6,5 mnd og går!

Utviklingen vokser, og ting skjer raskt nå! Aldri hadde jeg trodd at så mye med utviklingen kom til å skje på så kort tid. Når først en ting har begynt så kommer jo det andre flyvende etter i kø og helst oppå hverandre. Nå for en liten uke siden (ikke fult en uke siden) så begynte min herlige datter å gå. Selvfølgelig støtter jeg hun for å kalle det de. Men hun løfter bena og plaserer de bra. Hun elsker å gå rundt, så her er det ingen sjangs om å pøve å plasere rumpa i sofaen! Men kjekt er det virkelig 🙂 Jeg stor koser meg og det gjør Mina Adeline også. Jeg har fått filmet litt ifra den ene dag når hun bare hadde øvd på å gå i et par dager. Så her får dere se litt hvor flink min herlige datter er til å gå etter bare et par dager med øving 🙂
 

 

 

Jeg er virkelig så utrolig stolt av datteren min og den fantastiske utviklingen hun har! Jeg hvet jeg kommer aldri til å bli noen som helst mindre stolt av hun heller, for stoltheten finner sine nye grader og gå uansett om jeg ikke trodde det gikk ann. Tenk at min lille prinsesse har blitt så stor at hun allerede begynner å gå og si mamma og mye mer. Jeg er helt sjokert over hvor fort tiden går. Føles som jeg nettopp lå på fødestuen og fikk hun, (ja selvfølgelig uten om hvordan kroppen føles etter en fødsel da) men allerede er hun så stor og har begynt med disse store tingene. Tenk plutselig springer hun rundt her selv uten at jeg må støtte hun. Det blir helt sykt, men da springen vell jeg rundt i samme tempo å prøver å fange opp ting som blir revet ned mens hun springer videre og ler og koser seg. Haha, ser det nesten før meg hvordan den neste tiden blir. Det blir virkelig morsomt! 🙂 

– Hvor gammel var barnet ditt når det begynte å gå? 
– Skjedde mye på en gang med utviklingen på ditt barn? 
 

 

5 thoughts on “6,5 mnd og går!

  1. Nikolai gikk ikke før han var 17 mnd da gikk han helt selv uten å holde i hendene,men vi begynte å trene med han rundt 7 mnd alderen,men fikk beskjed om å ikke gjør det av helsesøsteren fordi det hjelper ikke å få en sterk rygg. alså: Ikke gå med barnet ditt før det klarer å gå selv. :/
    Når han var 13 mnd begynte han å reise seg opp og gikk hvis vi holdt han i den ene hånden,men var redd for å gå selv på grunn av fall.

  2. Det der er virkelig ikke noe heldig for en så liten BABY å bli holdt på føttene.. Du kan ødelegge ryggsøylen og mye mer. Hør på en kvinne som har jobbet som helsesøster i snart 15 år.

  3. Så sjønne hu e 🙂 Linnea gjekk skikkelig når hu va ca 10 mnd. Men hu hadde lyst lenge før sånn så di, men fekk veldig klar beskjed at det konne vær farlig for de å holda di på beinane, uansett k mye di hadde lyst 🙂 du får d fort nok travelt 😉

  4. Så flink jente, mine begynte også å ville holde i hender å gå i den aldrene.. Og jeg vil anbefale, for videre utvikling og ikke bruke gåstol, eller gåvogner, annet enn brio gåvogn. Mine begynte å gå i en alder av 9-10 mnd av seg selv da.. Gåstoler å gåvogner i plast er med på å hemme den utviklingen veldig, bare ett lite mammatips som kan være greit når du har ei så søt prinsesse som allerede er så interessert i å gå 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top