Første gang med barnepass

Som mor må enn av å til ha litt tid for seg selv, der enn kan slappe av å gjøre noe uten at barne er med. Alle mødre trenger litt “fri” fra mamma rollen som er 24/7. Om en nylig har blitt mor, tenker enn ofte “nei det trenger aldri jeg”. For den tanken har nemlig jeg hatt flere ganger da jeg var nybakt mor. Jeg elsker tiden sammen med min datter og det er den som gir meg glede og overskydd ettersom kroppen går på sparepluss igjennom store deler av ukene, ettersom jeg ikke er flink nokk til å få i meg nokk søvn og et på bena å gjør noe hele tiden. Jeg er rett å slett ikke flink nokk til å passe på meg selv og til å slappe av litt når min datter sover. 

Etter snart 8 måneder som mamma 24/7 var første gang jeg hadde barnepass på min datter. Merkelig var det, men også betryggende ettersom det var nøye tenkt igjennom hvem som skulle passe hun. Det var nemlig min mor, altså Mina Adeline sin momma (momma er det samme som mormor, bare i min familie har det blitt til at vi sier momma. Forklaring for det kan jeg skrive om senere i eget innlegg). Hun hadde utrolig lyst å passe Mina Adeline og at de skulle få litt tid bare de to i sammen, der jeg skulle ut av huset og gjøre noe jeg ønsket. Dette var merkelig men samtidig gjor det godt også. Forstå meg rett, ingenting er bedre enn å være rundt sin egen datter men en mor trenger også litt tid til å bare være seg selv. Ettersom min mor skulle passe Mina Adeline og jeg skulle ut av huset å gjøre noe jeg ønsket så ente jeg selvfølgelig opp i stallen. En hver hestejente finner ro og avslapning i å være i stallen sammen med hesten sin. Jeg brukt lang og god til på å gjøre stall arbeidet og brukte tid i sammen med hesten min. Det var utrolig kjekt. Samtidig bekymret jeg meg ikke over Mina Adeline. Jeg viste at hun hadde det bra å var i trygge hender! Jeg viste at min mor tok godt vare på min datter mens jeg var ute og hun passet Mina Adeline. 

Etter en god stund ute i stallen og alt stallarbeidet var gjort og jeg hadde fått brukt tid i sammen med hesten min kom jeg inn til et helt stille hus. Det var ikke en eneste lyd! Dette var veldig overraskende og ikke minst herlig. Hvem liker vell ikke å komme inn til et hus der det faktisk er stille? Etter kort tid kom min mor ned med et stort smil rundt munnen. Mina Adeline hadde sovnet og sov kjempe godt å de hadde virkelig kost seg. Hun hadde fått badet, fått et godt måltid med grøt og de hadde lekt og kost seg. Deretter hadde hun sovnet, å nå ligger og sover kjempe godt i sengen sin. Jeg var utrolig glad for å høre at det hadde godt så bra og at de hadde hatt det så kjekt i sammen. Tror det var kjekt for både meg, min datter og min mor. Er utrolig takknemlig for at min mor ønsket å passe min datter i dag og at jeg fikk kose meg ute i stallen, det gjor utrolig godt å få litt tid sammen med hesten min alene og til å være i stallen og bare slappe av å nyte tiden der ute. 

Det var helt nytt for meg å ha barnepass til min datter, men en dag må jo bli den føste og det ble det i dag. Jeg er glad for at det var min mor som passet hun der jeg kunne slappe så godt av med å vite at hun var i trygge hender hele tiden. For jeg tror det hadde vert mye bekymringer og tanker vis ikke rundt det om det hadde vert noen andre. 

Hvordan var det første gang du hadde barnepass til ditt barn?
Hvor gammel var barne ditt første gang du hadde barnepass?

 

2 thoughts on “Første gang med barnepass

  1. Første gang jeg hadde barnepass var da Noah var 1 måned, og skulle på konsert. Noah sov hos mormoren sin, og det gikk kjempefint. Han har sovet der alene tre ganger, og de to første gikk veldig bra. Den siste gangen var det ikke like enkelt, fordi da var han eldre og forstod at jeg ikke var der :p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top