Annbefaling – Smekke med armer

Min datter er allerde snart 8 mnd, ja faktisk bare 4 dager til! Utrolig hvor fort tiden går! Da hun begynte med grøt var det et must å ha smekker i hus. Uansett hvor mange smekker jeg hadde, var det aldri nokk. klesvask på klesvask, hele tiden. Vaske maskinen gikk å enda går i et! Det er virkelig ikke en dag uten at den står på og vasker. Sånn går det når jenta mi har vert det andre kaller “gulpe barn”, ja det vil altså si at hun gulper mye. Alle barn gulper, men noen gulper mer enn andre. Hun har nylig begynt å gulpe mindre, noe jeg er utrolig glad for. 

Det er ikke få ganger min datter har gulpet ut både seg selv og meg. Måltid eller ikke måltid har ikke spilt noen rålle, gulpet har hun gjort uansett. Både sugle smekker, smekker til måltider er noe jeg alltid har brukt på hun og den dag i dag også bruker. Jeg har hele tinde brukt vanlige smekker, men her om dagen fant jeg ut at det var på tide og prøve ut smekker med armer. Min mamma har hele tiden sakt “Det der må du ha. Det er helt fantastisk”. Jeg der imot har hele tiden sakt imot hun, og bare dratt det ut og ventet. Men nå nylig tok jeg endelig og hørte etter på hun og kjøpte inn en smekke med armer.

Jeg hadde ingen tro på at dette skulle være så bra som det min mamma påsto at det var. Derfor kjøpte jeg bare en, noe jeg nå angrer veldig på. Ja jeg må rett å slett gå for innkjøp av enda flere av smekker med armer. De koster litt mer en vanlige smekker (altså smekker uten armer), men de er vert hver eneste krone! 

Jenta mi har hele tiden vert veldig med å bruke armene og vifte med de, bedre sakt armene hennes er aldri i ro (uten om når hun sover). Derfor har både klærne og hele hun og til å med meg selv, blitt full av mat som egnetlig skulle i hunnen hennes og deretter ned i magen hennes. Maten har fløyet på tur over alt til tider. Ikke med vilje men pga feil beregning av når hun har beveget armene så veldig. Hun tar også armene opp å bruker hendene mye i ansiktet og derfor kommer bort i munnen og drar maten ut over klærne og ansikte sitt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet skifte klærne hennes opp til iallefall 3 ganger, om ikke flere ganger til dagen. Ettersom de har vert fulle av mat. Dette har vert veldig trøttende ettersom det går utrolig kort tid til tider før neste anntrekk må finnes frem og skiftes til. Høyt klesforbruk og maskin vask forbruk er det virkelig i dette huset. Det er nokk mange som kjenner til dette!

Etter jeg fikk smekke med armer i hus har det blitt helt annerledes! Det går ann å gi hun mat uten at alt er fult av mat! Uansett om hun tar hendene opp til ansikte så gjør det ikke noe. Fordi smekken dekker hele overkroppen og armene. Den er lett og ta av å på å den festes lett bak på ryggen. Den som jeg har må ikke knyttes, noe jeg synes er utrolig greit. Jeg vet ikke om det er noen som må knyttes og noen ikke, men jeg er selv utrolig fornøyd med den jeg har som festes med bårrelås bak på ryggen. 

De jeg har sett er i store størrelser og har ikke funnet noen som starter på mindre enn 1 år, men selv om min datter er under 1 år så kan jeg fint bruke den. Det er strikk i armene og derfor sitter den som den skal. Den er litt stor i halsen men det kan jeg forandre vis jeg ønsker, med å bare feste på en til bårrelås bak oppe ved halsen. Jeg kjøpte min på princess og har sett de mange plasser. Selv liker jeg de mye bedre enn de smekkene som er uten armer, men siden jeg bare har en smekke med armer nå så blir den smekken brukt så ofte som mulig ettersom den må vasket hele tiden så jeg kan bruke den om igjen. Jeg har tenkt å kjøpe inn flere av disse, annledningen må bare være der først siden vi bort litt unda byen. 

Dette er ikke noe innlegg som er skrevet i sammarbeid med noen og helle ikke et sponset innlegg, men det er et innlegg jeg har valgt å skrive så de som går gravide og de som har barn og ikke har prøvd disse smekkene kan få høre at de faktisk er utrolig bra! Det er langt ifra et kjøp noen av dere kommer til å angre på. Selv angrer jeg på at jeg ikke har hørt etter på min mamma tidligere og kjøpt sånne smekker, men bedre å ha gjort det nå enn aldri. Så flere smekker med armer blir det ifra nå av her i huset! 


(Bilde lånt fra http://www.princessbutikken.no/)
// Princess – kr 59,- //

Har du prøvd smekke med armer?
Liker du best smekke med armer eller uten armer? 

2 thoughts on “Annbefaling – Smekke med armer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top