etter hvert. Men skriver litt å litt når jeg føler at jeg klarer det.

Tiden startet hal 10 på mandag den 5. Mai og hjemturen med ny opererte bryster ble da klokken nærmet seg 2 tiden.

Smerter var ikke på samme nivå å heller ikke på samme måte som vanlige smerter. Ubehag og ømhet var egentlig det som beskriver det på best mulig måte! Bandasje var det rundt hele brystene mine og jeg følte meg som en plastret lego klosse. Ikke kunne jeg bevege meg som normalt eller noe, men en god trygghet i at alt sto som det skulle var jeg uendelig glad for. Brystene satt fast akkurat som de skulle vert limt på. Haha, bedre sakt de var jo sydd på plass igjen!

I 3 dager skulle jeg ha på bandasjen og jeg hadde ingen anelse om hvordan det så ut under bandasjen. Reaksjon på teipen som holdt bandasjen på plass fikk jeg, men bedre det enn at jeg skulle gå rundt uten noe støtte i en bandasje som holdt at på plass. Bedre sakt jeg trodde bandasjen holdt alt på plass, noe jeg fikk oppleve at det ikke gjorde da bandasjen skulle bort.

I dag har det godt 3 dager og dagene frem til i dag har godt i å sove, spise, ligge på sofaen og til å leke med min datter. Ikke har jeg vert på pc en på over 3 dager, ikke har jeg vert sosial på noen slags måten nesten uten om de som er rett rundt meg. Noen herlige naboer har stilt opp å passet min datter siden siden mandag, der hun er hos de noen timer på ettermiddagen. Det har vert uendelig stor hjelp ettersom jeg ikke kan løfte hun nå etter operasjonen. Min mamma har også hjulpet uendelig godt til. Jeg er evig takknemlig for både de herlige naboen våres og min mamma som hjelper meg hver dage med min datter og med hverdags ting for meg.

Dagen for å ta av bandasjen har kommet og i dag var den store dagen. Vell trodde jeg bandasjen holdt mye på plass, men som jeg har skrevet tidligere. De er ikke bar limt å plass, men de e bedre sakt sydd på plass. Nå står de akkurat der brystene skal stå på kroppen. Ikke er det som to slappe vann ballonger lengre men nå er de som sto erter som står rett plassert på kroppen.

Bandasjen holdt de ikke mer på plass, som jeg trodde. Den var bedre sakt bare en god støtte og beskyttelse. Sårene kan jeg ikke se mye til, ettersom det er hudfarget teip rundt over alt ettersom det bare et sydd innvendig og teipet utenfor. Jeg er så langt veldig fornøyd med resultatet og er veldig spent på å se videre. Det ferdige resultatet kommer jo ikke enda. Det tar hele 3 mnd før jeg kan se det ferdige resultatet. Brystene mine har jeg fått tilbake, størrelsen er mindre men det går det alltids ann å fikse på. Bare de nå er plasert rett å kommet seg tilbake i høyden til normale bryst er det som er viktigst for meg. Så får jeg se når videre prosess er gjort, med hvordan helheten blir.

Videre planer har jeg, men mer om det røper jeg senere. Det er flere operasjoner i vente, men kommer tilbake til det etter hvert. Det har vert planen over en lengre stund at det er noen flere operasjoner som jeg skal igjennom, så det er ikke en bølge som har kommet nå etter første operasjon. 

 

Beklager at det kanskje ble litt rotete skrevet, men er ganske trøtt å sliten nå. Men noen få ord ble i alle fall skrevet å håper dere klarer å henge med på helheten på det som jeg har prøvd å få frem i noen få ord.

Håper dere alle har hatt en flott uke så langt.

 

4 thoughts on “Sydd på plass

  1. Har du fått silikon i de? eller fjernet silikon? Forsto ikke helt innlegget når du sa “vann ballongene” skulle bort..Vann ballonger kan bety at du fjerner silikon men kan også være et annet ord for pupper(?)

  2. Linn Merete: I tidligere innlegg har jeg skrevet mer om operasjonen, med at jeg har beskrevet brystene mine som slappe vannbalonger (altså pga stor forandring etter graviditeten). Så har ikke lagt inn noe silikon eller noe enda. Har tatt den første operasjonen der jeg har løftet de “på plass” igjen. Men skal eventuelt ta i silikon når sårene har kommet seg etter denne operasjonen og den neste operasjonen. Valgte å ikke ta det over to operasjoner ettersom kirurgen rådet meg til det, for å få best resultat 🙂 Flott at du spør, ettersom det kanskje har blitt skrevet litt merkelig ettersom jeg er veldig trøtt for tiden og ikke har hode helt med meg når jeg skriver om dagene.

  3. Hei, Lurte bare på hvilken operasjon du har hatt. Om det var brysløft eller innleggelse av silikon?
    Er det opfølgingsoperasjoner eller er det andre former for operasjoner du skal i gjennom?
    Hvordan reagerte du på narkosen?

  4. Anonym: hei, flott at du spør om dette. Jeg tenker at jeg svarer på dette i eget innlegg om kort tid. Ettersom det nokk er noen flere som lurer på noe av det samme 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top