3 must i hverdagen med et barn

Det er nokk flere mødre der ute som har noen ting de virkelig har fått brukt for etter de fikk barn. Selv har jeg plukket ut 3 ting jeg virkelig har fått brukt for etter jeg fikk min herlige datter. Jeg er overrasket over hvor mye jeg har fått brukt for dette og jeg er nokk ikke den eneste. De 3 tingen jeg har plukket ut er ammeputen, gulpekluter og babycall. Dette er 3 ting jeg virkelig har brukt mye og bruker daglig enda. 

Ammeputen: Selv begynte jeg å bruke ammeputen allerede på sykhuset da jeg begynte å skulle amme. Det var helt fantastisk å kunne ha en ammepute som hjalp å støtte barnet. Enn fikk en mer avslappende stund enn å måtte sitte å annspende seg med å hele tiden holde barnet med hele vekten. Amme puten min har jeg kjøpt på barnas hus. Det er også noe enn kan bruke videre når enn ikke amme lengre så kan barnet ligge med ryggen inte ammeputen å slappe av. Om noen av dere er usikre på å kjøpe amme pute så vil jeg anbefale dere det! 🙂

Gulpekluter: Gulpekluter er et must her i hus! Det er noe jeg virkelig ikke kunne klart meg uten ettersom min herlige datter er det de kaller “gulpe barn”. Det er ikke få ganger til dagen jeg må skifte klær å vaske på gulpekluter ettersom hun gulper veldig mye. Noen barn er jo sånn å andre barn ikke, men det kommer seg når hun blir litt større. Gulpeklutene kjøper jeg der jeg finner de til en grei pris.

Babycall: Det er noe jeg ikke hadde i starten av da jeg fikk min datter men da jeg endelig fikk meg en babycall ble jeg raskt avhengi av den. Den er utrolig greit å ha så jeg kan bevege meg i huset og også rett utenfor huset og samtidig ha kontroll på at alt er bra med min datter. Det er nokk ikke alle som har et stort behov for en babycall så det er opp til hver enkelt, men for meg er det mye brukt her. Selv har jeg avent sin babycall. Jeg er veldig fornøyd med den og det var en babycall til en veldig greit pris. 

Alle har nokk forskellige ting som er de 3 mest brukte tingene i hverdagen med et barn, men dette er 3 av mine ting. Det er selvfølgelig mer som blir brukt daglig og som jeg ikke kunne klart meg uten nå etter jeg fikk min datter. 

Hva er deres 3 ting dere ikke kunne klart dere uten og som blir brukt daglig i hverdagen deres med et barn?

2 thoughts on “3 must i hverdagen med et barn

  1. Jeg ammet i over 9 måneder, og klarte meg helt fint uten ammepute. Men vurderer å kjøpe en til nestemann kommer, er egentlig ganske greit å ha i begynnelsen! 🙂 Nå er Håkon blitt så stor, at det er ikke mye som er en “must”. Men når han var mindre var de tre viktigste tingene: 1. Brystpumpe, produksjonen var veldig ustabil så jeg pumpet nesten hver dag. 2. Babycallen, brukte den lite i starten, men etterhvert fant vi jo ut at den var genial, ble brukt flere ganger daglig! 3. Barnevogna, trilleturene var kjempegode, mor fikk frisk luft og mosjon, og lillemann sov kjempegodt i vogna! 🙂

  2. Jeg har aldri brukt ammepute eller babycall. Har ikke hatt bruk for det. Noah gulper heller ikke noe særlig, så gulpekluter er heller ikke nødvendig her 🙂 Matstolen, babygymmen og vippestol/gåstol (av og til) blir brukt en del her, hvis jeg skal dusje, lage mat o.l. Han ligger så absolutt ikke i ro, og hvis han er i sutrehumør, så er det bare gåstol eller se på tv i matstolen som hjelper. Hehe.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top