Første morsdag – En uforglemmelig morsdag!

Som dere alle hvet så var det morsdag på Søndag. Jeg var så flink at dette glemte jo jeg, men takket være facebook så glemte jeg det ikke så lenge. Jeg viste det snart skulle være morsdag så jeg hadde jo tenkt på denne dagen, men hadde ikke noen store forventninger til den. Jeg ønsket å bare kose meg sammen med min datter, sånn som vi gjør ellers. Hun er for liten til at hun kan gjøre noe ut av morsdagen, trodde jeg! Men det viste seg at jeg tok veldig feil der. Dagen startet som den pleier å vi koste oss super mye og lekte og øvde på å snakke å gå. Da det ble ettermiddag å hun hadde sovet litt fortsatte vi treningen med å gå og snakke. Min mor holt Adeline i hendene da hun skulle øve på å komme bort til meg der jeg spurte hun om hun ville komme til mamma. Plutselig så hun på meg å holt øye kontakt og sa “mamma”. Jeg ble helt sjokert og over lykkelig. Min datter på snart 7 mnd sa mamma i mens hun så på meg! 🙂 Bevist eller ubevist, samme kan det være. Hun sa uansett mamma, og dette på morsdagen av alle dager. Det er den mest perfekte og ubeskrivelig god morsdags presang. Jeg ble så glad at øynene ble helt våte og tårene kom nesten trillende ned på kinne mitt av glede. Aldri hadde jeg trodd at det skulle være så sterk opplevelse å høre min datter si sitt første ord og at det skulle være mamma. Jeg ble så glad at jeg klemte og kysset hun, jeg skrøytet av hun så bare det og selvfølgelig var smilet rundt munnen på hun hele tiden. 

Resten av morsdagen gikk jeg med et evi stort smil og var så stolt at jeg kunne ikke beskrive det med ord. Øynene var våte av gledes tårer og jeg var en overlykkelig mamma. Hadde noen prøvd å forklare meg før jeg ble mamma hvor stort det er å høre sitt barn si mamma og si sitt første ord, hadde jeg aldri forstått det. Det er noe som må oppleves for å forstå, tror jeg. Jeg hvet ikke om det er tidlig eller sent når hun er snart 7 mnd og sa sitt første ord, men jeg henger meg ikke opp i hva som er tidlig eller sent. Alle barn er forskellige i utviklingen og jeg gleder meg over utviklingen som skjer med min datter å når det skjer. Det er så stor å spennende tid at jeg kunne aldri tenkt meg å gått glipp av noe. Hver tid har sin sjarm og hvert øyeblikk er et stort øyeblikk hele livet. 

Hvordan var din morsdag?



 

One thought on “Første morsdag – En uforglemmelig morsdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top