VIDEO – Up and go

Hvor blir tiden av? Mina Adeline har allerede blitt rett over 9 mnd nå, tiden flyr og hun utvikler seg og vokser kjempe fort synes jeg! Normalt er det jo men enn legger ekstra godt merke til det når enn er blitt mamma selv. Ikke bare vokser hun ut av klær og inn i ny størrelse som bare varer en kort periode før det er over i en ny størrelse, men hun vokser også ut av bleie størrelsenne og inn i nye størrelser i bleier.

I starten av var det premature bleier som hun brukte, ja bleier som de ikke hadde i vanlige matvare butikker men på apotek! De på matvare butikker ble for store for hun, uansett om de va utrolig små å egentlig skulle passe til hun. Det gikk litt lengre tid før hun vokste ut av premature bleier og begynte på de “vanlige” bleiene som de selger på matvare butikker. Nå har hun gått “graden” igjennom bleie størrelsenne og allerede er hun nå oppe 4er bleier. Jeg er helt sjokert over hvor stor den lille jenta mi har blitt. Og ikke minst hvor aktiv og raskt hun nå er rundt på gulvet. Alt skal sjekkes ut og før du aner det, er hun på en ny plass og utforsker å finner på de mest gøyale tingene jeg aldri har opplevd før. Selv lærer jeg hele tiden sammen med hun, og jeg vil vell egnetlig si at vi lærer av hverandre hele tiden. 

Takknemlig er jeg for at det er sånn at enn går gravid, føder barnet, og oppdrar det og er rundt det hele tiden ifra starten av og hele livet. For hadde jeg plutselig fått et barn i armene mine som førstegangs mor og ikke hatt de tidene som enn har før det f.eks er 2 år. Så hadde jeg følt meg hjelpes løs med å plutselig skulle hvite hvordan jeg skulle håndtere situasjoner osv. Ting og situasjoner nå med Mina Adeline er ikke det samme som når hun var mindre. Da var det ingen meninger og aktivitet som tok over i kroppen hennes, men hun var lett å ha med å gjøre. Nå når hun har blitt eldre og ja allerede blitt 9 mnd, så er det aktivitet og bevegelser hele tiden (utenom når hun sover). Ellers er armer, ben og hele kroppen i aktivitet iløpet av dagene.

Jeg merker det veldig god på en ting som er en hverdags ting som jeg har nå gjort i over 9 mnd, hver eneste dag og natt. Nemlig å skifte bleier på hun. Da hun var mindre lå hun stille og fint på stelle bordet, men nå! Haha, ja nå er det et kapittel for seg selv. Å ligge stille er noe som hun er helt ukjent for hun nå, eller bedre sakt noen hun ikke liker og dermed ikke ønsker å ligge stille. Hun ligger på stellematten men å ligge på ryggen er en kjedelig ting. Derfor er både armer og ben i full aktivitet og hun ønsker hele tiden å snu seg rundt på magen. Mange som kjenner seg igjen med denne situasjonen med barnet sitt? hehe, der tror jeg! Det å ta på en bleie da og få festet den på begge sider, der den sitte fint på er en prøvelse og morsomt hver gang. Det er nesten som en konkurranse oss to i mellom hver gang, men begge to kommer ut som vinnere 🙂

I går var første dagen der jeg så at det faktisk er 4er bleier i up and go (libero bleier). Jeg var rask med å ønske å prøve disse ut nå som hun er så aktiv og ikke liker å ligge stille på stellebordet. Jeg tenkte dette var nokk noen spennende bleier som jeg slipper å feste i begge sider, men kan heller bare ta de på som en truse. Geniale var de og både jeg og Mina Adeline er super fornøyde! Raskt å skifte bleier og jeg trenger ikke å stresse med å måtte feste de på hver sin side. Hun kan slippe å måtte ligge på ryggen hele tiden når jeg skal ta de på og kan heller stå. Når hun skal bade slipper hun å ligge på ryggen når jeg skal ta den av og etter badeti slipper hun å ligge når jeg skal ta den på. Ja jeg synes rett å slett de er helt geniale og er virkelig fornøyd!

Mange har nokk delte meninger om disse bleiene og selvfølgelig er det ikke bleier som passer for alle sine ønsker. Men for meg og min datter er det helt supre!

Jeg valgte å filme hun i sin nye bleie type i går når hun hadde den på for første gang, og har dermed laget til en liten film som dere kan få se.
 

Som dere ser, så er det ikke bare er det jeg som er kjempe fornøyd med den nye typen bleier. Mina Adeline er også kjempe fornøyd å kan bevege seg kjempe fint uten at det plager hun på noen måter. Klemmer gjør de heller ikke å hun har til nå ikke hatt noen plager av de, ikke at hun har brukt de så lenge. 

Håper dere likte filmen og får en kjempe fin dag videre. 

Hvilke bleier bruker du på barne ditt?

 

4 thoughts on “VIDEO – Up and go

  1. Nikolai bare tisser ut av up and go bleiene,hørt mange opplever det :/
    Han bruker 5-er bleier nå å er 2 år.Beveger seg like godt i de vanlige libero bleie som i up and go! 😀
    Passet ikke Mina Adeline bleier som gikk fra 2-4 kg(libero 1)?
    De var de eineste bleiene Nikolai fikk når han ble født med sine 1920 gram.(6 uker før)

  2. Linn Merete: Okei, så kjipt at han gjor det å at flere som har opplevd det :/ Jeg har ikke brukt de så lenge på hun, så har ikke hatt noen opplevelser med det frem til nå 🙂 Så bra at vanlige libero bleier fungere bra for han! 😀

    Nei, da Mina Adeline ble født var libero 1 (2-4 kg) veldig stort til hun, så hun måtte bruke premature bleier som vi fikk på sykehuset og deretter fikk kjøpt de på apoteket. Jeg prøvde med flere type 1er bleier som var ifra 2-4kg men det var for stort til hun.

    Litt merkelig at du ikke fikk premature bleier på sykehuset når Nikolai ble født, siden har også var liten :/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top