Tenner på gang

Go ettermiddag fantastiske lesere. 

Beklager at det ikke ble noen nye innlegg i går. Dagen gikk så fort å det var hele tiden noe å gjøre, ettersom Mina Adeline holder på å få tenner og siden det er så utrolig mye snø. Måtte brøyte og grave ut bilen, osv. Så dagen forsvant å jeg fikk desverre ikke oppdatert her inne i går. Men har mye kjekt som jeg skal skrive om. Så følg meg 🙂

Hver tid har sin sjarm å nå er det en ny utvikling som er igang i utviklingen til min fantastiske datter, nemlig tennene som står for tur. Det begynt for en liten stund siden men det er enda “verre” nå. De siste dagene har hun virkelig vert plaget av at tennene er på vei. Det er langt ifra noe godt å se at hun har smerter å er plaget av dette. Skulle ønske jeg heller kunne tatt de smertene som er når enn får tenner. Men hvem ville ikke gjort det for sitt barn? Jeg har prøvd ut alt jeg kan komme på for å prøve å dempe smerten. Alle hvet jo at det er ikke godt å få tenner. Noe av det jeg har gjort for å lindre smertene som er pga tennene er på vei er at jeg fryser ned biteringener som hun kan bite på for å kjøle ned gommene, bruker dentinox for å bedøve gommene litt, bærer hun på armen hud til hud for da roer hun seg. Hun er utrolig flink og takler smerten bra synes jeg. Det er ikke konstant grining, men hun viser tydelig at hun har vont pga dette. Håper at de første tennene kommer frem om ikke så lenge så hun slipper å ha disse smertene over lengre tid. Synes det er utrolig spennende med alt som skjer nå med utviklingen osv. Er hele tiden noe nytt å jeg synes det er en utrolig spennende tid, men det er som de sier “hver tid har sin sjarm”. Det er virkelig helt sant. Nå ligger prinsessen min og sover litt etter en delvis våken natt pga tennene. Så nå skal jeg kose meg med å sette meg litt med sy maskinen. Jeg begynte å prøve ut sy maskinen min for et par dager siden. Jeg skriver mer om det senere å legger ut bilde av de første tingene jeg har sydd noen gang! 🙂

Håper dere alle får en flott dag.  

Har du et barn som holder på å få tenner?
Hvordan var/er ditt barn når det holder på å få tenner?
Hvordan gjor du for å lindre smertene som er når tennene er på gang? 

4 thoughts on “Tenner på gang

  1. Lillemann (17 mnd) får ikke mindre enn tre tenner samtidig nå (to av dem er jeksler), men han tar det ganske greit. Gneger litt ekstra på ting, men ikke noe mer enn det. Virker ikke som det plager han noe spesielt. 🙂 Håper smertene til prinsessa di snart er over, er ikke morsomt når de små har det vondt!

  2. Må bare sei: Nydelig jenta du he!! Lurt tips når hun får tenner, er å legge bitelegen i kjøleskapet og gi den til henne når den er kald;-) det hjelper med å dempe smarten og kjøle ned tannkjøttet:-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top