Hvordan er den perfekte kroppen?

Må enn være høy, tynn, former, ingen strekkmerker og ikke ha noe fett nesten på kroppen? Eller er det ?lov? å kunne ha former men være naturlig i kropps fasongen? Må enn være perfekt i andre sine øyner for å være perfekt for seg selv? Er det noe som virkelig er den perfekte kroppen eller er perfekt et farlig ord å bruke innen kroppen?

I den siste tiden har det vert veldig fokus på kroppen til andre mennesker. Det er har blitt mye omtalt om kroppen til de som har vert gravide og ellers. Hele tiden uansett hvor du enn snur deg er det krops press. Blir vi preget av det? Ja! Uansett om enn er liten eller stor har vi et ønske om å føle oss bra og vell med kroppen våres. Andre mennesker er raskt ute med å slenge kommentarer om hvordan enn ser ut uten om enn har ønske om det.

Tynn eller tykk, lang eller kort, former eller ikke former, ja alt dette legger andre fokus på om andre sin kropp. Hvorfor? Hvorfor ikke la andre være fornøyde med seg selv istedenfor å kommentere?!

Selv har jeg alltid vert svak når det kommer til hva andre sier om min kropp, men etter jeg ble eldre har holdningen min til hva andre mener å synes om kroppen min forandret seg. Det viktigste er at jeg kan føle meg vell! Det er min kropp og det er min hverdag. Jeg vet jeg ikke har en flat mage, uten strekk merker eller som du nesten ikke finner noe fett på, men må enn ha enn sånn mage for å ha den perfekte kroppen? Fins den perfekte kroppen å er det nødvendig å måtte ha den perfekte kroppen som andre synes er perfekt?

Både jeg og andre mennesker og bloggere får ofte kommentarer på hvordan kroppen våres er, uten at vi ber om å få noen kommentarer på det. Om kommentarene er fine eller ikke er ikke det som er det som jeg ønsker å få frem men det som er hovedfokuset er at folk ofte føler et behov for å kommentere andre sitt utseende og kropp. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Er det ikke viktigere å fokusere på seg selv å kunne føle seg komfortabel med sin egen kropp? Jeg vet det skal mye til for at vi mennesker skal være fornøyde med alt på kroppen våres, men vi blir ikke lettere fornøyde om andre skal kommentere oss.

Selv har jeg ikke en modell kropp, men jeg akseptere kroppen min uansett. Jeg har en mage som ikke er flat, jeg har en naturlig mage som jeg har båret et nydelig barn frem med. Jeg har merker for livet, men det er merker som viser hva kroppen min har klart å hva kroppen min har vert igjennom. Det er en stor belastning for kroppen å gå gravid å bære frem et barn, så hvorfor ikke være stolt over det etterpå?! Ja jeg kunne ha fjernet strekkmerkene men det ønsker jeg ikke. Nettopp fordi det er nydelige og naturlige merker som er beviset for hva kroppen min har klar! Jeg har selvfølgelig ting jeg ønsker å forandre å fikse på med kroppen min, men jeg legger fokuset på hva jeg kan gjøre for å føle meg mer vell med min kropp å tar ikke til meg hva andre synes. Det er ikke andre som skal være fornøyd med min kropp, det er jeg som skal være det!

Om noen gravide har mistet baby magen raskt eller ikke, om noen som har vert gravide har strekkmerker eller ikke, eller om noen av oss har overflødig hud som ikke har trukket seg tilbake enda eller som ikke klarer å trekke seg tilbake. Så gir det ikke andre noe mer rett til å kommentere!

Jeg kom over å lese der noen bloggere og andre mennesker er fæle med å trykke ned folk som er tykke og til tider ekstremt overvektig. Ja det er en stor belastning for kroppen å være det, men det gir ingen rett uansett til å kommentere negativt til de som er i den situasjonen uansett. Om noen er tynne og til tider ekstremt tynne, gir det oss heller ikke noe rett til å kommentere det. Uansett om enn er tynn, eller tykk kan det såre et mennesker veldig med hva andre mener å sier om kroppen deres.

Jeg synes det er viktig å huske på at vi alle er perfekte på hver våres måte. Kroppen til hver å en av oss er også perfekt fordi vi er alle forskjellige å ingen er mindre bra enn andre. Alle er unike og gode nokk uansett hvordan kroppen er. Så tenk over hvordan enn selv ser ut å hvordan vi føler oss med våres kropp, istedenfor å legge fokuset på andre å deres kropp med kommentarer.

Respekter andre sin kropp å følelser, istedenfor å trykke dem ned. For du vet aldri hvilke skader det kan påføre andre!

Dette er mine tanker å meninger rundt dette!
Jeg vil høre hva deres tanker å meninger rund dette!
Hva mer dere om kropps press?
Fins det noe perfekt kropp?


6 thoughts on “Hvordan er den perfekte kroppen?

  1. Jeg mener å står fast på at den perfekte kropp er den du selv trives i, uansett form,høyde eller farge. Så lenge en trives med sin egen kropp kan folk synes hva de vil.
    Presset er stort om ossen vi bør se ut, men om det er det man trives med er en helt annen sak. Alle vil som regel forandre på noe, å sånn vil det alltid være. Men synes en skal være stolt av den kroppen man har. 🙂

  2. Det er mye styr rundt kroppen og hvordan kroppen skal se ut, hva du må spise osv. Min mening er så som så, å hvordan kroppen ser ut har ikke så mye å si.
    Det som virkelig teller, når det gjelder personer er at personen har god personlighet, har en god å fin utsrtåling, snakksom.
    Hvordan en person ser ut har ikke noe med om du skal mobbe, styre unna personen eller noe. Det absolutt viktigeste i en person er personligheten 🙂
    En må få lov å se ut akuratt slik en gjør, for en dag så finner du dn personen så kan si at du er perfekt akuratt slik du er å faktisk mene det.

  3. Skrev nettopp et innlegg om dette selv…
    Tøft gjort av deg å legge ut bilder som er mer ærlige. Vi trenger nok alle å stappe oss med litt mer forståelse og tilfredshet; både for oss selv og andre… 🙂

  4. Etter min mening så synes jeg at folk skal få lov og ha den kroppen dem vil. Ingen skal trenge og bli mobbet eller få stygge kommentarer bare fordi de ikke har den rette kroppen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top