Noen som har døgnrytme tips?

Mina Adeline har ikke helt enda funnet sin årntlige døgnrytme. Hun begynte å finne den i noen dager å hadde litt rutine på søving osv, men så forsvant det. Hun blir trøtt men hun finner ikke søvnen på dagtid. Jeg hvet hun trenger søvnen så sårt men det er uheldigvis opphakket å små soving om gangen. Tidligere sov hun ifra 2-3 timer på formiddagen å hun fant søvnen igjen på ettermiddagen å også kunne da sove noen timer på ettermiddagen også. Til å med kunne hun finne søvnen en kort periode på kvelden også før det var siste måltid i 8-9 tiden å da sov hun rundt til neste dag. Det var utrolig godt når hun hadde litt mer rutine på sovingen. Det var godt for Mina Adeline fordi hun trenger søvnen å hun blir mer uthvilt osv, og det er godt for meg så jeg har mulighet til å holde på med husarbeid, blogging, stallarbeid og slappe av litt når hun sover. Nå når døgnrytmen er dårlig og hun ikke finner søvnen årntlig om dagene er hun utrolig trøtt store deler av dagen, hun vil være mye på armen og blir litt utrolig når hun ikke finner søvnen. Hun er jo en fantastisk herlig solstårle og smilet kommer frem hele tiden, men er ikke noe greit å se at hun er så trøtt om dagene og ikke klarer å finne søvnen som tidligere. Hun sover enda rundt så jeg får en god natt søvn hver natt. Dette med at hun sover rundt har hun gjort over lengre tid å det har jeg også snakket med helsestasjonen om siden hun er så liten og sover rundt, så det er under kontråll med at hun kan sove rundt uansett om hun ikke er så stor enda. Hun har en fantastisk god appetitt om dagene å alt går helt supert, men er fortvilende når jeg ikke hvet hva jeg kan gjøre for at hun skal få en bedre døgnrytme. 

Noen av dere som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at hun skal gå en bedre døgnrytme?
Er det noen av dere som har hatt eller har dette problemet med døgnrytmen på barnet deres?
 


 

5 thoughts on “Noen som har døgnrytme tips?

  1. Nathalie slet veldig med å sove både natt og dag. Det endte med at jeg tok vognen inn i stuen og rugget hun i søvn til faste tider. våknet hun når jeg stoppet så var det på an igjen med rugging. men ikke snakk om at hun fikk komme opp. Kunne bli stående ganske lenge i begynnelsen. men så fikk hun inn rutinene og det tok kortere og kortere tid. 🙂 Lykke til 🙂

  2. Nå har ikke jeg barn selv men, har jobbet på en småbarns avd i barnehage noen år.
    Sover hun får mye på dagtid så kan dette påvirke nattesøvnen! Jeg synes 3 timer er litt mye :/ Har du forsøkt å redusere timene hun sover ? men aldersmessig så er det passelig med
    på ca. 1- 1,5 timers hvil på dagen. Du får prøve å redusere litt 🙂 Lykke til!

  3. Nå har ikke jeg barn selv men, har jobbet på en småbarns avd i barnehage noen år.
    Sover hun får mye på dagtid så kan dette påvirke nattesøvnen! Jeg synes 3 timer er litt mye :/ Har du forsøkt å redusere timene hun sover ? med ca. 1 time ? men aldersmessig så er det passelig med
    på ca. 2 timers hvil på dagen. Du får prøve deg litt frem og prøve å redusere litt 🙂 Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top